zpětná zásilka WooCommerce

Zpětná zásilka v e-shopu: Bezproblémové vracení zboží, spokojení zákazníci. Jak na to ve WooCommerce?

5. 9. 2024 | Blog, Marketingové tipy

Vracení zásilek zákazníky do e-shopu je stále častější a přiznejme si – z hlediska e-shopaře se nejedná o důvod k radosti. Vratkami narůstá objem práce, náklady a, bohužel, i problémy. Množství vratek ovlivníte jen zčásti, ale můžete zákazníkům i sobě proces ulehčit a ještě ho využít ve svůj prospěch. Jak? Řešením je služba zpětná zásilka pro dopravu balíku zpět do e-shopu.

Pojďte se s námi dnes podívat, jaké výhody přináší zpětná zásilka v režii e-shopu a jak na to ve WooCommerce.

Co je zpětná zásilka?

Zpětné zásilky jsou takové, které slouží k vracení zboží zakoupeného zákazníkem v e-shopu – ať už se jedná o vrácení v zákonné čtrnáctidenní lhůtě nebo o reklamaci. Jak mají zákazníci v případě vrácení postupovat, byste vždy měli mít uvedeno na webu, např. jako součást obchodních podmínek nebo reklamačního řádu.

TIP: Více o reklamacích a vracení zboží najdete v našem článku Vrácení zboží a reklamace z pohledu provozovatele e-shopu: Co je třeba vědět?

Samotné zpětné zaslání můžete nechat na zákaznících a spoléhat se na to, že si sami zajistí dopravu a zásilka v pořádku dorazí na správnou adresu. Nebo můžete celou věc zákazníkům usnadnit a zpětnou zásilku dohodnout vy, jako e-shop. Zákazník pak pouze nalepí štítek a odevzdá balík na určeném místě.

Proč v e-shopu nabízet možnost zpětných zásilek?

Nabídka zpětné zásilky v e-shopu přináší benefity pro obě strany – zákazníka i obchod.

Zpětná zásilka zajištěná e-shopem je pohodlnou možností vrácení zboží.

Zpětná zásilka zajištěná e-shopem je pohodlnou možností vrácení zboží.

Snížení míry komplikací pro zákazníka i obchod

V první řadě jsou zpětné zásilky jednodušší. Poskytnutím zpětné zásilky zajistíte, že bude pro odeslání zvolen odpovídající způsob dopravy a zásilka dorazí na správné místo. Zákazník nemusí řešit zajištění dopravy, e-shop předejde komplikacím s doručením. Win win.

Navíc získáte od dopravce potvrzení o přijetí zásilky, což je důležité pro řešení případných sporů (pozdní vrácení, ztráta či poškození balíku dopravcem apod.).

Dobrá zákaznická zkušenost přivede zákazníky zpět

Z vracení nevyhovujících produktů není nadšený ani zákazník. Pokud ale proces proběhne jednoduše a pohodlně, je zde naděje, že váš e-shop dostane u zákazníka další šanci a vy o něj nepřijdete.

Zpětná zásilka jako důvod, proč nakoupit u vás

Nabídka zpětných zásilek může být důvodem, proč kupující upřednostní váš e-shop před ostatními, které tuto možnost nenabízí. Aby se ze zpětné zásilky stal pádný argument pro nákup u vás, je třeba zákazníky o této možnosti informovat již při výběru produktů, nikoliv až v pokladně.

Snadné vrácení zvyšuje důvěryhodnost

To, že zákazník jasně vidí podanou pomocnou ruku k vrácení dříve než nakoupil, zvyšuje důvěryhodnost e-shopu. Daleko spíše tak nakoupí i doposud nerozhodnutí nebo pochybující zákazníci. Ano, někteří možná zpětnou zásilku využijí, ale jistě ne všichni.

Prvním předpokladem pro nabízení zpětných zásilek je volba dopravce, který tuto službu poskytuje.

Prvním předpokladem pro nabízení zpětných zásilek je volba dopravce, který tuto službu poskytuje.

Jak zpětné zásilky fungují

První předpokladem pro nabízení zpětných zásilek je dopravce, který tuto službu umožňuje. Zpětné zásilky je pak možné zadávat současně s původní zásilkou nebo dodatečně.

Vytváření zpětných zásilek současně s těmi primárními má výhodu v tom, že můžete ihned vytisknout štítek pro zpětnou přepravu a přibalit jej do zásilky. Zákazník tak v případě vrácení pouze nalepí nový štítek a podle pokynů zanese balík na pobočku či počká na vyzvednutí kurýrem.

Při následném vytváření zpětných zásilek musí zákazník nejprve kontaktovat e-shop, který zpětnou zásilku vytvoří a zákazníkovi odešle štítek nebo kód pro předání zásilky. Tato možnost je tedy o něco složitější, přesto je stále lepší volbou než nechávat odeslání plně v režii zákazníka.

TIP: Zpětné zásilky lze vytvářet také přímo ve WooCommerce. Z našich pluginů to umožňují Toret PPL a Toret Zásilkovna. Oba pluginy vám umožní vytvářet zpětné zásilky společně s primární, tisknout štítky a sledovat stav zpětné zásilky v přepravě.

Kdo platí zpětnou zásilku?

Stejně jako posílání běžných zásilek, ani ty zpětné nejsou zdarma. Přesná cena záleží na ceníku dopravce. Ale jako e-shop nemusíte na zpětných zásilkách tratit. Při vracení zboží ve 14denní lhůtě zpětnou dopravu hradí zákazník. Pro takové případy můžete nabídnout zpětnou zásilku jako zpoplatněnou možnost v pokladně, kterou zákazník může a nemusí využít, nebo ji poskytovat ke každé zásilce a cenu rovnou promítnout do celkové ceny dopravy.

Pozor si dejte v případě reklamací – zde náklady na zpětnou dopravu hradí e-shop a vy budete muset případnou úhradu zpětné zásilky zákazníkovi proplatit.

Zpětné zásilky ve WooCommerce

Se správnými pluginy je možné ve WooCommerce nabízet a spravovat zpětné zásilky stejně snadno jako ty obyčejné. Z našich pluginů tuto funkci nabízí plugin Toret PPL a Toret Zásilkovna.

Zpětné zásilky lze vytvářet přímo z administrace WooCommerce – pomocí vhodných pluginů.

Zpětné zásilky lze vytvářet přímo z administrace WooCommerce – pomocí vhodných pluginů.

Zpětné zásilky s Toret PPL

Toret PPL umožňuje přidat do pokladny službu zpětné zásilky s odevzdáním na výdejním místě nebo s vyzvednutím kurýrem. Vracení balíku s PPL je možné zpoplanit škálovatelným příplatkem, nabídnout jej zdarma nebo ho automaticky přiřazovat ke každé zásilce s dopravou PPL Private a PPL Parcelshop.

Díky vytváření zpětné zásilky a tisku štítků současně s primární zásilkou můžete štítek přibalit přímo do balíku. V administraci e-shopu též uvidíte stav zpětné zásilky v přepravě.

Více o pluginu Toret PPL

Zpětné zásilky s Toret Zásilkovna

Také populární Zásilkovna nabízí možnost zpětných zásilek. Plugin Toret Zásilkovna vám umožní používat funkci Reklamační asistent přímo v administraci vašeho e-shopu.

Vytvářet zpětné zásilky a tisknout štítky můžete současně s vytvářením primárního balíku a štítek přibalit s sebou. V případě vrácení pak zákazník pouze nalepí štítek a odnese balík na libovolnou pobočku Zásilkovny.

Stav vrácené zásilky v přepravě uvidíte přímo v administraci a můžete na jeho základě také nastavit automatické změny stavu objednávky.

Více o pluginu Toret Zásilkovna

Vracení zboží se nevyhnete. Udělejte ho lepším!

Špatný výběr, nespokojení zákazníci i reklamace tady vždy byli a stále budou. Zpětná zásilka dává vratkám nový rozměr – už se nemusí jednat o komplikovaný a nepříjemný proces, ale naopak o příležitost proces zefektivnit a využít pro lepší marketing i vztahy se zákazníky.

Začít používat zpětné zásilky ve WooCommerce není obtížné, postačí dopravní plugin, který tuto funkci podporuje. Z naší nabídky se jedná o pluginy Toret PPL a Toret Zásilkovna, díky kterým zpětné zásilky zavedete i do vašeho e-shopu – levou zadní.

Nenechte si ujít další tipy a triky pro všechny WooCommerce příznivce. Přihlaste se k odběru našeho newsletteru hned teď!

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 15% slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

GPSR je tady: Nové nařízení EU, které ovlivní e-shopy

GPSR je tady: Nové nařízení EU, které ovlivní e-shopy

E-shopaři pozor, Evropská unie připravila další nařízení, se kterým musíte ve svém e-shopu počítat. A protože toto nařízení vejde v platnost již 13. prosince 2024, pojďte se podívat, o co se jedná, když se řekne GPSR. Co je to GPSR? GPSR (nařízení EU 2023/988 o obecné...

číst více
Kompletní průvodce e-mail marketingem pro e‑shopy

Kompletní průvodce e-mail marketingem pro e‑shopy

Ať už máte s e-mail marketingem nějaké zkušenosti nebo jste úplný nováček, rozhodně byste ho neměli podceňovat. Jen těžko totiž najdete efektivnější marketingový nástroj, než je právě e-mailing. V našem článku se dozvíte vše, co potřebujete, aby e-mail marketing ve...

číst více

Odebírejte novinky a získejte 15% slevu na první nákup.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón