Zákaznické recenze nebo certifikát Ověřeno zákazníky zvyšují konverze.

Ověřeno zákazníky: Zákaznické recenze pomáhají s prodejem. Zobrazujte je na e-shopu také

29. 5. 2024 | Blog, Marketingové tipy

Existuje prostředek, který je levný, nezabere příliš času a zároveň umí pozvednout konverzní poměr e-shopu i o desítky procent? Překvapivě ano!

Recenze produktů i samotného e-shopu výrazně ovlivňují konverze e-shopu. 93 % zákazníků čte před online nákupem recenze, ty pozitivní vedou k nárůstu konverzního poměru o 17 %. Neberte je tedy na lehkou váhu.

V dnešním článku se podíváme na to, jak pomocí recenzí znatelně podpořit prodeje – jednoduše a bez velkých investic.

Proč jsou zákaznické recenze tak důležité?

Zákaznické recenze fungují na základě tzv. social proof – neboli sociálního důkazu. Tento psychologický efekt ovlivňuje chování lidí tak, že podvědomě napodobují chování ostatních. Pokud tedy návštěvník webu vidí zákazníka spokojeného s produktem, zatouží po něm také.

Produkty s recenzemi se prodávají o 3,4 % rychleji než produkty bez recenzí.

Recenze zároveň pomáhají budovat důvěryhodnost. Zákazníci při nákupu v e-shopu někdy pochybují o tom, jak daný produkt vypadá a funguje ve skutečnosti. Kladné zákaznické recenze jejich obavy rozptýlí a budou ochotnější k nákupu. Podobně to platí i v případě recenzí a ověření e-shopu.

E-shopy s hodnocením 4–5 hvězdičkami dosahují o 42 % vyšších konverzí než e-shopy s 1–2 hvězdičkami.

Nemalý je též vliv recenzí na umístění webu ve výsledcích vyhledávání (SERP). Zákaznické recenze vyhledávač hodnotí jako plus a posune tak vaše produkty s recenzemi v SERPu výše. Vyšší pozice ve výsledcích vyhledávání jsou spojeny s výrazně vyšší proklikovostí, a tak návštěvnost vašeho e-shopu vzroste.

TIP: Hodnocení produktů se v podobě hvězdiček může také přímo propisovat do výsledků vyhledávání. Tzv. rich snippets jsou efektivnější a přivádějí více návštěvníků.

Zákaznické recenze a certifikáty Ověřeno zákazníky zvyšují důvěryhodnost e-shopu a konverze. Také vylepší vaši pozici ve výsledcích vyhledávání.
Zákaznické recenze zvyšují důvěryhodnost e-shopu a konverze. Také vylepší vaši pozici ve výsledcích vyhledávání.

Zákaznické recenze: Jak na to?

Už víte, že recenze jsou pro e-shop klíčové, jenže jak dosáhnout toho, aby je zákazníci psali a jak získané recenze co nejlépe využít?

1. Motivujte a ověřujte

Motivace zákazníků k psaní recenzí je klíčová. I prostým vybídnutím k napsání recenze v e-mailu nebo kartičkou v zásilce zvýšíte svou šanci. Především ale psaní recenzí co nejvíce zjednodušte – do e-mailu přidejte link, který zákazníka dovede přímo k recenznímu formuláři, na kartičku třeba QR kód.

TIP: Nezapomeňte recenze označovat, nařizuje to zákon. Více jsme o tom psali v článku o zákonných povinnostech e-shopu.

2. Využijte srovnávače

Srovnávače zboží obsahují plno recenzí na produkty i e-shopy. Pokud na nich inzerujete, můžete recenze vašich zákazníků z nich také využít a přejímat je do svého e-shopu. O výhodách recenzí ze srovnávačů si ještě povíme níže.

3. Pracujte s recenzemi dál

Získané recenze můžete zúročovat opakovaně. Kromě dobré služby přímo u produktu je můžete využít pro propagaci a obsah na sociálních sítích i v e-mailingu.

TIP: O využití recenzí a dalšího obsahu generovaného uživateli jsme více psali v článku UGC frčí. Jak využít tento trend v marketingu e-shopu?

Aby zákazníci recenze psali, je třeba je k tomu vyzvat a celý proces udělat co nejjednodušší.

Nepromarněte potenciál recenzí a ověření e-shopu ze srovnávačů zboží

Srovnávače zboží jsou platformy, na kterých zákazníci vyhledávají a porovnávají produkty napříč e-shopy. Pro velkou část e-shopů představují srovnávače významný zdroj objednávek. Všimli jste si někdy, že se na nich také nachází spousta uživatelských recenzí produktů i e-shopů?

Výhody recenzí ze srovnávačů

Je to především zvyk uživatelů a jednoduchost celého procesu recenzování, které přispívají k tomu, že uživatelé na srovnávačích recenze píší ochotněji. Pokud máte na srovnávačích recenze, můžete – a měli byste – je využít i pro přesvědčení nakupujících přímo ve vašem e-shopu.

Velkou výhodou u recenzí ze srovnávačů je to, že na vás nekladou téměř žádné nároky. Při propojení s e-shopem srovnávač sám e-mailem požádá zákazníka o napsání recenze a připojí i odkaz, díky kterému se zákazník snadno proklikne. Kromě recenzí produktů je na srovnávačích možnost hodnotit také samotný e-shop.

Recenze produktů i obchodu ze srovnávačů mohou být užitečné hned dvakrát – zobrazují se zákazníkům na srovnávačích a zároveň je můžete přejímat do svého e-shopu, kde ovlivní i zákazníky nakupující přímo u vás.

Heuréka Ověřeno zákazníky

V Česku nejpopulárnější srovnávač Heuréka umožňuje kromě recenzí získat také certifikáty “Ověřeno zákazníky”, které pomáhají zákazníkům s rozeznáváním spolehlivých e-shopů.

E-shopy s tímto certifikátem jsou viditelně označeny v nabídce na srovnávači i přímo na webu. To zvyšuje důvěryhodnost e-shopu v očích zákazníků a tím i jejich ochotu nakoupit.

Jak získat pro svůj e-shop certifikát Ověřeno zákazníky?

Abyste získali pro svůj e-shop certifikát Ověřeno zákazníky, musíte získávat kladná hodnocení od zákazníků (minimálně 90 % pro modrý a 97 % pro zlatý certifiktát) v řádech desítek až stovek po dobu 90 dní. Pro monitorování slouží speciální měřící skript, který je třeba do e-shopu implementovat.

V případě WooCommerce implementaci skriptu, certifikátu i přejímání recenzí zvládnete pomocí jednoho pluginu – Srovnávače zboží.

Recenze a ověření ze srovnávačů poslouží e-shopu hned dvakrát – na srovnávači, ale i přímo v e-shopu. Pomocí pluginu je můžete totiž snadno přejímat a zobrazovat také na svém webu.
Recenze a ověření ze srovnávačů poslouží e-shopu hned dvakrát – na srovnávači, ale i přímo v e-shopu. Pomocí pluginu je můžete totiž snadno přejímat a zobrazovat také na svém webu.

Jak zobrazovat recenze a certifikáty ze srovnávačů přímo ve WooCommerce e-shopu?

Abyste na svém WooCommerce e-shopu mohli využít potenciál srovnávačů na maximum, budete potřebovat plugin Srovnávače zboží. Ten zajistí propojení s nejoblíbenějšími srovnávači v Česku – Heuréka (.cz, .sk) a Zboží.cz.

Díky tomuto pluginu:

  • Zobrazíte v pokladně checkbox pro zasílání Heuréka dotazníků spokojenosti. O odesílání se pak již postará samotný srovnávač.
  • Můžete přebírat recenze produktů i obchodu z těchto srovnávačů a zobrazovat je přímo ve svém e-shopu.
  • Implementujete službu Ověřeno zákazníky a získáte plovoucí widget s certifikátem.
  • Můžete měřit konverze zákazníků přivedených ze srovnávačů.

V pluginu Srovnávače zboží vše jednoduše nastavíte a dál již vše poběží automaticky.

Podívejte se na kompletní informace o pluginu Srovnávače zboží >>

TIP: Plugin Srovnávače zboží slouží pro implementaci pokročilých funkcí srovnávačů. Pokud na nich ještě neinzerujete, nejdříve budete potřebovat vytvořit XML feedy s vašimi produkty, které chcete na srovnávačích inzerovat. Více se dočtete v našem článku o XML feedech.

Nepodceňujte sílu recenzí a ověření e-shopu

V dnešním článku jsme si jasně ukázali, že recenze mají výrazný vliv na konverze e-shopu. Pozitivní vliv můžete ještě zvýšit tím, že ve svém e-shopu využijete recenze z populárních srovnávačů zboží nebo ověření e-shopu certifikáty.

Propojení, které zajistí sdílení recenzí, certifikátů i analytických dat mezi e-shopem a srovnávači, dosáhnete snadno pomocí pluginu Srovnávače zboží. Kupte si jej nyní a podpořte konverze svého e-shopu.


Zdroje dat:
The State of Consumer Trends in 2023 (https://hubspot.com/)
The Impact of Online Reviews on Consumers’ Purchasing Decisions: Evidence From an Eye-Tracking Study (https://www.frontiersin.org/)

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 15% slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

Jak připravit e-shop na Black Friday 2024?

Jak připravit e-shop na Black Friday 2024?

Black Friday 2024 se blíží raketovou rychlostí. Letos vychází “Černý pátek” na 29. listopadu, a tak je nejvyšší čas připravit svůj WooCommerce e-shop. V tomto období mají e-shopy tradičně nejvyšší zisky, proto se vyplatí přípravu nezanedbat. Jakou strategii zvolíte...

pokračovat ve čtení

Odebírejte novinky a získejte 15% slevu na první nákup.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón