Provozování WooCommerce e-shopu může být snadné. Když máte systém.

Máte WooCommerce e-shop? Těmhle chybám se vyhněte!

18. 9. 2023 | Blog, Marketingové tipy

Máte WooCommerce e-shop? Pak víte, že jeho provozování není vůbec jednoduché. Majitelé internetových obchodů se musí postarat o nekonečnou řadu úkolů – zajistit produkty, spravovat objednávky, zákaznickou podporu i technickou funkčnost e-shopu. V záplavě činností snadno ztratíte přehled a na něco důležitého zapomenete. Proto jsme dnes vypíchli pár bodů, které není radno zanedbat, aby váš WooCommerce e-shop šlapal, jak má. Máte je v pořádku?

Stará verze WooCommerce

WooCommerce se stále vyvíjí a vylepšuje, proto dříve nebo později narazíte na potřebu aktualizace. Možná si říkáte, že vám stačí verze, kterou máte, že nepotřebujete žádné novinky, ale takto byste brzy mohli narazit na problémy s funkčností vašeho WooCommerce e-shopu. Pluginy, které používáte, totiž nemusí podporovat starší verze WooCommerce. Zároveň jsou zastaralé verze rizikové co se týče bezpečnosti. Váš e-shop by se tak snadno mohl stát obětí hackera či viru.

WooCommerce e-shop: Potřeba aktualizace WooCommerce

Potřeba aktualizace pluginu WooCommerce se zobrazí přímo na hlavní stránce administrace.

Nezapomeňte před aktualizací novou verzi otestovat ve zkušebním prostředí. Více o aktualizacích se můžete dozvědět přímo z dokumentace WooCommerce, kterou jsme pro vás přeložili.

Neaktuální pluginy pro WooCommerce e-shop

I WooCommerce pluginy, které ve svém internetovém obchodě používáte, je třeba udržovat aktuální. Zastaralé pluginy mohou být bezpečnostní hrozbou pro váš WooCommerce e-shop a také nemusí správně fungovat. Vzhledem k tomu, že pluginy zajišťují pro e-shop tak klíčové věci, jako je doprava a platba, je více než nutné starat se o to, aby fungovaly na jedničku. Upozornění na zastaralé pluginy se zobrazí přímo na hlavní stránce i v bočním menu.

WooCommerce e-shop: Zastaralý plugin

V sekci pluginů můžete ty zastaralé snadno aktualizovat.

TIP: Pluginy dostupné zdarma často nebývají aktualizované, a tak jejich používání může být rizikové. Pro důležité funkce e-shopu jako je doprava, platba či fakturace doporučujeme využívat pluginy, které jsou pravidelně aktualizované a mají k dispozici zákaznickou podporu. Podívejte se, které 3 pluginy potřebuje každý WooCommerce e-shop.

Ignorování zpráv o stavu systému

Chyby se stávají. Pokud je ale budete ignorovat, může to ohrozit funkčnost celého e-shopu. Plugin WooCommerce naštěstí v kategorii “Stav” umí vypsat, jaké položky systému fungují dobře, a kterým je třeba věnovat pozornost. U položek s chybou vám nabídne i krátké vysvětlení o jaký problém se jedná. Sekci „Stav“ najdete přímo na hlavní stránce („Nástěnka“) administrace.

WooCommerce e-shop: Stav systému WP

Takto umí WooCommerce vypsat všechny události, kterým byste měli věnovat pozornost.

Nesbíráte e-maily

Máte WooCommerce e-shop, ale nemáte žádnou databázi e-mailů? Chyba! E-mail marketing je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak přivést zpět své zákazníky. Požádejte své zákazníky o e-mailovou adresu. Můžete je nalákat na zajímavý newsletter, bonusový obsah, který zašlete, nebo je vyzvat k odběru novinek při objednávce.

Vlastní e-mailová databáze je přímou cestou k zákazníkům, je škoda toho nevyužít. Podívejte se na naše WooCommerce pluginy pro e-mailing, které vám práci usnadní.

Netvoříte brand e-shopu

E-shopy vytvořené prostřednictvím WooCommerce jsou dost flexibilní, a to může být požehnání stejně jako prokletí. Pokud se neustále mění uspořádání a vzhled vašeho e-shopu, zákazníky to mate.

Vytvořte obchodu jasnou image a té se držte. Slaďte vizuál i styl komunikace napříč celým e-shopem, sociálními sítěmi i e-mailem. Zákazníci si vás lépe zapamatují a budou se vracet.

Neuvádíte na e-shopu své USP

Víte, proč by zákazníci měli nakoupit právě u vás a ne na jiném e-shopu? Výborně, to je váš USP (unique selling proposition) neboli unikátní prodejní argument. A teď je třeba tento argument představit zákazníkům. Přivezete balíček až domů, pomůžete s instalací, nabízíte ekologické zabalení zásilky nebo sérii videonávodů k produktům? Odlište se od konkurence!

WooCommerce e-shop: Rozmyslete si USP svého WooCommerce e-shopu

Rozmyslete si USP svého WooCommerce e-shopu

Nenabízíte zákaznickou podporu

Možná máte obsáhlé popisky u produktů na vašem WooCommerce e-shopu, ale nikdy nevíte, zda zákazník nebude potřebovat další informace, aby se rozhodl nakoupit. Možnost zeptat se ve formuláři, v chatu nebo po telefonu zvýší důvěryhodnost e-shopu a přesvědčí k nákupu.

Nemáte dopravu zdarma

Vysoká cena dopravy je pro většinu zákazníků problém, který je odrazuje od nákupu v e-shopu. Zkuste svým zákazníkům nabídnout dopravu zdarma s minimální celkovou objednávkou, jde to i ve WooCommerce e-shopu. Uvidíte, že to bude zákazníky motivovat k větším objednávkám, aby na dopravu zdarma dosáhli.

TIP: Víte o tom, že máme v nabídce WooCommerce pluginy pro dopravu, se kterými je nastavení dopravy zdarma hračka?

Úspěch vašeho WooCommerce e-shopu závisí na detailech

V dnešním článku jsme si shrnuli detaily, na které majitelé WooCommerce e-shopů často zapomínají. Přestože se jedná o zdánlivé drobnosti, jejich opomíjení může mít na váš WooCommerce e-shop a jeho úspěch obrovský dopad. Jak je na tom váš e-shop?

Nenechte úspěch svého WooCommerce e-shopu náhodě. Nechte si od nás přímo do e-mailu zasílat užitečné informace, články a tipy.

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 150 Kč slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

Jak nastavit režim One Stop Shop ve WooCommerce?

Jak nastavit režim One Stop Shop ve WooCommerce?

One Stop Shop (OSS) nebo také Zvláštní režim jednoho správního místa slouží k usnadnění odvodů DPH. Pro e-shopaře, kteří prodávají své produkty v rámci EU, představuje tento režim velké usnadnění. Díky OSS totiž mohou odvádět DPH souhrnným přiznáním v jednom státu a...

číst více
0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón