Principy výpočtů rozměrů krabic
V některých placených způsobech přepravy se rozměry krabic používaných k odeslání zboží automaticky vypočítávají na základě rozměrů položek v košíku zákazníka.
Níže popíšeme fungování dopravních kalkulaček a způsoby, jak můžete zajistit správné nastavení a výpočet.
Tip: Vyzkoušejte přímé propojení e-shopu a dopravce s našimi dopravními pluginy. U dopravců jako je Zásilkovna, PPL, DPD, Česká pošta, GLS a dalších můžete například rovnou odesílat objednávku do systému dopravce, tisknout štítky balíku, vybrat výdejní místo nebo nastavovat dynamicky cenu dopravy.
Rozměry produktu vs. rozměry pro přepravu
Pro vypočítání cen dopravy jsou důležité rozměry, které jste zadali do karty „Doprava“. Zde je uvedena hmotnost, délka, šířka a výška, to vše v jednotkách, které jste v nastavení WooCommerce vybrali.
Pole standardních dimenzí produktu. Rozměry pro přepravu variabilních produktů se uvádí pro každou variantu. Nastavte jednotlivě pro každý produkt.
Je důležité si uvědomit, že do tohoto nastavení se zadávají rozměry produktu pro účely dopravy, nikoli skutečné rozměry produktu. Zadávají se rozměry balíku.
Například řekněme, že prodáváte nezarámovaný filmový plakát o tloušťce 2 mm, délce 50 cm a výšce 100 cm. Pokud bychom zadali tyto rozměry, potřebovali bychom krabici o tloušťce asi 3 mm, délce 52 cm a výšce 105 cm, což by ovšem vedlo k plýtvání prostorem, nehledě na zbytečně vysoký poplatek.
Místo toho byste pravděpodobně plakát srolovali a uložili ho do pouzdra s rozměry přibližně 105 cm x 8 cm, což bude mnohem rozumnější.