Hlídací pes zvyšuje konverze a zvyšuje spokojenost zákazníků e-shopu

Jak neztrácet zákazníky? Přidejte do e-shopu funkci hlídací pes

23. 4. 2024 | Blog, Marketingové tipy

Akvizice zákazníků stojí čas, peníze i úsilí. Když pracně získaný zákazník konečně přijde do e-shopu a zjistí, že vybraný produkt není skladem, může se stát, že celá investice vyletí komínem.

Vyprodání produktu je běžné a někdy se prodlevě mezi vyprodáním a opětovným naskladněním nedá zabránit. Přitom aby vaše investice do získávání zákazníků nepřišla vniveč, stačí udělat jednoduché opatření – pořídit svému e-shopu hlídacího psa.

V dnešním článku si povíme vše, co potřebujete vědět o funkci hlídacího psa a jak jej zařadit do svého e-shopu.

Co je to hlídací pes?

Hlídací pes e-shopu je funkce, která slouží k upozornění zákazníků na naskladnění vyprodaných produktů.

Obvykle má podobu jednoduchého formuláře přímo u produktu, do kterého zájemce zadá svůj e-mail. Na tento e-mail pak e-shop zašle upozornění, že je daný produkt opět skladem.

Proč mít na e-shopu hlídacího psa?

Jak jsme zmínili v úvodu – akvizice zákazníků není zadarmo. V případě, že zákazník má zájem o vyprodaný produkt, bez dalších opatření z vaší strany se pravděpodobně poohlédne jinde.

To můžete změnit tím, že zákazníkům nabídnete možnost využít hlídacího psa. Pro zákazníka, který nespěchá, je jednodušší zadat e-mail a čekat na upozornění než hledat produkt na jiném e-shopu.

Hlídací pes tak zachytí část zákazníků, kteří by jinak e-shop opustili bez nákupu, a tím zvyšuje konverze.

Tato funkce také přispívá k vyšší zákaznické spokojenosti – vždyť co je víc než dostat e-mail na míru o produktu, který vás zajímá. Vysoká spokojenost často znamená, že se zákazník vrátí. Díky tomu již znovu neplatíte za akvizici. A to je přesně to, co e-shop potřebuje.

Hlídací pes na webu může vypadat například jako jednoduchý formulář u vyprodaného produktu.

Hlídací pes na webu může vypadat například jako jednoduchý formulář u vyprodaného produktu.

Jak přidat hlídacího psa do WooCommerce?

Přidání funkce hlídacího psa do WooCommerce je velmi jednoduché – stačí vhodný plugin. Po instalaci a nastavení pluginu pak celá funkce běží automaticky.

Takovým pluginem může být například Toolkit. Ten u vyprodaných produktů zobrazí formulář pro zadání e-mailů a po naskladnění na ně automaticky rozešle upozornění.

TIP: Plugin Toret Toolkit do e-shopu přidá daleko víc než hlídacího psa. Jedná se o soubor funkcí, které pomáhají zvyšovat konverze e-shopu a zároveň vyhovět požadavkům zákona. Více o pluginu Toolkit >>

Další opatření ke zvýšení konverzí

Kromě hlídacího psa můžete ve WooCommerce použít i další opatření, která zajistí, že zákazník kvůli vyprodanému produktu na e-shop nezanevře.

Tím prvním může být zobrazení doby dodání. Pokud u produktu, který není skladem, uvedete dodací lhůtu, zákazníci budou ochotnější si na naskladnění počkat. Zejména pokud délka lhůty není příliš dlouhá.

TIP: Zobrazení dodací lhůty můžete elegantně vyřešit pomocí stejného pluginu jako hlídacího psa – pluginem Toolkit. Ten umožní přidat lhůtu ke každému produktu a upravovat ji hromadně nebo individuálně podle potřeby. Více o pluginu Toolkit >>

Další možností je promyšlený navyšovací prodej. WooCommerce umožňuje ke každému produktu přiřadit další, které na jeho stránce nabídne zákazníkům. Můžete tak zkusit zákazníkům místo vyprodaného produktu nabídnout podobné, nebo dokonce lepší zboží, a tak je přece jen dovést k dokončení nákupu.

Hlídací pes – jednoduché opatření s velkým dopadem

Akvizice nových zákazníků je v silné konkurenci poměrně náročná na finance, čas i úsilí. Cílem každého e-shopaře by tedy měla být maximalizace konverzí od přivedených zákazníků, jinak investice přichází nazmar.

Problém vyprodaných produktů je jedním z dobře řešitelných – stačí poměrně jednoduchá a levná opatření, která mohou předejít ztrátě zákazníka. Takovým opatřením je i implementace funkce hlídací pes do e-shopu, kterou jsme si dnes představili. Hlídací pes pomůže zachytit zákazníky, kteří mají zájem o vyprodaný produkt, a poskytne další šanci pro uskutečnění prodeje, až bude produkt opět skladem.

Už máte svého hlídacího psa nebo si necháváte zákazníky proklouznout? Pro více tipů pro e-shopaře se přihlaste k odběru newsletteru a nic vám neunikne.

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 15% slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

GPSR je tady: Nové nařízení EU, které ovlivní e-shopy

GPSR je tady: Nové nařízení EU, které ovlivní e-shopy

E-shopaři pozor, Evropská unie připravila další nařízení, se kterým musíte ve svém e-shopu počítat. A protože toto nařízení vejde v platnost již 13. prosince 2024, pojďte se podívat, o co se jedná, když se řekne GPSR. Co je to GPSR? GPSR (nařízení EU 2023/988 o obecné...

číst více
Kompletní průvodce e-mail marketingem pro e‑shopy

Kompletní průvodce e-mail marketingem pro e‑shopy

Ať už máte s e-mail marketingem nějaké zkušenosti nebo jste úplný nováček, rozhodně byste ho neměli podceňovat. Jen těžko totiž najdete efektivnější marketingový nástroj, než je právě e-mailing. V našem článku se dozvíte vše, co potřebujete, aby e-mail marketing ve...

číst více

Odebírejte novinky a získejte 15% slevu na první nákup.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón