Jak na efektivní provoz e-shopu ve WooCommerce?

Efektivní provoz e-shopu? Přinášíme tipy, jak ušetřit čas i práci ve WooCommerce

9. 2. 2024 | Blog, Marketingové tipy

Ať už e-shop máte, nebo teprve zvažujete jeho pořízení, určitě nechcete při jeho správě trávit nekonečné hodiny. Dobrou zprávou je, že ve WooCommerce si celý provoz e-shopu můžete výrazně zjednodušit a zrychlit. Jak na to?

Pro efektivní provoz e-shopu na WooCommerce jsou jednoznačnou odpovědí pluginy. Právě ty vás mohou zastoupit v řadě rutinních činností, které jsou sice pro provoz e-shopu nezbytné, ale pro vás mohou být zbytečným žroutem času.

Zrychlení správy objednávek

Pokud je váš e-shop zavedený a dobře prodává, nejvíce času vám zabere správa objednávek. Zpracovat došlé objednávky a včas je odeslat je alfou omegou spokojenosti zákazníků a ta rozhoduje o úspěšnosti e-shopu. Usnadnění provozu e-shopu v této oblasti nejen že ušetří váš čas, ale také zvýší kapacity e-shopu i spokojenost zákazníků.

Poté, co zákazník objedná, následují tyto kroky:

  • ověření platby
  • fakturace
  • příprava a odeslání balíku

Všechny tyto kroky můžete vhodnými opatřeními zefektivnit. Dále se podíváme jak.

Ověřování plateb

Ověření platby se odvíjí od toho, jakou platební metodu zákazník zvolí. V případě použití platební brány se o toto postará sama platební brána, která do WooCommerce odešle potvrzení o platbě a změní stav objednávky na “Zpracovává se”. Pokud zákazník zvolí jako platební metodu dobírku, dojde k zaplacení a potvrzení až po předání zásilky dopravcem.

V případě, že nabízíte zaplacení klasickým bankovním převodem, je situace složitější. V první řadě doporučujeme tento způsob platby zrychlit tím, že zákazníkům poskytnete k zaplacení QR kód. Ten zajistí, že většina zákazníků převod uhradí ihned a zboží nebude zbytečně dlouho blokováno. Nebudete tak muset zákazníky urgovat nebo rušit zapomenuté objednávky. QR kód k zaplacení zákazníkům snadno nabídnete pomocí pluginu QR platby.

Druhým problémem klasických bankovních převodů je nutnost ověření došlé platby. Manuální ověřování plateb v bankovním účtu je časově náročné a náchylné k chybám. Tento proces ale můžete automatizovat pluginem, který za vás došlé platby ověří.

Ověřování plateb převodem zvládnou fakturační pluginy, o kterých ještě pohovoříme dále, ale také plugin pro Fio platební bránu. Tyto pluginy spárují došlé platby s příslušnými objednávkami a změní stav zaplacených na “Zpracovává se”.

provoz e-shopu - ověřování plateb

Rutinu ověřování plateb můžete s klidem přenechat pluginům.

Fakturace

Po úhradě objednávky by měla nastat fakturace. WooCommerce jako taková faktury vystavovat neumí, takže budete potřebovat program pro tvorbu faktur. Ruční kopírování údajů o objednávkách do programu ovšem zabere mnoho času a snadno při něm uděláte chybu. Z toho důvodu existují pluginy, které WooCommerce propojí s těmito fakturačními programy a údaje odešlou automaticky.

Díky fakturačním pluginům nejenže nemusíte údaje ručně kopírovat, zároveň můžete fakturaci automatizovat. Takže po potvrzení platby dojde k automatickému vygenerování faktury a jejímu odeslání e-mailem, nebo vás plugin sám upozorní, že faktura vystavena nebyla. Pokud propojíte svůj bankovní účet s fakturačním programem, mohou fakturační pluginy také párovat došlé platby převodem s objednávkami. Vy tak nemusíte ztrácet čas dohledáváním plateb na účtu a ručním potvrzováním zaplacení, jak jsme již zmiňovali v předchozím bodu článku.

Fakturační pluginy vnesou do fakturace e-shopu řád, ušetří čas i práci. Vyberte si vhodný plugin v kategorii Fakturace a účetnictví.

Zajištění dopravy zásilky

Další časově náročnější operací je zajištění dopravy k zákazníkovi. Poté, co si zákazník vybral způsob doručení, je třeba předat informace o zásilce zvolenému dopravci. Jednotliví dopravci mají své systémy, do kterých se tyto údaje zadávají. Ruční zadávání doručovacích údajů je opět náročné na čas i náchylné k omylům.

Dopravní pluginy pro WooCommerce naštěstí umí tyto údaje předávat dopravcům automaticky přes tzv. API. Kromě toho vám tyto pluginy umožní objednat svoz balíků a vygenerují přepravní štítek, který jen vytisknete a nalepíte. Zajištění expedice zásilky se tedy smrskne na pouhých pár kliknutí, zabalení balíku, nalepení štítku a předání kurýrovi.

TIP: Doporučujeme v e-shopu nabízet služby alespoň 2 dopravců – tím snížíte riziko nedokončení nákupu zákazníkem z důvodu nedostupnosti oblíbené dopravní metody nebo dopravce. Podívejte se, jaké dopravní pluginy můžete ve WooComerce využít.

Předcházení chybám úpravou pokladny

Velké množství času zabere také náprava chybného vyplnění údajů zákazníkem. Neexistující adresa nebo špatně vyplněné telefonní číslo jsou často nepřekonatelnou překážkou v doručení zásilky. Např. v případě špatně zadaného telefonního kontaktu kurýrní společnost nemusí zásilku vůbec převzít. Kontaktování zákazníka a oprava údajů jsou zdlouhavé a ne vždy úspěšné.

Nejlepší cestou v těchto případech je prevence. Pro výběr adresy nebo výdejního místa jsou spolehlivým řešením widgety s mapou, v kterých si zákazník adresu doručení vybere. Ty jsou běžnou součástí dopravních pluginů, kterých jsme již mluvili výše.

V případě výběru dopravy zásilky na výdejní místo tyto widgety zajistí i to, že se zákazníkovi zobrazí pouze aktuálně dostupné pobočky a vy tedy nemusíte s nikým řešit změnu výdejního místa.

TIP: Další možností je využít v pokladně našeptávač adresy, který s jejím vyplněním zákazníkovi pomůže. Našeptávač adresy najdete např. v pluginu Toret Toolkit. Podívejte se, co vše tento šikovný plugin nabízí.

Jako prevenci špatně zadaných telefonních kontaktů doporučujeme plugin Telefon, který zajistí, aby se objednávka nedala odeslat, pokud není zadaný telefonní kontakt ve správném tvaru. Tím si ušetříte mnoho starostí a času s dodatečným sháněním telefonního čísla, bez kterého kurýr zásilku nedoručí.

Správa produktů – nezbytná, ale časově náročná

Další položkou, která zabere čas, je správa produktů. Vyladěné produktové stránky jsou pro prodej stěžejní a příliš času zde neuspoříte. Nicméně, jeden malý tip máme i tady – využijte pro úpravu produktů hromadné akce. Ty jsou standardní součástí WooCommerce a můžete díky nim snadno upravovat více (nebo všechny) produkty najednou.

Díky hromadným akcím a filtrování produktů tak můžete hromadně měnit kategorie, štítky, ceny, slevy, skladovost atd. Najdete je v Přehledu produktů.

Hromadné akce a filtrování produktů ve WooCommerce zrychlí provoz e-shopu.

Hromadné akce a filtrování produktů ve WooCommerce zrychlí provoz e-shopu.

TIP: Zajímá vás, jak by měla vypadat produktová stránka, aby dobře prodávala? Podívejte se na náš článek: Upravte zobrazení produktů ve WooCommerce a zvyšte tak prodeje.

Zjednodušte si provoz e-shopu nyní

Vhodné nastavení procesů a jejich automatizace vám pomůže zjednodušit provoz e-shopu. Díky vhodným pluginům ve WooCommerce nejen ušetříte čas a snížíte pracnost, ale zároveň můžete zvýšit kapacitu e-shopu a tím i zisk.

Usnadněte si s námi provoz e-shopu – třeba tak, že se přihlásíte k odběru našeho newsletteru, aby vám neušly žádné další tipy od nás!

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 15% slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

Odebírejte novinky a získejte 15% slevu na první nákup.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón