Akvizice zákazníků stojí čas, peníze i úsilí. Když pracně získaný zákazník konečně přijde do e-shopu a zjistí, že vybraný produkt není skladem, může se stát, že celá investice vyletí komínem.
Vyprodání produktu je běžné a někdy se prodlevě mezi vyprodáním a opětovným naskladněním nedá zabránit. Přitom aby vaše investice do získávání zákazníků nepřišla vniveč, stačí udělat jednoduché opatření – pořídit svému e-shopu hlídacího psa.
V dnešním článku si povíme vše, co potřebujete vědět o funkci hlídacího psa a jak jej zařadit do svého e-shopu.
Co je to hlídací pes?
Hlídací pes e-shopu je funkce, která slouží k upozornění zákazníků na naskladnění vyprodaných produktů.
Obvykle má podobu jednoduchého formuláře přímo u produktu, do kterého zájemce zadá svůj e-mail. Na tento e-mail pak e-shop zašle upozornění, že je daný produkt opět skladem.
Proč mít na e-shopu hlídacího psa?
Jak jsme zmínili v úvodu – akvizice zákazníků není zadarmo. V případě, že zákazník má zájem o vyprodaný produkt, bez dalších opatření z vaší strany se pravděpodobně poohlédne jinde.
To můžete změnit tím, že zákazníkům nabídnete možnost využít hlídacího psa. Pro zákazníka, který nespěchá, je jednodušší zadat e-mail a čekat na upozornění než hledat produkt na jiném e-shopu.
Hlídací pes tak zachytí část zákazníků, kteří by jinak e-shop opustili bez nákupu, a tím zvyšuje konverze.
Tato funkce také přispívá k vyšší zákaznické spokojenosti – vždyť co je víc než dostat e-mail na míru o produktu, který vás zajímá. Vysoká spokojenost často znamená, že se zákazník vrátí. Díky tomu již znovu neplatíte za akvizici. A to je přesně to, co e-shop potřebuje.
Jak přidat hlídacího psa do WooCommerce?
Přidání funkce hlídacího psa do WooCommerce je velmi jednoduché – stačí vhodný plugin. Po instalaci a nastavení pluginu pak celá funkce běží automaticky.
Takovým pluginem může být například Toolkit. Ten u vyprodaných produktů zobrazí formulář pro zadání e-mailů a po naskladnění na ně automaticky rozešle upozornění.
TIP: Plugin Toret Toolkit do e-shopu přidá daleko víc než hlídacího psa. Jedná se o soubor funkcí, které pomáhají zvyšovat konverze e-shopu a zároveň vyhovět požadavkům zákona. Více o pluginu Toolkit >>
Další opatření ke zvýšení konverzí
Kromě hlídacího psa můžete ve WooCommerce použít i další opatření, která zajistí, že zákazník kvůli vyprodanému produktu na e-shop nezanevře.
Tím prvním může být zobrazení doby dodání. Pokud u produktu, který není skladem, uvedete dodací lhůtu, zákazníci budou ochotnější si na naskladnění počkat. Zejména pokud délka lhůty není příliš dlouhá.
TIP: Zobrazení dodací lhůty můžete elegantně vyřešit pomocí stejného pluginu jako hlídacího psa – pluginem Toolkit. Ten umožní přidat lhůtu ke každému produktu a upravovat ji hromadně nebo individuálně podle potřeby. Více o pluginu Toolkit >>
Další možností je promyšlený navyšovací prodej. WooCommerce umožňuje ke každému produktu přiřadit další, které na jeho stránce nabídne zákazníkům. Můžete tak zkusit zákazníkům místo vyprodaného produktu nabídnout podobné, nebo dokonce lepší zboží, a tak je přece jen dovést k dokončení nákupu.
Hlídací pes – jednoduché opatření s velkým dopadem
Akvizice nových zákazníků je v silné konkurenci poměrně náročná na finance, čas i úsilí. Cílem každého e-shopaře by tedy měla být maximalizace konverzí od přivedených zákazníků, jinak investice přichází nazmar.
Problém vyprodaných produktů je jedním z dobře řešitelných – stačí poměrně jednoduchá a levná opatření, která mohou předejít ztrátě zákazníka. Takovým opatřením je i implementace funkce hlídací pes do e-shopu, kterou jsme si dnes představili. Hlídací pes pomůže zachytit zákazníky, kteří mají zájem o vyprodaný produkt, a poskytne další šanci pro uskutečnění prodeje, až bude produkt opět skladem.
Už máte svého hlídacího psa nebo si necháváte zákazníky proklouznout? Pro více tipů pro e-shopaře se přihlaste k odběru newsletteru a nic vám neunikne.