Doprava zdarma
Doprava zdarma je skvělý způsob, jak povzbudit zákazníky, aby utratili více peněz. Můžete například nabízet dopravu zdarma u objednávek nad 2000 korun.
Tip: Vyzkoušejte přímé propojení e-shopu a dopravce s našimi dopravními pluginy. U dopravců jako je Zásilkovna, PPL, DPD, Česká pošta, GLS a dalších můžete například rovnou odesílat objednávku do systému dopravce, tisknout štítky balíku, vybrat výdejní místo nebo nastavovat dynamicky cenu dopravy.
Nastavení a konfigurace
Chcete-li nabídnout dopravu zdarma, musíte tuto možnost přidat do zón dopravy. Postupujte následovně:
1/ Přejděte na: WooCommerce > Nastavení > Doprava.
2/ Vyberte zónu dopravy a klikněte na Upravit
3/ Klikněte na tlačítko Přidat způsob dopravy. Z rozbalovací nabídky vyberte Doprava zdarma a Přidejte způsob dopravy.
4/ Vyberte možnost Doprava zdarma a klikněte na Upravit.
5/ Zobrazí se vyskakovací okno, kde můžete nastavit podrobnosti.
6/ Zadejte název(titulek), který se zobrazí zákazníkům při placení v pokladně.
7/ Z rozbalovacího seznamu v řádku Doprava zdarma vyžaduje…
- N/A – nechte prázdné, pokud chcete dopravu zdarma nabídnout všem zákazníkům.
- Platný kupón na dopravu zdarma – pro použití se speciálním kupónem.
- Minimální útrata – doprava zdarma je k dispozici pouze v případě, že zákazník utratí minimálně stanovenou částku. Tuto částku vložte do pole Minimální útrata, která se zobrazí po zvolení dané možnosti.
- Minimální útrata nebo kupón – doprava zdarma je k dispozici, pokud je vynaložena minimální částka, nebo pokud zákazník disponuje kupónem na dopravu zdarma (viz níže: Vytvoření kupónu na dopravu zdarma).
- Minimální útrata a kupón – doprava zdarma je nabízena pouze v případě, že zákazník utratí minimální částku a zároveň uplatní kupón na dopravu zdarma.
8/ Pokud jste vybrali kteroukoli z možností, které obsahuje minimální hodnotu objednávky, zadejte minimální útratu.
9/ Nakonec se můžete rozhodnout, zda má systém počítat minimální útratu před nebo po uplatnění slevového kupónu. Další informace se dozvíte níže, viz Slevové kupóny: Kdy použít minimální útratu)
10/ Uložte změny.
Slevové kupóny: Kdy použít minimální útratu
Ve WooCommerce 4.1 a novějším máte možnost si zvolit, kdy se použije pravidlo minimální útraty: před nebo po uplatnění slevových kupónů.
Rozdíl si ukážeme na následujícím příkladě.
Nastavili jste minimální útratu na 2200 CZK, zákazník má v košíku produkt za 2500 CZK a zároveň mají slevový kupón v hodnotě 500 CZK.
- Po slevě (nezaškrtnuto). V tomto případě je hodnota objednávky 2500 – 500 = 2000 CZK. Zákazník dopravu zdarma nedostane, jelikož po slevě nedosáhl na minimální útratu v hodnotě 2200 CZK.
- Před slevou (zaškrtnuto). V tomto případě je hodnota objednávky 2500 CZK, sleva 500 CZK není brána v potaz. Zákazník dostane dopravu zdarma, jelikož překročil minimální útratu. Teprve poté se uplatní slevový kupón.
Vytvoření kupónu na dopravu zdarma
1/ Vytvořte kupón.
- Přejděte na WooCommerce > Marketing > Kupóny.
- Vyberte Přidat kupón.
- Zaškrtněte políčko Povolit dopravu zdarma.
- Publikujte.
Více informací na: (Správa kupónů).
2/ Povolte dopravu zdarma pro kupóny.
- Přejděte na možnost Doprava zdarma, kterou jste již nastavili.
- Z rozevírací nabídky vyberte možnost Platný kupón na dopravu zdarma.
- Uložte změny.
Zákazníci nyní mohou použít kupón k získání dopravy zdarma.
Rozšířené možnosti
Povolení nebo zakázání dopravy zdarma pomocí háčků (hooků)
Doprava zdarma má funkci is_available, kterou lze připojit ke kódu:
return apply_filters( ‚woocommerce_shipping_‘ . $this->id . ‚_is_available‘, $is_available );
To znamená, k funkci woocommerce_shipping_free_shipping_is_available můžete připojit funkci add_filter(), která vrátí true nebo false.