Existuje prostředek, který je levný, nezabere příliš času a zároveň umí pozvednout konverzní poměr e-shopu i o desítky procent? Překvapivě ano!
Recenze produktů i samotného e-shopu výrazně ovlivňují konverze e-shopu. 93 % zákazníků čte před online nákupem recenze, ty pozitivní vedou k nárůstu konverzního poměru o 17 %. Neberte je tedy na lehkou váhu.
V dnešním článku se podíváme na to, jak pomocí recenzí znatelně podpořit prodeje – jednoduše a bez velkých investic.
Proč jsou zákaznické recenze tak důležité?
Zákaznické recenze fungují na základě tzv. social proof – neboli sociálního důkazu. Tento psychologický efekt ovlivňuje chování lidí tak, že podvědomě napodobují chování ostatních. Pokud tedy návštěvník webu vidí zákazníka spokojeného s produktem, zatouží po něm také.
Produkty s recenzemi se prodávají o 3,4 % rychleji než produkty bez recenzí.
Recenze zároveň pomáhají budovat důvěryhodnost. Zákazníci při nákupu v e-shopu někdy pochybují o tom, jak daný produkt vypadá a funguje ve skutečnosti. Kladné zákaznické recenze jejich obavy rozptýlí a budou ochotnější k nákupu. Podobně to platí i v případě recenzí a ověření e-shopu.
E-shopy s hodnocením 4–5 hvězdičkami dosahují o 42 % vyšších konverzí než e-shopy s 1–2 hvězdičkami.
Nemalý je též vliv recenzí na umístění webu ve výsledcích vyhledávání (SERP). Zákaznické recenze vyhledávač hodnotí jako plus a posune tak vaše produkty s recenzemi v SERPu výše. Vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání jsou spojeny s výrazně vyšší proklikovostí, a tak návštěvnost vašeho e-shopu vzroste.
TIP: Hodnocení produktů se v podobě hvězdiček může také přímo propisovat do výsledků vyhledávání. Tzv. rich snippets jsou efektivnější a přivádějí více návštěvníků.
Zákaznické recenze: Jak na to?
Už víte, že recenze jsou pro e-shop klíčové, jenže jak dosáhnout toho, aby je zákazníci psali a jak získané recenze co nejlépe využít?
1. Motivujte a ověřujte
Motivace zákazníků k psaní recenzí je klíčová. I prostým vybídnutím k napsání recenze v e-mailu nebo kartičkou v zásilce zvýšíte svou šanci. Především ale psaní recenzí co nejvíce zjednodušte – do e-mailu přidejte link, který zákazníka dovede přímo k recenznímu formuláři, na kartičku třeba QR kód.
TIP: Nezapomeňte recenze označovat, nařizuje to zákon. Více jsme o tom psali v článku o zákonných povinnostech e-shopu.
2. Využijte srovnávače
Srovnávače zboží obsahují plno recenzí na produkty i e-shopy. Pokud na nich inzerujete, můžete recenze vašich zákazníků z nich také využít a přejímat je do svého e-shopu. O výhodách recenzí ze srovnávačů si ještě povíme níže.
3. Pracujte s recenzemi dál
Získané recenze můžete zúročovat opakovaně. Kromě dobré služby přímo u produktu je můžete využít pro propagaci a obsah na sociálních sítích i v e-mailingu.
TIP: O využití recenzí a dalšího obsahu generovaného uživateli jsme více psali v článku UGC frčí. Jak využít tento trend v marketingu e-shopu?
Nepromarněte potenciál recenzí a ověření e-shopu ze srovnávačů zboží
Srovnávače zboží jsou platformy, na kterých zákazníci vyhledávají a porovnávají produkty napříč e-shopy. Pro velkou část e-shopů představují srovnávače významný zdroj objednávek. Všimli jste si někdy, že se na nich také nachází spousta uživatelských recenzí produktů i e-shopů?
Výhody recenzí ze srovnávačů
Je to především zvyk uživatelů a jednoduchost celého procesu recenzování, které přispívají k tomu, že uživatelé na srovnávačích recenze píší ochotněji. Pokud máte na srovnávačích recenze, můžete – a měli byste – je využít i pro přesvědčení nakupujících přímo ve vašem e-shopu.
Velkou výhodou u recenzí ze srovnávačů je to, že na vás nekladou téměř žádné nároky. Při propojení s e-shopem srovnávač sám e-mailem požádá zákazníka o napsání recenze a připojí i odkaz, díky kterému se zákazník snadno proklikne. Kromě recenzí produktů je na srovnávačích možnost hodnotit také samotný e-shop.
Recenze produktů i obchodu ze srovnávačů mohou být užitečné hned dvakrát – zobrazují se zákazníkům na srovnávačích a zároveň je můžete přejímat do svého e-shopu, kde ovlivní i zákazníky nakupující přímo u vás.
Heuréka Ověřeno zákazníky
V Česku nejpopulárnější srovnávač Heuréka umožňuje kromě recenzí získat také certifikáty “Ověřeno zákazníky”, které pomáhají zákazníkům s rozeznáváním spolehlivých e-shopů.
E-shopy s tímto certifikátem jsou viditelně označeny v nabídce na srovnávači i přímo na webu. To zvyšuje důvěryhodnost e-shopu v očích zákazníků a tím i jejich ochotu nakoupit.
Jak získat pro svůj e-shop certifikát Ověřeno zákazníky?
Abyste získali pro svůj e-shop certifikát Ověřeno zákazníky, musíte získávat kladná hodnocení od zákazníků (minimálně 90 % pro modrý a 97 % pro zlatý certifiktát) v řádech desítek až stovek po dobu 90 dní. Pro monitorování slouží speciální měřící skript, který je třeba do e-shopu implementovat.
V případě WooCommerce implementaci skriptu, certifikátu i přejímání recenzí zvládnete pomocí jednoho pluginu – Srovnávače zboží.
Jak zobrazovat recenze a certifikáty ze srovnávačů přímo ve WooCommerce e-shopu?
Abyste na svém WooCommerce e-shopu mohli využít potenciál srovnávačů na maximum, budete potřebovat plugin Srovnávače zboží. Ten zajistí propojení s nejoblíbenějšími srovnávači v Česku – Heuréka (.cz, .sk) a Zboží.cz.
Díky tomuto pluginu:
- Zobrazíte v pokladně checkbox pro zasílání Heuréka dotazníků spokojenosti. O odesílání se pak již postará samotný srovnávač.
- Můžete přebírat recenze produktů i obchodu z těchto srovnávačů a zobrazovat je přímo ve svém e-shopu.
- Implementujete službu Ověřeno zákazníky a získáte plovoucí widget s certifikátem.
- Můžete měřit konverze zákazníků přivedených ze srovnávačů.
V pluginu Srovnávače zboží vše jednoduše nastavíte a dál již vše poběží automaticky.
Podívejte se na kompletní informace o pluginu Srovnávače zboží >>
TIP: Plugin Srovnávače zboží slouží pro implementaci pokročilých funkcí srovnávačů. Pokud na nich ještě neinzerujete, nejdříve budete potřebovat vytvořit XML feedy s vašimi produkty, které chcete na srovnávačích inzerovat. Více se dočtete v našem článku o XML feedech.
Nepodceňujte sílu recenzí a ověření e-shopu
V dnešním článku jsme si jasně ukázali, že recenze mají výrazný vliv na konverze e-shopu. Pozitivní vliv můžete ještě zvýšit tím, že ve svém e-shopu využijete recenze z populárních srovnávačů zboží nebo ověření e-shopu certifikáty.
Propojení, které zajistí sdílení recenzí, certifikátů i analytických dat mezi e-shopem a srovnávači, dosáhnete snadno pomocí pluginu Srovnávače zboží. Kupte si jej nyní a podpořte konverze svého e-shopu.
Zdroje dat:
The State of Consumer Trends in 2023 (https://hubspot.com/)
The Impact of Online Reviews on Consumers’ Purchasing Decisions: Evidence From an Eye-Tracking Study (https://www.frontiersin.org/)