Affiliate marketing v e-shopu

Hledáte další cesty, jak podpořit prodeje e-shopu? Zkuste affiliate marketing

14. 8. 2024 | Blog, Marketingové tipy

Co se vám vybaví, když se řekne affiliate marketing? Pokud jen promo kódy, kterými influenceři zahlcují sociální sítě, tak vězte, že affiliate je daleko víc. Může být skvělou příležitostí pro váš e-shop – ať už si vybudujete vlastní affiliate program nebo se stanete partnerem. Jak můžete affiliate marketing využít i ve vašem WooCommerce e-shopu? Vše se dozvíte v dnešním článku.

Co je affiliate marketing?

Affiliate marketing je dalším způsobem, jak prodávat produkty či služby. Jeho princip je velmi jednoduchý – jedná se o spolupráci prodejce a tzv. affiliate partnerů, kteří jeho zboží propagují. Affiliate partner za zprostředkování prodeje získává finanční provizi, ale samotný prodej je plně v režii inzerenta – prodejce.

Pro majitele e-shopů můžou být atraktivní obě pozice, inzerentská i partnerská. Jakožto inzerent si můžete vytvořit vlastní affiliate program a oslovovat publikum prostřednictvím svých affiliate partnerů. Těm obvykle platíte provize až na základě skutečně uzavřených obchodů, a tak se jedná o velmi výhodnou formu propagace.

Na druhou stranu se můžete stát i affiliate partnerem a nabízet produkty jiných společností, aniž byste je měli skladem. Nemusíte tak investovat do nákupu produktů na sklad a affiliate může být vaším vedlejším příjmem.

Affiliate marketing v e-shopu
Affiliate marketing v e-shopu je zajímavou příležitostí, ať už z pozice inzerenta nebo partnera

Kanály affiliate marketingu

Affiliate marketing není pouze záležitostí influencerů na sociálních sítích, jak by se někdy mohlo zdát. Partneři mohou pro propagaci využívat různé marketingové kanály. Záleží pouze na domluvě s inzerentem.

Affiliate partner tak může využívat např.:

  • sociální sítě
  • e-mail marketing
  • reklamní bannery na webu
  • tvorbu obsahu na blog
  • SEO
  • PPC reklamy

…a další

Jak jsou affiliate partneři placeni?

Zprostředkování prodeje v praxi většinou probíhá prostřednictvím speciálních odkazů, bannerů nebo promo kódů, díky kterým je možné zaznamenat proběhlé konverze a následně vyčíslit provizi pro affiliate partnera.

Cílovými konverzemi v affiliate mohou být:

  • prodej
  • generování potenciálních zákazníků (přihlášení do newsleterru, vyplnění poptávkového formuláře, stažení aplikace apod.)
  • proklik

Nejobvyklejší formou je provize za uskutečněný prodej v procentech z prodejní ceny produktu.

V affiliate je běžnou odměnou provize z uskutečněných prodejů
Partneři v affiliate programu bývají obvykle odměňováni provizí z uskutečněných prodejů.

Proč firmy využívají affiliate marketing?

Affiliate marketing s sebou přináší několik výhod, pro které je ceněný. Především stojí za zmínku jeho nízká rizikovost, efektivita a možnost oslovení širokého publika. Pojďme se na jednotlivé benefity podívat blíže.

Cílený dosah, specializované trhy, nové segmenty

Hledání nových zákazníků je stále obtížnější a nákladnější. Právě affiliate marketing je způsobem, který umožňuje oslovit další skupiny zákazníků. Jednotliví affiliate partneři mohou mít přístup k širšímu nebo naopak specifičtějšímu publiku než samotný prodejce.

Nákladově efektivní marketing s vysokou návratností investic

Pozitivní finanční bilance affiliate marketingu pramení z toho, že partneři jsou odměňováni za výkon. Nejsou prodeje – není provize. To se nedá říct např. o najmutí freelancera pro tvorbu obsahu.

Důvěryhodnost

Affiliate marketing těží z důvěry, která panuje mezi partnerem a jeho publikem. Typický influencer či bloger má své věrné fanoušky, pro které je něco jako přítel. V takovém případě má affiliate úspěšnost podobnou osobnímu doporučení. A ta je velmi vysoká.

Dlouhodobá partnerství

Afffiliate marketing může přejít až do dlouhodobých partnerství mezi firmou a partnerem. Značka tak může získat svou stálou tvář a těžit z růstu publika dlouhodobě.

Affiliate marketing z pohledu partnera

Pokud se chcete stát affiliate partnerem, propagovat produkty jiných prodejců a vytvořit si tak další příjem, máte několik možností. Velkou výhodou bude, pokud již máte své publikum a zavedený komunikační kanál. Affiliate může být zajímavým doplněním vašeho sortimentu.

Jak se stát affiliate partnerem?

1. Hledejte na webových stránkách společnosti produkty, které jste si zakoupili nebo které dobře znáte. Pokud již máte dobrou zkušenost s některými produkty, které by potenciálně zaujaly i vaše publikum, můžete zapátrat, zda tyto společnosti nabízejí affiliate program. Odkazy na tento program často najdete v patičce webu.

2. Navrhněte affiliate marketing společnostem, které se vám líbí. E-shop, ve kterém rádi nakupujete, affiliate program nenabízí? Navrhněte jim to! Můžete být prvním a jako věrný zákazník tím nejlepším promotérem.

Affiliate partner
Affiliate partnerství je úspěšné především pokud jste sami spokojeným zákazníkem firmy.

3. Hledejte na affiliate tržištích. Affiliate tržiště jsou specializované weby, které se zaměřují na propojování affiliate inzerentů a partnery. Najdete na nich mnoho nabídek pro affiliate spolupráce a registrace do programu bývá velmi snadná.

TIP: V Česku jsou takovými tržišti například Dognet.cz, eHub.cz, nebo VIVnetworks.com.

Tipy, jak se stát úspěšným affiliate partnerem

Abyste byli v affiliate marketingu úspěšní, nestačí jen publikovat odkazy. Vaše nabídka musí být lákavá stejně, jako kdyby se jednalo o vaše zboží, které chcete prodat. Zde je pár tipů, které mohou pomoci.

1. Pište blog pro vaši cílovou skupinu
Vlastní blog zaměřený na určité téma je základem, který pomůže vybudovat publikum ochotné k nákupu. Vždy musíte ale myslet na to, co vaše publikum zajímá a podle toho vybírat affiliate spolupráce. Pokud budete svůj blog zahlcovat nerelevantní nabídkou, o své publikum můžete přijít.

2. Začněte produkovat více než blogové příspěvky
Články na blogu nejsou jediný obsah, který může pomoci s prodejem. Také další digitální obsah, jako např. e-booky, online kurzy, webináře, podcasty apod. pomůžou zaujmout potenciální zákazníky. Svůj obsah můžete také tvořit v kooperaci s odborníky na danou problematiku.

3. Tvořte návody a inspirativní příspěvky
Příspěvky typu “How to…” a “Do it yourself” jsou velmi populární. Vytvořte návody a inspirativní příspěvky, jak něco vytvořit či vylepšit a použijte při tom produkty, které se snažíte prodat.

4. Využijte sílu e-mail marketingu
E-mail marketing je jednou z marketingových disciplín s nejvyšší návratností. A i když je sbírání e-mailových adres někdy složitější, vyplatí se. Zůstaňte se svými zákazníky v pravidelném kontaktu a přidejte do vašich newsletterů také affiliate odkazy.

5. Používejte sociální média
Sociální sítě jsou kanálem, který se k affiliate marketingu používá velmi často. Není divu – sociální sítě totiž umožňují vytvářet osobní vztahy s vašimi sledujícími, a tak mohou být pro doporučování produktů a následný prodej velmi efektivní.

6. Nabízejte affiliate produkty přímo v e-shopu
Affiliate produkty můžete také zařadit mezi vaše ostatní produkty v e-shopu a nabízet je jako běžné produkty zákazníkům e-shopu. Velmi efektivní může být jejich nabízení v rámci doplňkového a navyšovacího prodeje.

TIP: Ve WooCommerce je prodej affiliate produktů velmi jednoduchý – stačí založit tzv. externí/provizní produkt. Tlačítko pak zákazníky přesměruje na web prodejce.

WooCommerce affiliate produkt
WooCommerce umožňuje vytvořit tzv. externí/provizní produkt, který využijete pro nabídku affiliate produktů. Typ produktu lze přepnout přímo v detailu produktu.

7. Buďte konzistentní
Ať už prodáváte své nebo affiliate produkty, bez pravidelné práce na propagaci se to neobejde. Komunikujte s potenciálními i stávajícími zákazníky a nenechte je zapomenout na to, co nabízíte.

Staňte se inzerentem a rozjeďte svůj vlastní affiliate program

Vlastní affiliate program může být skvělým propagačním kanálem pro e-shop. Vy, jakožto inzerent, si spoluprací s affiliate partnery rozšíříte záběr propagace a přitom zaplatíte pouze za výsledky. A to je výhodné.

Pokud máte zájem o vlastní affiliate, v zásadě máte dvě možnosti – vytvořit si zcela vlastní affiliate program nebo realizovat affiliate kampaň prostřednictvím affiliate sítí.

Affiliate program ve WooCommerce

Pokud si chcete svůj affiliate program spravovat od základů sami, existují speciální pluginy právě pro tento účel (např. Affiliate for WooCommerce). Tyto pluginy vám umožní vše od správy účtů pro affiliate partnery přes provize a jejich výplaty až po analýzu výsledků.

Takto máte celý affiliate program plně pod svou kontrolou a vy určujete pravidla. Na druhou stranu je tento způsob náročnější na realizaci, pluginy jsou obvykle zpoplatněny a také nábor affiliate partnerů je čistě na vás.

Vlastní affiliate program je plně ve vaší režii
Vlastní affiliate program je plně ve vaší režii – a to je jeho výhodou, ale stejně tak i nevýhodou.

Affiliate sítě a kampaň ve WooCommerce

Jednodušší formou je kampaň prostřednictvím affiliate sítí. Zde se stačí registrovat a implementovat měřící kód do e-shopu. O shánění partnerů pro spolupráci, dohadování podmínek provizí i výplatu se stará sama síť.

Samozřejmě ani toto řešení není zdarma – affiliate síť, stejně jako affiliate partneři, je placena provizí z uskutečněných objednávek.

TIP: V naší nabídce najdete plugin pro snadnou implementaci měřícího skriptu pro populární affiliate síť Dognet.sk.

Affiliate marketing je příležitost

Affiliate marketing je pro e-shopy zajímavou příležitostí, ať už se rozhodnete stát affiliate partnerem či inzerentem. V obou případech z něj můžete těžit – rozšířením vlivu jakožto inzerent nebo novým zdrojem příjmu a doplněním své nabídky jako affiliate partner. V obou případech nemusí být nijak složité ani nákladné s affiliate marketingem začít. Vyzkoušíte to?

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 15% slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

GPSR je tady: Nové nařízení EU, které ovlivní e-shopy

GPSR je tady: Nové nařízení EU, které ovlivní e-shopy

E-shopaři pozor, Evropská unie připravila další nařízení, se kterým musíte ve svém e-shopu počítat. A protože toto nařízení vejde v platnost již 13. prosince 2024, pojďte se podívat, o co se jedná, když se řekne GPSR. Co je to GPSR? GPSR (nařízení EU 2023/988 o obecné...

číst více
Kompletní průvodce e-mail marketingem pro e‑shopy

Kompletní průvodce e-mail marketingem pro e‑shopy

Ať už máte s e-mail marketingem nějaké zkušenosti nebo jste úplný nováček, rozhodně byste ho neměli podceňovat. Jen těžko totiž najdete efektivnější marketingový nástroj, než je právě e-mailing. V našem článku se dozvíte vše, co potřebujete, aby e-mail marketing ve...

číst více

Odebírejte novinky a získejte 15% slevu na první nákup.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón