Zákaznické recenze nebo certifikát Ověřeno zákazníky zvyšují konverze.

Jak dostat recenze ze srovnávačů na váš e-shop ve WooCommerce (a proč byste to měli udělat)

29. 5. 2024 | Blog, Marketingové tipy, Návody

Jak jednoduše a levně pozvednout konverzní poměr e-shopu i několikanásobně? Díky zákaznickým recenzím! Ukažte návštěvníkům e-shopu, jak jsou s vámi zákazníci spokojeni, budujte důvěru a odměnou vám budou vyšší prodeje.

Jenže – kde ty recenze vzít? Odpovědí můžou být srovnávače zboží, kde se zákazníci o svůj názor ochotně podělí. V dnešním článku se podíváme na to, jak pomocí recenzí ze srovnávačů znatelně podpořit úspěch vašeho e-shopu – snadno a bez velkých investic.

Proč zákaznické recenze fungují?

Recenze produktů i samotného e-shopu výrazně ovlivňují konverze e-shopu. 93 % zákazníků čte před online nákupem recenze, ty pozitivní vedou k nárůstu konverzního poměru o 17 %.

Zákaznické recenze fungují na základě tzv. social proof – neboli sociálního důkazu. Tento psychologický efekt ovlivňuje chování lidí tak, že podvědomě napodobují chování ostatních. Pokud tedy návštěvník webu vidí zákazníka spokojeného s produktem, zatouží po něm také a spíše nakoupí.

Produkty s recenzemi se prodávají o 3,4 % rychleji než produkty bez recenzí.

Recenze zároveň pomáhají budovat důvěryhodnost. Zákazníci při nákupu v e-shopu někdy pochybují o tom, jak daný produkt vypadá a funguje ve skutečnosti. Kladné zákaznické recenze jejich obavy rozptýlí a budou ochotnější k nákupu. Podobně to platí i v případě recenzí a ověření spolehlivosti e-shopu.

E-shopy s hodnocením 4–5 hvězdičkami dosahují o 42 % vyšších konverzí než e-shopy s 1–2 hvězdičkami.

Nemalý je též vliv recenzí na umístění webu ve výsledcích vyhledávání (SERP). Zákaznické recenze vyhledávač hodnotí jako plus a posune tak vaše produkty s recenzemi v SERPu výše. Vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání jsou spojeny s výrazně vyšší proklikovostí, a tak návštěvnost vašeho e-shopu vzroste.

TIP: Hodnocení produktů se v podobě hvězdiček může také přímo propisovat do výsledků vyhledávání. Tzv. rich snippets jsou efektivnější a přivádějí více návštěvníků.

Zákaznické recenze a certifikáty Ověřeno zákazníky zvyšují důvěryhodnost e-shopu a konverze. Také vylepší vaši pozici ve výsledcích vyhledávání.
Zákaznické recenze zvyšují důvěryhodnost e-shopu a konverze. Také vylepší vaši pozici ve výsledcích vyhledávání.

Nepromarněte potenciál recenzí a ověření e-shopu ze srovnávačů zboží

Srovnávače zboží jsou platformy, na kterých zákazníci vyhledávají a porovnávají produkty napříč e-shopy. Pro velkou část e-shopů představují srovnávače významný zdroj objednávek. Všimli jste si někdy, že se na nich také nachází spousta uživatelských recenzí produktů i e-shopů?

Výhody recenzí ze srovnávačů

Je to především zvyk uživatelů a jednoduchost celého procesu recenzování, které přispívají k tomu, že uživatelé na srovnávačích recenze píší ochotněji. Pokud máte na srovnávačích recenze, můžete – a měli byste – je využít i pro přesvědčení nakupujících přímo ve vašem e-shopu.

Velkou výhodou u recenzí ze srovnávačů je to, že na vás nekladou téměř žádné nároky. Při propojení s e-shopem srovnávač sám e-mailem požádá zákazníka o napsání recenze a připojí i odkaz, díky kterému se zákazník snadno proklikne. Kromě recenzí produktů je na srovnávačích možnost hodnotit také samotný e-shop.

Recenze produktů i obchodu ze srovnávačů mohou být užitečné hned dvakrát – zobrazují se zákazníkům na srovnávačích a zároveň je můžete přejímat do svého e-shopu, kde ovlivní i zákazníky nakupující přímo u vás.

Heuréka Ověřeno zákazníky

V Česku nejpopulárnější srovnávač Heuréka umožňuje kromě recenzí získat také certifikáty “Ověřeno zákazníky”, které pomáhají zákazníkům s rozeznáváním spolehlivých e-shopů.

E-shopy s tímto certifikátem jsou viditelně označeny v nabídce na srovnávači i přímo na webu. To zvyšuje důvěryhodnost e-shopu v očích zákazníků a tím i jejich ochotu nakoupit.

Aby zákazníci recenze psali, je třeba je k tomu vyzvat a celý proces udělat co nejjednodušší. To srovnávače umí perfektně.

Jak získat pro svůj e-shop certifikát Ověřeno zákazníky?

Abyste získali pro svůj e-shop certifikát Ověřeno zákazníky, musíte získávat kladná hodnocení od zákazníků (minimálně 90 % pro modrý a 97 % pro zlatý certifiktát) v řádech desítek až stovek po dobu 90 dní. Pro monitorování slouží měřící skript (kód), který je třeba do e-shopu implementovat. Následně je možné zobrazovat certifikát i přímo ve WooCommerce e-shopu na plovoucím widgetu (záložce).

Implementaci měřícího kódu i widgetu pro službu Heuréka Ověřeno zákazníky lze ve WooCommerce jednoduše provést pomocí vhodného pluginu. Zjistěte jak na to v našem návodu.

Jak zobrazovat recenze ze srovnávačů přímo ve vašem WooCommerce e-shopu?

Nejpoužívanějšími srovnávači, které umožňují v Česku recenzování produktů jsou Heuréka a Zboží.cz. Přebírání recenzí z nich zvládnete i vy. Ukážeme si to na příkladu recenzí obchodu z Heuréka.cz:

1. V první řadě budete potřebovat implementační plugin, který zajistí zobrazení recenzí i certifikátu ze srovnávačů.

Srovnávače zboží

Toret Srovnávače zboží

Recenze a certifikáty ze srovnávačů zboží i ve vašem WooCommerce e-shopu

Propojte svůj e-shop se srovnávači Heuréka a Zboží.cz, přebírejte recenze produktů i obchodu, implementujte službu Ověřeno zákazníky a zobrazujte svůj certifikát v plovoucím widgetu.

2. Po instalaci a aktivaci pluginu je třeba jej propojit se systémem Heuréka. To je velmi jednoduché – stačí z vašeho účtu v systému Heuréka zkopírovat tzv. Tajný klíč a vložit jej do příslušného pole v pluginu.

Postup implementace pluginu Srovnávače zboží pro zobrazení recenzí ze srovnávače Heuréka ve WooCommerce e-shopu

3. Abyste mohli načítat aktuální recenze, je třeba tuto funkci povolit a na svém hostingu vytvořit CRON. Url CRONu pro váš e-shop najdete přímo v pluginu.

Postup implementace pluginu Srovnávače zboží pro zobrazení recenzí ze srovnávače Heuréka ve WooCommerce e-shopu

4. Na místo, kde chcete zobrazovat recenze, vložíte příslušný shortcode. Ten také najdete přímo v pluginu, stačí jej zkopírovat.

Postup implementace pluginu Srovnávače zboží pro zobrazení recenzí ze srovnávače Heuréka ve WooCommerce e-shopu

5. V nastavení pluginu můžete upravit zobrazení recenzí (např. ikonu, jméno, minimální hodnocení pro zobrazení apod.)

Postup implementace pluginu Srovnávače zboží pro zobrazení recenzí ze srovnávače Heuréka ve WooCommerce e-shopu

Máte hotovo. Nyní se ve vašem e-shopu zobrazují recenze ze srovnávače a pomáhají vám budovat důvěru zákazníků. Podobně jednoduše do svého e-shopu můžete přidat recenze produktů. Celým procesem vás podrobně provede dokumentace pluginu.

Nepodceňujte sílu recenzí a ověření e-shopu

V dnešním článku jsme si jasně ukázali, že recenze mají výrazný vliv na konverze e-shopu. Pozitivní vliv můžete ještě zvýšit tím, že ve svém e-shopu využijete recenze z populárních srovnávačů zboží nebo ověření e-shopu certifikáty.

Propojení, které zajistí sdílení recenzí, certifikátů i analytických dat mezi e-shopem a srovnávači, dosáhnete snadno pomocí pluginu Srovnávače zboží. Kupte si jej nyní a podpořte konverze svého e-shopu.


Zdroje dat:
The State of Consumer Trends in 2023 (https://hubspot.com/)
The Impact of Online Reviews on Consumers’ Purchasing Decisions: Evidence From an Eye-Tracking Study (https://www.frontiersin.org/)

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 150 Kč slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

Nové funkce u Toret pluginů přidané v 4/2025

Nové funkce u Toret pluginů přidané v 4/2025

Duben za námi a je ten správný čas shrnout, co nového se v Toretu událo. Podívejte se, jaké nové funkce byly mezi 58 aktualizacemi, které jsme v dubnu vydali. Těmi nejdůležitějšími novinkami vás ve videu provede Milan, kterého znáte ze zákaznické podpory. Kompletní...

číst více
0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón