Váš košík je aktuálně prázdný!
70 % zákazníků volí platbu přes platební bránu. I pro majitele e-shopu je to vítaná volba
Filip Kahoun na e-shopu bojopozornost.cz úspěšně prodává své vlastní knihy. Aby vše běželo tak, jak má, pomáhají mu v tom pluginy Toret.

Kdo stojí za e-shopem Boj o pozornost
E-shop Boj o pozornost patří Filipu Kahounovi, jehož doménou je manažerská psychologie. Po řadě úspěchů ve vedení známých společností zakotvil u vzdělávání. Když v roce 2019 napsal svou první knihu Boj o pozornost, rozhodl se ji vydat sám. A to znamenalo i sám ji prodat.
“Kvůli nevýhodným podmínkám jsem se rozhodl obejít celý nakladatelský průmysl, zařídil si grafika, dojednal tiskárny a nechal si postavit e-shop.”

Ze zákulisí e-shopu
E-shop Boj o pozornost je vytvořen na systému WordPress v kombinaci s WooCommerce. Díky tomu je e-shop velmi flexibilní a jeho růst ani rozšiřování nabídky není problém. Na jednom místě tak lze prodávat knihy, audioknihy i e-booky.
“Postupně se z jedné tištěné knihy rozšířila nabídka na e-knihu, audioknihu a nakonec přibyl i druhý díl Boje o pozornost. V tuto chvíli je (i bez péče vydavatelství a knižní distribuce) prodáno tisíce kusů.”
O nezbytné funkce pro prodej, které WooCommerce nativně neumožňuje, se starají Toret pluginy. Ty si Filip Kahoun do svého e-shopu pořídil na doporučení svého programátora, který mu je rovnou i nastavil.
Platební bránu oceňují zákazníci i majitel e-shopu
V pokladně e-shopu je možné zaplatit bankovním převodem nebo přes platební bránu. Ta byla pro e-shop jasnou volbou hned od začátku.
“Většina zákazníků u mě platí přes platební bránu Comgate. Za poslední rok a půl to vychází přes 70 %. Pro zákazníky i pro mě je to nejjednodušší řešení – rychlé, funkční, bezpečné a s minimem administrativy.”
Platební brána Comgate je v e-shopu implementována pomocí pluginu Toret Comgate. E-shop využívá její funkce platby kartou nebo přes bankovní tlačítko (expresní bankovní převod).
“Při platbě přes platební bránu nemusím nic řešit. Blikne na mě notifikace, že je zaplaceno, a vím, že mám připravit zásilku.”
S odesíláním tištěných knih pomáhá dopravní plugin
Zákazníci, kteří si zakoupí fyzickou knihu, si mohou v pokladně zvolit dopravu Zásilkovnou či Českou poštou. Ty jsou implementovány prostřednictvím dopravních pluginů Toret.
“Drtivá většina zákazníků chce dopravu Zásilkovnou na výdejní místo. Tuto dopravu upřednostňuji i já, je to pro mě nejjednodušší.”
Pro usnadnění odesílání využívá e-shop funkci automatického podání zásilek pluginu Zásilkovna. Díky tomu dojde po potvrzení zaplacení objednávky automaticky k vytvoření zásilky v systému Zásilkovny.
Následnou správu balíčků mohou provádět jak přímo z administrace e-shopu nebo z rozhraní dopravce. V e-shopu Boj o pozornost jsou zvyklí na druhou variantu:
“Po fyzickém nachystání balíčku se přihlásím do systému Zásilkovny. Tam už najdu nový záznam, takže já dám „jen“ vytisknout na štítek. Odbavení tak obvykle probíhá na tři kliky – zatrhnu objednávku, nastavím, kolik polí se má na štítkovém archu vynechat, a dám tisk.”
Nalepením štítku a předáním zásilky dopravci pro Filipa Kahouna proces odesílání končí. O dokončení objednávky v e-shopu se opět postará plugin automaticky ve chvíli, kdy je balíček u zákazníka.
Provozování e-shopu není problém, i když technikálie nejsou vaše parketa
Jak sám majitel říká – technická stránka e-shopu není jeho parketa. Také proto si nechal všechny pluginy nastavit od svého programátora, který mu e-shop vytvořil.
Pro používání pluginů ale není třeba víc, než běžná uživatelská dovednost. Samotné pluginy naopak chod e-shopu zjednodušují, a tak může být vše od přijímání plateb až po odesílání balíčků hračka.
Na e-shopu bojopozornost.cz pomáhají tyto Toret pluginy:
Děkujeme Filipu Kahounovi za rozhovor a přejeme mnoho dalších úspěchů s e-shopem bojopozornost.cz