Jak jednoduše a levně pozvednout konverzní poměr e-shopu i několikanásobně? Díky zákaznickým recenzím! Ukažte návštěvníkům e-shopu, jak jsou s vámi zákazníci spokojeni, budujte důvěru a odměnou vám budou vyšší prodeje.
Jenže – kde ty recenze vzít? Odpovědí můžou být srovnávače zboží, kde se zákazníci o svůj názor ochotně podělí. V dnešním článku se podíváme na to, jak pomocí recenzí ze srovnávačů znatelně podpořit úspěch vašeho e-shopu – snadno a bez velkých investic.
Proč zákaznické recenze fungují?
Recenze produktů i samotného e-shopu výrazně ovlivňují konverze e-shopu. 93 % zákazníků čte před online nákupem recenze, ty pozitivní vedou k nárůstu konverzního poměru o 17 %.
Zákaznické recenze fungují na základě tzv. social proof – neboli sociálního důkazu. Tento psychologický efekt ovlivňuje chování lidí tak, že podvědomě napodobují chování ostatních. Pokud tedy návštěvník webu vidí zákazníka spokojeného s produktem, zatouží po něm také a spíše nakoupí.
Produkty s recenzemi se prodávají o 3,4 % rychleji než produkty bez recenzí.
Recenze zároveň pomáhají budovat důvěryhodnost. Zákazníci při nákupu v e-shopu někdy pochybují o tom, jak daný produkt vypadá a funguje ve skutečnosti. Kladné zákaznické recenze jejich obavy rozptýlí a budou ochotnější k nákupu. Podobně to platí i v případě recenzí a ověření spolehlivosti e-shopu.
E-shopy s hodnocením 4–5 hvězdičkami dosahují o 42 % vyšších konverzí než e-shopy s 1–2 hvězdičkami.
Nemalý je též vliv recenzí na umístění webu ve výsledcích vyhledávání (SERP). Zákaznické recenze vyhledávač hodnotí jako plus a posune tak vaše produkty s recenzemi v SERPu výše. Vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání jsou spojeny s výrazně vyšší proklikovostí, a tak návštěvnost vašeho e-shopu vzroste.
TIP: Hodnocení produktů se v podobě hvězdiček může také přímo propisovat do výsledků vyhledávání. Tzv. rich snippets jsou efektivnější a přivádějí více návštěvníků.
Nepromarněte potenciál recenzí a ověření e-shopu ze srovnávačů zboží
Srovnávače zboží jsou platformy, na kterých zákazníci vyhledávají a porovnávají produkty napříč e-shopy. Pro velkou část e-shopů představují srovnávače významný zdroj objednávek. Všimli jste si někdy, že se na nich také nachází spousta uživatelských recenzí produktů i e-shopů?
Výhody recenzí ze srovnávačů
Je to především zvyk uživatelů a jednoduchost celého procesu recenzování, které přispívají k tomu, že uživatelé na srovnávačích recenze píší ochotněji. Pokud máte na srovnávačích recenze, můžete – a měli byste – je využít i pro přesvědčení nakupujících přímo ve vašem e-shopu.
Velkou výhodou u recenzí ze srovnávačů je to, že na vás nekladou téměř žádné nároky. Při propojení s e-shopem srovnávač sám e-mailem požádá zákazníka o napsání recenze a připojí i odkaz, díky kterému se zákazník snadno proklikne. Kromě recenzí produktů je na srovnávačích možnost hodnotit také samotný e-shop.
Recenze produktů i obchodu ze srovnávačů mohou být užitečné hned dvakrát – zobrazují se zákazníkům na srovnávačích a zároveň je můžete přejímat do svého e-shopu, kde ovlivní i zákazníky nakupující přímo u vás.
Heuréka Ověřeno zákazníky
V Česku nejpopulárnější srovnávač Heuréka umožňuje kromě recenzí získat také certifikáty “Ověřeno zákazníky”, které pomáhají zákazníkům s rozeznáváním spolehlivých e-shopů.
E-shopy s tímto certifikátem jsou viditelně označeny v nabídce na srovnávači i přímo na webu. To zvyšuje důvěryhodnost e-shopu v očích zákazníků a tím i jejich ochotu nakoupit.
Jak získat pro svůj e-shop certifikát Ověřeno zákazníky?
Abyste získali pro svůj e-shop certifikát Ověřeno zákazníky, musíte získávat kladná hodnocení od zákazníků (minimálně 90 % pro modrý a 97 % pro zlatý certifiktát) v řádech desítek až stovek po dobu 90 dní. Pro monitorování slouží měřící skript (kód), který je třeba do e-shopu implementovat. Následně je možné zobrazovat certifikát i přímo ve WooCommerce e-shopu na plovoucím widgetu (záložce).
Implementaci měřícího kódu i widgetu pro službu Heuréka Ověřeno zákazníky lze ve WooCommerce jednoduše provést pomocí vhodného pluginu. Zjistěte jak na to v našem návodu.
Jak zobrazovat recenze ze srovnávačů přímo ve vašem WooCommerce e-shopu?
Nejpoužívanějšími srovnávači, které umožňují v Česku recenzování produktů jsou Heuréka a Zboží.cz. Přebírání recenzí z nich zvládnete i vy. Ukážeme si to na příkladu recenzí obchodu z Heuréka.cz:
1. V první řadě budete potřebovat implementační plugin, který zajistí zobrazení recenzí i certifikátu ze srovnávačů.
2. Po instalaci a aktivaci pluginu je třeba jej propojit se systémem Heuréka. To je velmi jednoduché – stačí z vašeho účtu v systému Heuréka zkopírovat tzv. Tajný klíč a vložit jej do příslušného pole v pluginu.
3. Abyste mohli načítat aktuální recenze, je třeba tuto funkci povolit a na svém hostingu vytvořit CRON. Url CRONu pro váš e-shop najdete přímo v pluginu.
4. Na místo, kde chcete zobrazovat recenze, vložíte příslušný shortcode. Ten také najdete přímo v pluginu, stačí jej zkopírovat.
5. V nastavení pluginu můžete upravit zobrazení recenzí (např. ikonu, jméno, minimální hodnocení pro zobrazení apod.)
Máte hotovo. Nyní se ve vašem e-shopu zobrazují recenze ze srovnávače a pomáhají vám budovat důvěru zákazníků. Podobně jednoduše do svého e-shopu můžete přidat recenze produktů. Celým procesem vás podrobně provede dokumentace pluginu.
Nepodceňujte sílu recenzí a ověření e-shopu
V dnešním článku jsme si jasně ukázali, že recenze mají výrazný vliv na konverze e-shopu. Pozitivní vliv můžete ještě zvýšit tím, že ve svém e-shopu využijete recenze z populárních srovnávačů zboží nebo ověření e-shopu certifikáty.
Propojení, které zajistí sdílení recenzí, certifikátů i analytických dat mezi e-shopem a srovnávači, dosáhnete snadno pomocí pluginu Srovnávače zboží. Kupte si jej nyní a podpořte konverze svého e-shopu.
Zdroje dat:
The State of Consumer Trends in 2023 (https://hubspot.com/)
The Impact of Online Reviews on Consumers’ Purchasing Decisions: Evidence From an Eye-Tracking Study (https://www.frontiersin.org/)