účetnictví

Jak ve WooCommerce nastavit přenesení daňové povinnosti (reverse charge)

11.11.2020

Přenesená daňová povinnost neboli reverse charge je povinnost přiznat a odvést DPH tam, kde má odběratel místo dodavatele plnění. Jestliže se nakupuje zboží nebo služby v rámci této povinnosti, neplatí se DPH dodavateli, ale přímo státu. Dodavatel na daňový doklad neuvede výši DPH, ale napíše “Daň odvede zákazník. Faktura v režimu přenesené daňové povinnosti.“.  Přenesená daňová povinnost platí pouze mezi dvěma subjekty, kteří jsou plátci DPH (firmy, podnikatelé). Nevztahuje se na koncové spotřebitele (soukromé osoby).

Jak je to v praxi?

Jestliže máte e-shop, který prodává do zahraničí v rámci EU a můžou v něm nakupovat firmy a podnikatelé, musíte být připraveni na přenesenou daňovou povinnost. Pokud například máte e-shop v České republice a nakoupí o vás firma ze Slovenska, která je plátce DPH, bude na faktuře uvedena jen základní cena bez DPH a objednávka musí být také účtována bez této daně. Jak taková faktura vypadá si můžete prohlédnout na obrázku níže.

Faktura v rámci přenesené daňové povinnosti

Faktura v rámci přenesené daňové povinnosti

Přenesená daňová povinnost a WooCommerce

WooCommerce sama o sobě pracovat s přenesenou daňovou povinností neumí, nicméně jsou tu pluginy, se kterými ji nastavit dokážete.

Pro nastavení přenesené daňové povinnosti se správně generovanou fakturou budete ve WooCommerce potřebovat tyto pluginy:

Toret.cz vlastní pole IČ, DIČ a DIČ

Plugin nainstalujte. Žádné další nastavení není pro plugin potřeba, funguje ihned po aktivaci.

Toret IČ DIČ

Toret IČ/DIČ

WooCommerce EU VAT Assistant

Plugin nainstalujte a ve WooCommerce → EU VAT Assistant postupujte následovně.

Záložka Checkout

  • EU VAT field label – napište label pro ověřovací pole, například DIČ pro ČR / IČ DPH pro SK
  • EU VAT field description – napište nápovědu, která se zobrazí při kliknutí do ověřovacího pole, například Pro ČR vložte DIČ, pro SK vložte IČ DPH (v případě, že máte). Prefix země není vyžadován.

Ostatní nastavení si samozřejmě můžete upravit podle sebe, ale výchozí nastavení je pro většinu obchodů OK.

EU VAT Assistant - záložka Checkout

EU VAT Assistant – záložka Checkout

Toret iDoklad

Plugin nainstalujte a podle dokumentace proveďte základní nastavení.

Po dokončení nastavení běžte do Toret plugins → Woo iDoklad a v sekci PŘIŘAZENÍ POLÍ PRO IČ A DIČ vložte následující hodnoty:

  • IČ – _billing_company_number
  • DIČ – vat_number
  • SK DIČ – _billing_vat_number_2
Přiřazení polí

Přiřazení polí

Dodatečné nastavení

Nakonec je potřeba skrýt nepotřebná pole. Běžte do Vzhled → Přizpůsobit → CSS (nebo použijte child šablonu) a vložte tam:

#billing_vat_number_field {
display: none!important;
}

Vlastní CSS

Vlastní CSS

Nyní máte vše hotové a doporučuji provést testovací platby a zkontrolovat generování faktur a odečítání DPH.

Další články

Apple Pay v pluginu GoPay Inline

Psali jste nám o přidání platební metody Apple Pay do pluginu GoPay Inline.  Vydali jsme aktualizaci 2.1, která Apple Pay do pluginu přidává. Pro nastavení Apple Pay v pluginu je nutné nejprve platební metodu aktivovat v administraci účtu na gopay.com. Pro pomoc při...

pokračovat ve čtení

Toret Zásilkovna 4.2

Od 2. 12. 2020 Zásilkovna upravuje cenu balíků z důvodu nutnosti přeštítkování. Dlouhodobě se potýkáme s velkým počtem zásilek, které mají poškozený, chybný, anebo nesprávný štítek dopravce. Takové štítky znesnadňují a zpomalují přepravu, a proto jsme se rozhodli z...

pokračovat ve čtení

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 10% na nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

ZÍSKEJTE 10%SLEVU

ZÍSKEJTE 10%SLEVU

Přidejte se do našeho newsletteru a získejte slevu 10% na první nákup.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0