Česká pošta je tradiční český dopravce s širokou nabídkou služeb. Malé i velké balíky, dopisy, expresní či cenné zásilky, v tuzemsku i do zahraničí – s Českou poštou zašlete téměř vše. Stejně jako jiní dopravci, i Česká pošta nabízí doručení na adresu, do výdejních míst i do samoobslužných boxů. Velkou výhodou pošty je široká síť poboček po celém Česku. Jak snadno integrovat služby České pošty i do vašeho WooCommerce e-shopu se dozvíte v našem návodu.
Jméno e-shopu, vlastníka e-shopu i adresa použité v tomto návodu jsou smyšlené.
Registrace u České pošty
Abyste ve svém e-shopu mohli nabízet dopravu zásilek od České pošty a zpracovávat je online, je nejprve nutné se registrovat do systému Podání Online. S registrací získáte rovněž Zákaznickou kartu. Můžete se registrovat jako soukromá osoba či jako podnikatel/firma. Pokud již zákaznickou kartu České Pošty máte, čeká vás registrace o něco rychlejší.
Na stránce https://www.postaonline.cz/ a kliknete vpravo nahoře na Registrovat.
Objeví se vám stránka s nabídkou pro registraci, kde si vyberete, jako kdo se chcete registrovat. V případě, že jste vlastníkem Zákaznické karty, můžete zvolit první variantu (Rychlá registrace pro držitele Zákaznické karty ČP). Jinak zvolte možnost podle toho, zda jste soukromá osoba, podnikatel či firma. Protože se bavíme o přidání dopravních služeb České pošty na váš e-shop, budete pravděpodobně podnikatel nebo firma a máte IČO.
V následujícím kroku vyplníte Přihlašovací údaje, jako je heslo, bezpečnostní otázka a přihlašovací jméno.
Dalším krokem jsou Kontaktní údaje, kde vyplníte IČO a kliknete na Ověřit.
V kroku Rekapitulace a potvrzení se vám ukáží načtené údaje z vámi zadaného IČO. Zaškrtnete, že souhlasíte s Obchodními podmínkami a zaškrtáte podle potřeby i ostatní položky. Kliknete na Potvrdit.
Registraci máme hotovou. Objeví se vám stránka s potvrzením úspěšného vytvoření účtu a bude vám zaslán aktivační e-mail na uvedenou e-mailovou adresu. Klikněte na Rozumím a přejděte do svého e-mailu, kde dokončíte registraci kliknutím na odkaz v e-mailu, který vám právě od České pošty dorazil.
Propojení WooCommerce e-shopu s Českou poštou
Se schválenou registrací již můžete ručně vytvářet zásilky v systému Podání Online a odesílat je. V případě, že odesíláte více než jednotky kusů zásilek, je ale ruční vytváření zásilek velmi neefektivní. Abyste mohli zásilky vytvářet přímo z administrace vašeho e-shopu a zároveň dopravce nabízet zákazníkům v pokladně, budete potřebovat plugin Česká pošta. Ten váš e-shop a Českou poštu propojí prostřednictvím API a maximálně správu zásilek usnadní.
Díky tomuto pluginu:
- nabídnete zákazníkům v pokladně široké možnosti doručení – od doručení na adresu, na poštu či do boxů, cenný, doporučený či nadrozměrný balík, psaní a další
- vylepšíte svou pokladnu o přehledný widget s mapou pro výběr pobočky či doručovacího boxu
- můžete dopodrobna nastavit ceny a podmínky jednotlivých metod dopravy, a to včetně příplatků, dobírky i dopravy zdarma
- zvládnete kompletně spravovat zásilky přímo z administrace vašeho e-shopu, od vytvoření zásilky v systému, přes tisk štítků až po sledování balíku v přepravě
Jak získat přístup k API České pošty?
Abyste získali přístupové údaje k API České pošty, je nutné kontaktovat obchodního zástupce České pošty. Implementační údaje následně vložíte do pluginu Česká pošta. Celým procesem instalace, aktivace i nastavení pluginu vás klik po kliku provede podrobná dokumentace nebo můžete využít služby Pohodlná instalace pluginu a nechat si jej kompletně nastavit.
Jak vidíte, implementace České pošty do e-shopu není nic složitého a hravě ji zvládnete s pluginem Toret Česká pošta i bez znalosti programování. Nabídněte dopravu prostřednictvím České pošty svým zákazníkům nyní.