Od 2. 12. 2020 Zásilkovna upravuje cenu balíků z důvodu nutnosti přeštítkování.
Dlouhodobě se potýkáme s velkým počtem zásilek, které mají poškozený, chybný, anebo nesprávný štítek dopravce. Takové štítky znesnadňují a zpomalují přepravu, a proto jsme se rozhodli z uvedených důvodů od 2. 12. 2020 začít účtovat příplatek 10 Kč za přeštítkování zásilek s nesprávným nebo chybným štítkem.
V jakých případech k příplatku dojde?
Kompletní definice a bližší specifikace chybného štítku a pravidel přeštítkování jsme promítli také v nové verzi Obchodních podmínek, kterou si lze stáhnout zde.
- zásilka nemá přímý štítek externího přepravce (neplatí v případě služby Nejvýhodnějšího doručení na adresu a pro klienty, kteří použili funkci přímého tisku, ale při tisku nastala chyba na naší straně)
- štítek bude nečitelný – slabý tisk (málo toneru v tiskárně apod.)
- na štítku bude posunutý tisk (např. chybí kousek čárového kódu, špatně zvolený formát papíru apod.),
- štítek bude nekvalitně nalepený (např. natržený, napůl odlepený, lepící páska zasahuje přes čárový kód apod.)
- pokud dojde k manipulaci s údaji k zásilce až po vytištění štítku (např. změna výdejního místa)
Věříme, že naše kroky k zabezpečení kapacit a urychlení doručení na adresu pochopíte a že se tak společně postaráme o hladký průběh doručování.
Další informace v článku na blogu Zásilkovny.
V nové verzi pluginu lze pro externího dopravce stáhnout pouze štítek pro něj určený. Dále bylo pro ruční odeslání balíku v případě, že nemá udanou váhu, přidána možnost jejího zadání.
Jak nastavit plugin Zásilkovny, aby nedošlo k navýšení ceny přepravy z důvodu přeštítkování
Pro nastavení máte dvě možnosti:
1. Při použití automatického odeslání
Jestliže chcete používat automatické odeslání do Zásilkovny (například na děkovné stránce), musíte mít u všech produktů nastavenou váhu. Poté se do systému Zásilkovny automaticky přenese váha celé objednávky. Pokud se totiž odešle objednávka přes externího dopravce s váhou „0“, není možné v pluginu vytisknout štítek externího dopravce. Odeslaná váha v Zásilkovně nelze zpětně změnit.
2. Při použití ručního odeslání
Pokud chcete využít ruční odeslání do Zásilkovny, deaktivujte v Hlavním nastavení pluginu Zásilkovna automatické odeslání.
Objednávky poté do systému Zásilkovny odešlete ručně z přehledu objednávek. V případě, že se objeví objednávka bez vyplněné váhy, budete před odesláním vyzvání k jejímu vyplnění.
Nastavení hmotnosti balíku při ručním odeslání objednávky s nulovou váhou
V případě, že používáte ruční odeslání objednávky do Zásilkovny a objednávka obsahuje produkty, které nemají nastavenou váhu, můžete zadat váhu balíku.
Pokud máte nějakou objednávku k ručnímu odeslání do Zásilkovny a není u ní uvedena váha, zobrazí se ve sloupci Zásilkovna tlačítko s ikonou vykřičníku.
Po kliknunutí na tlačítko se zobrazí formulář pro zadání váhy objednávky.
Jednotka hmotnosti pro zadávání váhy balíku se automaticky nastavuje podle nastavení ve WooCommerce.
Po zadání hmotnosti a kliknutí na Uložit se zobrazí standardní tlačítko pro odeslání zásilky.