Jak rychle a snadno přidat na WooCommerce e-shop dopravní služby WE|DO

24. 6. 2023 | Návody

WE|DO je dopravní společnost, se kterou můžete posílat zásilky po Česku, na Slovensko a do dalších 34 zemí. Tato společnost se zaměřuje především na spolupráci s e-shopy a je známá pro svou spolehlivost, rychlost a kvalitu doručení. S WE|DO můžete doručovat na adresu, do výdejních míst či boxů a hravě pošlete malý balíček stejně jako 50kg balík.

V tomto článku si ukážeme návod krok za krokem, jak můžete přidat služby WE|DO do vašeho e-shopu, abyste mohli svým zákazníkům nabídnout ještě lepší zážitek při nákupu online.

1. Registrace u dopravce WE|DO

Prvním krokem pro přidání dopravce WE|DO do e-shopu je registrace. Na stránkách www.wedo.cz registrace je třeba vyplnit registrační formulář, na základě kterého s vámi WE|DO uzavře smlouvu. Obratem získáte přihlašovací údaje do aplikace, prostřednictvím které pak můžete začít odesílat zásilky.

Pokud chcete najít stránku s registrací, najeďte myší na stránce https://www.wedo.cz/ na „Odeslat zásilku“. V nově rozbaleném menu klikněte na „Registrace nové firmy“.

V dalším kroku si zvolíte odhadovaný počet zásilek.

Na základě tohoto parametru získáte ceník.

Pokud vám cenová nabídka vyhovuje, můžete kliknout na „Zaregistrujte se“.

Následujícím krokem bude vyplnění všech požadovaných polí registračního formuláře.

Pak už jen zaškrtnete, že souhlasíte s uzavřením elektronické smlouvy se společností WE|DO CZ s.r.o. a počkáte na potvrzovací e-mail. Získáte v něm všechny důležité informace, včetně vyplněného registračního formuláře a ceníku služeb. V dalším e-mailu získáte přihlašovací údaje ke svému novému WE|DO účtu, odkud můžete objednávat přepravu zásilek.

Registrace bez formuláře

Do WEDO je možné se registrovat i bez vyplnění výše uvedeného formuláře, ačkoli jde o preferovanou formu registrace. Jednou z dalších možností je registrovat se osobně nebo telefonicky s obchodním zástupcem WEDO. Nebo v sekci Kontakt vyplníte své kontaktní údaje a vyčkáte, až vás někdo z WEDO kontaktuje a následnou registraci můžete provést společně.

Kontaktní formulář WE|DO

Jak poslat balík s WE|DO?

Po uzavření smlouvy můžete začít odesílat balíky přes WE|DO Portál nebo mobilní aplikaci. V aplikaci zadáte všechny potřebné informace a jednoduše objednáte svoz. Zásilky pak předáte kurýrovi a ten se postará o doručení zásilky zákazníkovi. Tento přístup je vhodný, pokud potřebujete odeslat nízké počty kusů zásilek.

2. Propojení WooCommerce a WE|DO

Odesílání většího počtu zásilek přes portál či aplikaci není efektivní. Ruční zadávání údajů zabere čas a navíc je náchylné k chybám, které celý proces komplikují. Naštěstí toto lze významně zjednodušit a zefektivnit, a to díky pluginu Toret WE|DO, který váš WooCommerce e-shop propojí přímo se systémem WE|DO.

Propojení WooCommerce e-shopu s dopravcem WE|DO probíhá v těchto krocích:

  • zakoupení, instalace a aktivace pluginu Toret WE|DO
  • zadání testovacích implementačních údajů
  • nastavení pluginu
  • vytvoření testovacích zásilek a kontrola ze strany WE|DO
  • zadání provozních implementačních údajů a zahájení provozu

2.1 Zakoupení, instalace a aktivace pluginu Toret WE|DO

Plugin Toret WE|DO slouží k propojení e-shopu s API společnosti WE|DO.

Díky přímému napojení e-shopu na WE|DO API můžete:

  • šetřit čas a kompletně spravovat zásilky přímo z administrace e-shopu. Odeslání dat, objednání svozu, tisk štítků i sledování zásilky zvládnete na jeden klik nebo úplně automaticky.
  • zvyšovat komfort zákazníků a zobrazovat vždy aktuální widget s mapou pro výběr pobočky v pokladně.
  • nabídku dopravy plně přizpůsobit potřebám e-shopu a dopodrobna nastavit dostupnost a cenu dopravních metod, včetně dobírky, dopravy zdarma, příplatků apod.
Díky implementaci dopravce WE|DO můžete zákazníkům nabídnout widget pro výběr pobočky v pokladně

Díky implementaci dopravce WE|DO můžete zákazníkům nabídnout widget pro výběr pobočky v pokladně

Po zakoupení pluginu jej nainstalujete a aktivujete pomocí licenčního klíče podobně jako jiné WordPress pluginy. K pluginu je dostupná i dokumentace, která vám s celou implementací pomůže, a případné problémy vám pomůže řešit zákaznická podpora.

Plugin lze zakoupit zde >>

2.2 Zadání implementačních údajů

Nyní je čas na zadání implementačních údajů do pluginu. Pro napojení pluginu s WE|DO účtem je potřeba vyplnit:

  • WE|DO uživatelské jméno
  • heslo
  • ID zákazníka (testovací)
  • ID svozového místa (testovací)

Uživatelské jméno a heslo jste získali v průběhu registrace u WE|DO. Protože tento dopravce vyžaduje vytvoření testovacích objednávek, budete potřebovat testovací ID zákazníka a ID svozového místa. Ty si vyžádáte na zákaznické podpoře WE|DO.

Tyto údaje pak jednoduše zkopírujete do příslušných polí v nastavení pluginu a zapnete testovací mód.

Implementační údaje jednoduše zkopírujete do určených polí v pluginu.

Implementační údaje jednoduše zkopírujete do určených polí v pluginu.

2.3 Nastavení dopravních metod

Nyní můžete pokračovat s nastavením pluginu. Nejprve je nutné povolit WE|DO dopravní metody v nastavení zón dopravy, importovat informace o výdejních místech a posléze nastavit cenu a podmínky pro jednotlivé dopravní metody, příplatky apod. Podrobný popis najdete v dokumentaci k pluginu.

2.4 Testování

Po nastavení pluginu přišel čas na testování. Před zahájením ostrého provozu WE|DO vyžaduje v testovacím prostředí provést 8 zkušebních objednávek:

  • Dvě české (jednu s dobírkou, jednu bez dobírky)
  • Dvě slovenské (jednu s dobírkou, jednu bez dobírky)
  • Dvě zásilky na výdejní místa (jednu s dobírkou, jednu bez dobírky)
  • Dvě zahraniční zásilky (jednu s dobírkou, jednu bez dobírky)

Po vytvoření osmi testovacích objednávek zašlete podpoře WEDO na email obchod@wedo.cz čísla všech osmi zásilek pro kontrolu (postačí zaslat štítky podaných balíků). WEDO také vyžaduje zaslat čísla dávek. Každá podaná objednávka má vlastní číslo dávky, které najdete v detailu objednávky v sekci „Uživatelská pole“ v řádce „twedo_batch_number“.

Jakmile WEDO štítky ověří, zašle provozní implementační údaje pro napojení (ID zákazníka a ID svozového místa).

2.5 Zahájení provozu

Testování je úspěšně za vámi a nadešel čas na zahájení ostrého provozu. Testovací ID zákazníka a ID svozového místa nahraďte provozními údaji od společnosti WE|DO a vypněte testovací mód. Nyní můžete posílat své zásilky pohodlně přímo z administrace e-shopu.

WE|DO správa objednávek ve WordPress

Díky pluginu můžete dopravu zásilek kompletně spravovat z WooCommerce, a to buď pomocí hromadných akcí, jednotlivě pomocí tlačítek ve sloupci WE|DO nebo celý proces automatizovat.

Jak vidíte, není implementace dopravce WE|DO do WooCommerce nijak složitá. Zprovoznění zvládnete snadno s pomocí pluginu Toret WE|DO i bez znalosti programování. Poté vše již poběží samo. Nabídněte svým zákazníkům spolehlivého dopravce a sobě ulehčete expedici právě nyní.

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 15% slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

Odebírejte novinky a získejte 15% slevu na první nákup.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón