9+1 SEO tipu pro WooCommerce e-shopy

9+1 SEO tipů pro WooCommerce e-shopy

27. 6. 2022 | Návody

Pokud plánujete prodávat produkty nebo služby online, musíte se ujistit, že vás lidé skutečně najdou.

Nemá smysl mít dobře navržené webové stránky s nejlepšími produkty za úžasné ceny, pokud vás lidé nemohou najít při vyhledávání na internetu. A čím vyšší pozici máte, tím lépe. Pokud se vaše stránka na určité klíčové slovo zobrazí jako první, získá desetkrát více kliknutí, než když bude až desátá. A průměrná míra prokliku u webových stránek na druhé stránce Googlu je méně než 1 %.

Právě tady přichází na řadu vaše SEO úsilí. Umístěte se ve výsledcích vyhledávání výše a lidé vás s větší pravděpodobností najdou. A čím větší návštěvnost získáte, tím větší je pravděpodobnost, že budete prodávat.

Zde je devět tipů, které vám pomohou maximalizovat vaše úsilí v oblasti SEO:

1. Najděte účinná klíčová slova

Klíčová slova jsou fráze, které lidé vyhledávají na internetu. Jsou to výrazy, na které se chcete zaměřit, abyste se ukázali potenciálním zákazníkům, kteří hledají vaše produkty.

Klíčových slov můžete mít, kolik chcete, ale je důležité, abyste si je rozdělili. Vaším cílem je sdělit Googlu, o čem je každá stránka na vašem webu, aby se mohla zobrazovat při relevantním vyhledávání. Nezaměřujte se na několik klíčových slov pro každou stránku. Místo toho se zaměřte na jeden (nebo možná dva) výrazy pro každý produkt, stránku nebo kategorii.

Jak ale určit správná klíčová slova? Zde je několik tipů:

  • Začněte s tím, co znáte. Udělejte si seznam toho, co můžete nabídnout, a souvisejících pojmů. Pokud tedy prodáváte výrobky pro domácí zvířata, může tento seznam obsahovat „identifikační známky“, „myši na hraní“ nebo „krmivo pro psy“. Tyto pojmy mohou být poměrně široké.
  • Podívejte se na data. Podívejte se také na všechny aktuální analýzy a údaje, které máte, a zjistěte, jaká klíčová slova již lidé používají, aby vás našli. Nástroje, jako je Google AnalyticsMoz Keyword Explorer, mohou být v této oblasti neuvěřitelně užitečné.
  • Buďte konkrétní. Nyní byste měli být ještě víc konkrétnější. Obecnými klíčovými slovy, jako je „krmivo pro psy“, přece nebudete moci porazit hlavní hráče. Zaměřte se na své jedinečné produkty a odlišnosti. Specifická klíčová slova mohou například zahrnovat: „jehněčí krmivo pro štěňata“ nebo „ručně šité psí známky na zakázku“.
  • Vyvažujte objem vyhledávání s konkurencí. Chcete najít klíčová slova, která hledá hodně lidí, ale zároveň chcete, aby byla dosažitelná. Opět platí, že obchod s domácími zvířaty se pravděpodobně nebude umisťovat na předních místech pro „krmivo pro psy“. V ideálním případě se chcete zaměřit na relevantní výrazy s vysokým objemem vyhledávání, na které je relativně snadné se umístit. Můžete se ale také zaměřit na některé vznešené fráze, pokud chápete, že se jedná spíše o dlouhodobou hru. K vyhledání údajů pro jednotlivé výrazy můžete použít nástroje, jako je Google Plánovač klíčových slov.
  • Promyslete záměr uživatele. Uživatelský záměr je cíl, který má uživatel při vyhledávání na internetu. V případě elektronického obchodu je dobrým záměrem uživatele uskutečnit nákup. Klíčová slova vám mohou poskytnout vodítka, která naznačují záměr každého vyhledávače. Například někdo, kdo hledá „průměrné tržby obchodu se zvířaty“, může hledat informace o založení vlastní společnosti. Ale někdo, kdo hledá „obchody se zvířaty s noční dopravou“, chce pravděpodobně něco koupit hned. Zaměření se na klíčová slova, která s větší pravděpodobností povedou k nákupu, bude samozřejmě lepší strategií.

Pokud chcete proniknout ještě hlouběji do strategie klíčových slov, HubSpot má skvělého průvodce.

2. Pište promyšlené popisy produktů

Každá stránka produktu by měla obsahovat více než jen cenu, fotografii a název. Měla by také obsahovat podrobný popis, který „prodává“ zboží – jak nakupujícím, tak vyhledávačům.

Začněte tím, že se zamyslíte nad tím, jaké informace budou pro potenciální zákazníky užitečné. V závislosti na vašich produktech to mohou být rozměry, složení, věkové rozmezí nebo návod.

Například mixit.cz mají na svých stránkách detailní popis produktu i jeho složení.

Pak buďte popisní a podrobní. Přenese vás vůně vaší svíčky do podzimního lesa? Jsou vaše šaty do áčka ideální pro večerní procházku městem? Zapadají vaše kostky do učebního plánu STEM? Napište o tom.

A případně uveďte klíčová slova, která jste vybrali pro jednotlivé stránky produktu. Ale necpěte je tam tolikrát, kolikrát to jen jde. Místo toho je používejte přirozeným způsobem v již napsaném obsahu.

Pokud například prodáváte tyčinku z tmavé čokolády s malinami, nepište popis typu:

„Prodáváme tyčinky z hořké čokolády s malinami. Naše hořké čokoládové tyčinky s malinami jsou vyrobeny z nejkvalitnějšího holandsky zpracovaného kakaového prášku. Pokud máte zájem o naše hořké čokoládové tyčinky s malinami, klikněte na tlačítko níže a proveďte nákup.“

Zní to přirozeně? Vůbec ne. Nezapomeňte, že pro úspěšnou strategii SEO se musíte zaměřit především na návštěvníky svých stránek. Místo toho tedy můžete napsat něco jako:

„Naše nová tyčinka z hořké čokolády s malinami je ideální volbou pro milovníky výrazných chutí. Je vyrobena z nejkvalitnějšího holandsky zpracovaného kakaového prášku a naplněna trpkou malinovou marmeládou, jejíž chuť vynikne při každém kousnutí.“

Tento typ popisu přirozeně používá klíčové slovo, ale také pomáhá zákazníkům představit si přesný zážitek z kousnutí do čokoládové tyčinky.

3. Dávejte si pozor na duplicitní obsah

Duplicitní obsah je text, který se na internetu objevuje na více místech, ať už na vašich nebo cizích stránkách. Vyhledávače jako Google duplicitní obsah nesnášejí, protože je matoucí. Netuší, která verze je ta přesná a správná, a proto si nejsou jisté, která z nich by se měla umístit.

Jak se tedy vyhnout duplicitnímu obsahu ve vašem internetovém obchodě?

  • Nekopírujte slovo od slova popisky výrobců. Pokud produkty dodáváte formou dropshipu, ujistěte se, že nepřidáváte pouze slovo od slova popisky dodavatele. Koneckonců, všichni ostatní, kteří prodávají stejné zboží, pravděpodobně dělají totéž. Místo toho buďte jedineční a dejte věcem vlastní popisek.
  • Pro každý produkt napište jedinečný popisek. Pokud máte podobné produkty, mohlo by být lákavé zkopírovat a vložit stejný popisek vícekrát. To však může rozmělnit hodnocení obou produktových stránek. Věnujte nějaký čas přemýšlení o tom, čím se každý z nich liší, a zaměřte se na to.
  • Překontrolujte si strukturu adresy URL. Dávejte pozor na věci, jako jsou ID relace, sledovací odkazy a problémy se stránkováním.

4. Použijte klíčová slova v textu odkazu

Interní odkazy – odkazy na jiný obsah na vašem webu – jsou z hlediska SEO nesmírně cenné. Jsou skvělým způsobem, jak pomoci Googlu pochopit vztah mezi všemi vašimi stránkami.

Při vytváření těchto odkazů však nepoužívejte jako text odkazu pouze fráze typu „klikněte sem“ nebo „podívejte se sem“. Místo toho v případě potřeby uveďte klíčová slova.

Například neříkejte „klikněte zde na náš seznam nejlepších hraček pro batolata“.

Místo toho řekněte: „Náš seznam nejlepších hraček pro batolata obsahuje ještě více skvělých nápadů na dárky!“

5. Usnadněte vyhledávačům procházení struktury adres URL

Dobré adresy URL poskytují návštěvníkům stránek především stejně dobrý uživatelský zážitek, protože jim poskytují náhled na to, o čem stránka je. Totéž však dělají i pro vyhledávače.

Snažte se, aby adresy URL byly krátké, výstižné a popisné. Pokud tedy prodáváte například french press, chcete se vyhnout adrese URL produktu, jako je web.cz/obchod/produkt/374820/zobrazit. Místo toho zkuste něco jako web.cz/stroje/french-press. Vidíte, o kolik je to uživatelsky přívětivější?

Chcete také uvést klíčová slova, kde je to vhodné. Nejvíce byste se měli zaměřit na zážitek pro návštěvníky webu. Možná se vám ale podaří klíčové slovo do adresy URL vložit tak, aby stále dobře fungovalo.

6. Používejte text alt u obrázků

Vyhledávače vaše obrázky ve skutečnosti „nevidí“. Jak tedy poznají, co je na jednotlivých obrázcích? Alt text.

Alt text je v podstatě popisek, který uvedete u každého obrázku na webu a který by měl obsahovat cílové klíčové slovo a být co nejpopisnější. Druhá část je klíčová: vaším cílem by mělo být popsat obrázek tak, aby mu porozuměl i ten, kdo ho vůbec nevidí. Proč? Protože text alt se používá také ve čtečkách obrazovky k „přečtení“ obrázků osobám se zrakovým postižením.

Pokud tedy můžete uvést cílové klíčové slovo, skvělé! Pokud není pro popis obrázku užitečné, klíčové slovo vynechejte.

Řekněme, že prodáváte papírenské zboží na fotografii níže:

bílý zápisník se zeleným květinovým vzorem a stejně vzorovanou tužkou, položené na stole spolu s květy divoké růže

Vhodný alt text  by mohl být: „bílý zápisník se zeleným květinovým vzorem a stejně vzorovanou tužkou, položené na stole spolu s květy divoké růže.“

7. Použijte Google Ads k testování svých cílů

Vzpomínáte si na důležitost záměru uživatele? Pokud se chystáte investovat nespočet hodin a prostředků do umístění na určitý výraz, neradi byste zjistili, že přitahuje návštěvníky, kteří však nemají zájem o koupi toho, co nabízíte.

Relativně levným způsobem, jak zjistit hodnotu umístění pro určitý termín, je dočasně zaplatit za umístění. Google Ads vám to v podstatě umožňuje. Rozšíření Google Listings & Ads umožňuje poměrně snadno nastavit kampaň a měřit výsledky.

Vytvořte reklamní skupinu s několika specifickými výrazy. Při zadávání klíčových slov nezapomeňte použít závorky [ ] nebo uvozovky “ „, aby se vaše reklamy zobrazovaly pouze tehdy, když lidé použijí úzce související klíčová slova s těmi, na které se zaměřujete.

Pokud máte správně povoleny konverze, budete schopni zjistit, zda vám návštěvnost generovaná těmito klíčovými slovy skutečně přináší platící zákazníky. Porovnejte výsledky této kampaně s ostatními kampaněmi nebo jinými metrikami obchodu, abyste zjistili kvalitu návštěvnosti, kterou přináší.

Pokud je zisková, můžete se dokonce rozhodnout, že budete placenou kampaň provozovat tak dlouho, dokud nedosáhnete organických pozic a nebudete moci získat nejlepší umístění zdarma!

8. Vyhněte se nefunkčním odkazům

Nefunkční odkazy jsou matoucí nejen pro návštěvníky webu, ale také pro vyhledávače. Odkazy přece pomáhají Googlu pochopit strukturu vašeho webu a věřit, že sdílíte platné informace.

Sledovat všechny odkazy ručně však může být obtížné (a časově náročné!). Můžete proto použít nástroje, jako je Screaming Frog nebo doplněk Broken Link Checker, a vše si ohlídat. A pokud změníte adresu URL stránky, zvažte nastavení přesměrování 301, abyste vyhledávačům sdělili, že odkaz byl aktualizován.

9. Zrychlete své stránky

Rychlé načítání webu je klíčem ke skvělému uživatelskému zážitku, takže není překvapením, že vyhledávače při hodnocení vašich stránek zohledňují rychlost. Zde je několik tipů, jak zajistit, aby byl váš obchod rychlý:

  • Optimalizujte obrázky. Používejte pouze soubory o největší nutné velikosti a komprimujte mediální soubory, kdykoli je to možné.
  • Nastavte ukládání do mezipaměti. Ukládání do mezipaměti uloží kopii vašich webových stránek do prohlížečů návštěvníků, takže se při příští návštěvě načtou mnohem rychleji. Můžete to nastavit pomocí pluginu, jako je WP Rocket.
  • Zvažte CDN. Síť pro doručování obsahu (CDN) ukládá náročné soubory mimo web, takže se načítají rychleji. Zároveň načítá vaše stránky z distribuovaných serverů, které jsou nejblíže místu, kde se nachází každý jednotlivý návštěvník webu. Jetpack má skvělou bezplatnou síť CDN pro WordPress.
  • Vyberte si skvělý hosting. Tím vytvoříte základ pro velkou rychlost webu.
  • Omezte počet používaných pluginů. Čím více pluginů, tím více kódu a tím větší zátěž pro váš web. Nechte si nainstalované jen ty nezbytné a zvažte nástroje.
  • Pravidelně aktualizujte WordPress, šablonu a pluginy. Aktualizace často obsahují optimalizovaný kód, který se načítá rychleji. Navíc je to důležité pro bezpečnost a funkčnost!

Kompletního průvodce ohledně optimalizace rychlosti ve WordPress najdete na stránkách WPlama.cz.

Bonusový tip: Vyhledávače zboží

Nejen klasické vyhledávače mohou být levným zdrojem návštěvnosti. Nezapomeňte ani na populární porovnávače a vyhledávače zboží, mezi které patří Google Nákupy, Heuréka, Zboží, Glami a další.

Propojení WooCommerce e-shopu se srovnávačem zboží uděláte jednoduše pomocí pluginu XML Feedy pro porovnávače.

Nejdůležitější tip? Zaměřte se na uživatelský zážitek

Pravděpodobně zjistíte, že všechny tipy mají jedno společné: zaměřují se na skutečné lidi.

Vyhledávače chtějí svým uživatelům poskytovat co nejlepší výsledky vyhledávání. Pokud tedy věnujete čas tomu, abyste se zaměřili na své publikum a poskytli mu skvělý zážitek, budete na dobré cestě k vynikající optimalizaci pro vyhledávače.

Chcete ještě více tipů? Přečtěte si našeho SEO průvodce pro WordPress.

 

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 15% na nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Další články

WooCommerce dokumentace česky: 4. Prodej produktů

Připravili jsme čtvrtou část přeložené WooCommerce dokumentace zdarma k přečtení. Kapitola 4. Prodej produktů Která platební metoda je pro mě ta pravá? Bankovním převodem Dobírka Správa kupónů Bloky košíku a pokladny Platby šekem Nastavení sazeb DPH u digitálních...

pokračovat ve čtení

WooCommerce dokumentace česky: 4. Prodej produktů

Připravili jsme čtvrtou část přeložené WooCommerce dokumentace zdarma k přečtení, tentokrát se jedná o návody spojené s přidáváním a správou produktů. Kapitola 4. Prodej produktů Která platební metoda je pro mě ta pravá? Bankovním převodem Dobírka Správa kupónů Bloky...

pokračovat ve čtení

15% SLEVA

Přidejte se do newsletteru a získejte slevu.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón