Umělá inteligence, AI generovany obrazek

Umělá inteligence: Aplikace, které pomůžou s kreativou i organizací

5. 10. 2023 | Blog, Marketingové tipy

Minule jsme si ukázali praktické využití umělé inteligence při správě e-shopu, dnes se zaměříme na trochu širší využití pro podnikání, třeba při organizaci práce nebo tvorbě obsahu. Umělá inteligence je součástí mnohých aplikací, o nichž to možná ani nevíte a které vám usnadní každodenní činnosti okolo vašeho byznysu.

Ať už se jedná o činnosti rutinní nebo kreativní, aplikace s umělou inteligencí šetří čas a zvyšují produktivitu. Co můžete svěřit umělé inteligenci?

Co je umělá inteligence?

Umělá inteligence (AI) je pomocník, který dokáže řešit složité úkoly. Může například rozpoznat, co je na obrázku, nebo porozumět textu. Prostřednictvím strojového učení AI zpracovává velké množství dat a vytváří z nich modely, které mohou být použity k řešení různých úkolů. To znamená, že umělá inteligence se učí stejně jako děti – tím, že se dívá na věci kolem sebe a snaží se najít vzorce a souvislosti. Čím více dat má, tím lépe se umí učit a rozhodovat.

Hluboké učení je způsob strojového učení, jakým AI získává informace. Pomocí hlubokého učení využívajícího tzv. neuronové sítě (mimochodem podobné těm v lidském mozku) se AI učí zpracovávat různé typy dat (text, obraz i zvuk). Neuronové sítě procházejí velkým množstvím školících kol, aby pochopily komplexní datové funkce a mohly tyto znalosti používat k rozhodování o nových datech.

Generativní umělá inteligence umí základě požadavků generovat originální obsah, jako je text, obrázky nebo zvuk. Právě tato AI je pro běžného uživatele asi nejzajímavější, protože ji v běžném životě může využít téměř každý.

Co umí aplikace s umělou inteligencí?

S pomocí aplikací využívajících generativní umělou inteligenci můžete vytvářet obrázky i grafiku, texty, zvuky i hudbu. K nezaplacení může být generování nápadů, to když jste v koncích s kreativním myšlením, nebo analýza dat, do které se vám příliš nechce.

Generování zvuku pomocí aplikací s umělou inteligencí

Hlavní využití pro vlastní zvuky a hudbu najdete, asi nepřekvapivě, na sociálních sítích. Propagace na sociálních sítích je důležitým pilířem podnikání. V době, kdy druhou nejpoužívanější sociální sítí je Youtube a na Facebooku, Instagramu a TikToku hrají prim krátká videa, je pochopitelné, že roste poptávka po vhodné hudbě jako podkresu.

Pro firemní a marketingové účely je ale nutné brát v úvahu autorská práva, a proto ne každá skladba, na kterou narazíte na sociální síti, je vhodná. Při porušení autorských práv můžete čelit postihu v podobě stopnutí příspěvku, zablokování profilu, nebo dokonce soudnímu sporu. Proto je lákavé řešení v podobě audia generovaného AI. Na obsah generovaný umělou inteligencí nelze autorská práva uplatňovat. To na jednu stranu znamená, že můžete obsah použít bez omezení (kromě dobrých mravů a legislativy, samozřejmě), na druhou stranu tentýž obsah může svobodně použít i někdo jiný.

Aplikace s umělou inteligencí generují zvuky, hudbu, ale i hlas. Například Jukebox od OpenAI umí na základě textového popisu vygenerovat hudbu v různých žánrech. Lyrebird převádí psaný text do lidského hlasu, který díky využití neuronové sítě zní jako skutečný. A Mubert kromě generování vlastní hudby na základě klíčových slov a žánrů nabízí seznamy generovaných skladeb ke stažení.

Virtuální AI asistenti

Místo skutečné sekretářky nebo asistenta můžete vyzkoušet ty založené na umělé inteligenci. Kávu vám sice nepřinesou, ale jinak toho umí dost. Ani nevíte, že pravděpodobně jednoho takového asistenta nosíte v kapse.

Je to tak, Google Assistant (pro Android) i Siri (pro iOS), běžná součást Smartphonů a iPhonů, pracují s umělou inteligencí. Fungují na základě hlasových pokynů – plní jednoduché pokyny (práce s kalendářem, psaní poznámek, práce s kontakty a aplikacemi), odpovídají na dotazy a vyhledávají informace.

Pokud byste toužili po specializovanějších asistentech, existují i AI asistenti zaměření např. na finance. Takovým je třeba Wally, který pohlídá vaše finanční toky, nebo Tykr, který rozumí investování. Dokonce i známá time management aplikace Todoist má svého AI asistenta, který vám pomůže s produktivitou.

Navrhování brandu za pomoci umělé inteligence

Tvoření vlastní značky, brandu, je další marketingovou disciplínou, se kterou vám můžou pomoci aplikace a umělá inteligence. Generování loga a k němu ladících vizitek, vizuálu webové prezentace, hlavičkových papírů, grafiky pro příspěvky na sociální sítě… – s tím vším pomáhá umělá inteligence v aplikacích jako je Brandmark, Tailor Brands nebo Wix Logo Maker.

Branding samozřejmě není jen o vizuálu, ale i o hodnotách a komunikaci značky. Nicméně vizuální identita je většinou to první, co zákazník vnímá, když přijde na váš web nebo sociální síť a je škoda toho nevyužít. Dobrý první dojem je důležitý a kvalitní vizuál dobře působí.

(Téměř) dokonalé fotografie a obrázky díky AI aplikacím

Dobrá fotoprezentace je pro většinu produktů a značek prostě nezbytná, na e-shopu i na sociálních sítích. Ať se nám to líbí nebo ne, lidé jsou velmi ovlivnitelní vizuálním dojmem, “nakupují očima”. Pomocí umělé inteligence můžete své fotografie pozvednout na vyšší úroveň, i když zrovna nejsou focené profesionálním fotografem.

Nástroje, jako je Gigapixel AI, umí opravit a vylepšit i méně kvalitní fotografie. Remove.bg pomocí umělé inteligence odstraňuje pozadí fotografií, což může být zajímavé zejména pro produktové fotografie. Dokonce známý Adobe Photoshop používá pro některé úpravy fotografií formu AI.

Druhou možností je použití generativní AI pro vytvoření úplně nových obrázků. Tyto nástroje na základě textového popisu vytvoří obrázek (téměř) podle vašich představ. Většinou zabere více pokusů, než se doberete k výsledku, který potřebujete. Na druhou stranu získáte obrázek, který nepodléhá autorským právům a můžete jej tak použít dle libosti. Pozor, stejný obrázek může použít i kdokoli jiný, právě proto, že nepodléhá autorským právům.

Mezi nejznámější generátory obrázků patří bezesporu Midjourney. Nástroj pro generování obrázků najdete také integrovaný přímo v Canvě (Magic Media nebo DALL-E od OpenAI). AI na webu ThisPersonDoesNotExist umí vytvářet fotorealistické portréty imaginárních osob, které jsou až děsivě k nerozeznání od skutečných.

 

Umělá inteligence - aplikace pro generování obrázků

Jedno zadání, šest výsledků. Tyto obrázky generovala AI. Při bližším pohledu jsou zjevné nedostatky – zejména prsty AI zatím moc nejdou.

Rychlý přístup k informacím – chatboti

Jestli něco opravdu umí zrychlit práci, jsou to chatboti. Jsou nepřekonatelní ve vyhledávání informací, chrlení nápadů a generování textů, jen je třeba mít se na pozoru a informace od nich slepě nepřebírat, ale ověřovat. Příspěvky na sociální sítě, popisky produktů, klíčová slova, průzkum trhu, dat a témat, to vše jim můžete zadat. Více jsme psali v článku o využití umělé inteligence pro majitele e-shopů.

Mezi nejznámější patří ChatGPT od OpenAI, BingGPT a Google Bard. Zajímavou možností je vytvořit a “vycvičit” si vlastního chatbota jako nápovědu pro zákazníky e-shopu, např. pomocí služby Botsonic.

Generování videí pomocí aplikace s umělou inteligencí

94 % marketérů používá k oslovení zákazníků video. Je to z toho důvodu, že v porovnání se statickými obrázky nebo grafikou, videa mají větší potenciál zaujmout pozornost uživatele. Videa jsou proto v současnosti hitem na webech i sociálních sítích, ale přiznejme si, jejich tvorba není zrovna snadná. Natáčení, střih, přidávání titulků a zvukových stop, a v neposlední řadě i člověk, který se má před kameru postavit – to jsou velké nároky na amatérské tvůrce videí.

Jak pomáhá umělá inteligence s tvorbou videí? Může se jednat o převod textového popisu na video stejně jako u generátorů obrázků. Stačí popsat, co chcete a aplikace na základě vašeho požadavku vygeneruje video. Bude to pravděpodobně vyžadovat více pokusů, než se doberete kýženého výsledku.

Některé aplikace umí z vámi dodaných neupravených videí, fotek a zvukových stop zkompilovat nové video nebo vylepšit to stávající. V nabídce také mohou být různé šablony, efekty, knihovny volně dostupných skladeb a videí, nebo generování avatarů (uměle vytvořené osoby) mluvících ve videu. Mezi takové aplikace patří např. Pictory, Synthesia nebo Wave video.

Aplikace založené na umělé inteligenci pronikají do všech oborů

Umělá inteligence rychle kráčí kupředu a to, co bylo ještě před pár lety nemyslitelné, se stává skutečností. Generování zvuku, obrazu i textu umělou inteligencí se nyní stává novým normálem. Výše uvedené činnosti nejsou zdaleka úplným přehledem toho, s čím může AI pomoci. Existuje již spousta aplikací využívajících umělou inteligenci, které pomáhají s programováním softwaru, kódováním webových stránek, SEO, správou financí, grafikou nebo marketingem a mnohem víc.

Přestože je umělá inteligence důmyslný nástroj, neměla by být důvodem proč zahodit opatrnost při sdílení osobních údajů nebo proč zatracovat kritické myšlení. Stejně jako u ohně platí: Dobrý sluha, špatný pán.

 

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 15% slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

GPSR je tady: Nové nařízení EU, které ovlivní e-shopy

GPSR je tady: Nové nařízení EU, které ovlivní e-shopy

E-shopaři pozor, Evropská unie připravila další nařízení, se kterým musíte ve svém e-shopu počítat. A protože toto nařízení vejde v platnost již 13. prosince 2024, pojďte se podívat, o co se jedná, když se řekne GPSR. Co je to GPSR? GPSR (nařízení EU 2023/988 o obecné...

číst více
Kompletní průvodce e-mail marketingem pro e‑shopy

Kompletní průvodce e-mail marketingem pro e‑shopy

Ať už máte s e-mail marketingem nějaké zkušenosti nebo jste úplný nováček, rozhodně byste ho neměli podceňovat. Jen těžko totiž najdete efektivnější marketingový nástroj, než je právě e-mailing. V našem článku se dozvíte vše, co potřebujete, aby e-mail marketing ve...

číst více

Odebírejte novinky a získejte 15% slevu na první nákup.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón