Jak s WooCommerce dosáhnout vyšších příjmů pomocí doplňkového a navyšovacího prodeje?

22. 4. 2022 | Návody

Váš e-shop může získat příjmy od dvou typů zákaznických skupin: Noví zákazníci a stávající zákazníci. V obou případech můžete výrazně zvýšit prodeje tím, že nabídnete užitečná a relevantní doporučení produktů ve formě navyšovacích prodejů (up-sell) nebo doplňkových prodejů (cross-sell).

Jaký je rozdíl mezi navyšovacím prodejem a doplňkovým prodejem?

Stručně řečeno, navyšovací prodej znamená, že nabízíte stejný typ produktu za vyšší cenu. Může se jednat o robustnější, funkčně bohatší, větší nebo více přizpůsobenou verzi produktu. „Chtěli byste větší porci?“ je jednoduchým příkladem navyšovacího prodeje z restaurací, které nabízejí jídlo s sebou. Naproti tomu, když nabídnete další produkty, které doplňují původní nákup, nabízíte doplňkový prodej. Navyšovací prodej se tedy týká různých verzí téhož produktu. Doplňkový prodej se týká různých produktů. Důsledný navyšovací prodej a doplňkový prodej novým i stávajícím zákazníkům může v závislosti na vašem podnikání zvýšit tržby až dvojciferným číslem. Nepoužíváním této osvědčené marketingové strategie znamená, že necháváte peníze na stole.

Příklady

Dovolte mi demonstrovat rozdíl mezi navyšovacím prodejem a doplňkovým prodejem na příkladu:

Zákazník má zájem o kávu za 79 Kč:

  • Doplňkový prodej: Prodáte mu kávu a ještě k ní zákusek.
  • Navyšovací prodej: Prodáte mu kávu prémiové kvality za 99 Kč.

Zákazník má zájem o motorku za 60 000 Kč:

  • Doplňkový prodej: Prodáte mu motorku, a k ní přídavný kufr a helmu.
  • Navyšovací prodej: Prodáte mu novější model motorky za 77 000 KČ.

5 tipů a triků pro navyšovací a doplňkový prodej

Zde je pět způsobů, jak maximalizovat příjmy z navyšovacího a doplňkového prodeje.

Zajistěte si relevanci

Za prvé a především, všechny produkty nebo další funkce, které doporučujete jako navyšovací a doplňkový prodej, musí být relevantní pro původní nákup. Pokud si někdo koupí jogurt ve vašem internetovém obchodě s potravinami, neprodávejte mu doplňkově čisticí prostředky na toaletu. Kupující by měl vidět přirozený vztah mezi tím, co kupuje, a dalšími možnostmi, které mu předkládáte.

Ať je to užitečné

Pokud si někdo koupí sadu steakových nožů, pomůže mu, když mu nabídnete i místo na jejich uložení. Doplňkový prodej s dekorativními držáky na steakové nože není jen relevantní, ale i užitečný. Usnadňujete si život tím, že řešíte dva problémy najednou. Ještě lepší je, když jako navyšovací prodej nabídnete bonusovou sadu nožů nebo jiných příborů. Opět pomáháte tím, že poskytujete relevantní nabídku.

Udělejte to žádoucí

Neil Patel doporučuje trojí přístup k navyšovacímu a doplňkovému prodeji: Vaše produkty navyšovacího prodeje a služby by měly být nejlépe hodnocené, nejrelevantnější nebo nejprodávanější. Proč? Protože tihle se již osvědčili jako vaše nejžádanější produkty. Protože si je koupilo a hodnotilo mnoho dalších lidí, víte, že tyto produkty s větší pravděpodobností osloví i vaše současné zákazníky.

Ať je to naléhavé

V případě potřeby byste měli využít každou příležitost k omezení dostupnosti produktu nebo služby, a to buď omezením množství, nebo omezením nákupního času. V případě služeb nebo podnikání založeného na klientech zvýší naléhavost nákupu „mohu přijmout pouze 12 nových soukromých klientů„. U podnikání založeného na produktech můžete mít některé produkty s omezenou dobou trvanlivosti. Některé potravinářské výrobky jsou k dispozici pouze v určitém ročním období. Možná jste vyrobili pouze pevně stanovený počet určitého výrobku. Nebo jste jej přestali vyrábět či pozměnili oproti původnímu, což znamená, že cokoli z původní dodávky výrobku zbývá, představuje poslední příležitost k jeho nákupu. Zdůrazněte tyto exkluzivníomezené příležitosti jako součást zvýšených nebo doplňkových prodejních nabídek. Jedná se o koncept „kup, nebo máš smůlu“.

Zjednodušte to

Mělo by to být snadné pro vás i pro zákazníka. Pro zákazníka usnadněte jednání v rámci navyšovacího prodeje. Nevyžadujte například, aby si založil členství jen proto, aby mohl nabídku uplatnit.

Kde najdete možnost doplňkového a navyšovacího prodeje v administraci WordPress?

Možnost přiřadit provázané produkty (Navyšovací a Doplňkový prodej) můžete, když v levém sloupci kliknete na Produkty → Přehled produktů → [vyberete produkt]. V detailu produktu je box Data produktu a v něm záložka Provázané produkty.

Zde najdete pole pro Doplňkový prodej a Navyšovací prodej, kde když začnete do pole psát, našeptávač zobrazí produkty z e-shopu, které pak můžete přiřadit.

WooCommerce provázané produkty

Navyšovací prodej ve WooCommerce

Navyšovací prodej jsou produkty, které doporučujete místo aktuálně zobrazeného produktu.

Obvykle se jedná o produkty, které jsou výnosnější, kvalitnější nebo dražší. V závislosti na šabloně motivu se tyto produkty zobrazují na stránce jednoho produktu pod jeho popisem.

Navyšovací produkty (definované uživatelem) se zobrazují na stránce produktu.

Zde je ukázka zobrazení ze šablony Storefront, navyšovací produkty najdete pod nadpisem Mohlo by se Vám líbit….

Detail produktu WooCommerce

Doplňkový prodej ve WooCommerce

Doplňkový prodej jsou produkty, které propagujete v košíku na základě aktuálního produktu.

Obvykle se jedná o doplňkové položky. Pokud například prodáváte notebook, cross-sell může být ochranné pouzdro nebo nálepky či speciální adaptér. Nebo pokud prodáváte nindža tričko, mohou to být nindža mikina a nindža ponožky.

V závislosti na šabloně motivu se zobrazují na stránce košíku pod tabulkou produktů košíku s miniaturou.

Doplňkové produkty (definované uživatelem) se zobrazují na stránce košíku.

Zde je ukázka zobrazení ze šablony Storefront, doplňkové produkty najdete v košíku.

WooCommerce košík

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 15% na nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Další články

9+1 SEO tipů pro WooCommerce e-shopy

Pokud plánujete prodávat produkty nebo služby online, musíte se ujistit, že vás lidé skutečně najdou. Nemá smysl mít dobře navržené webové stránky s nejlepšími produkty za úžasné ceny, pokud vás lidé nemohou najít při vyhledávání na internetu. A čím vyšší pozici máte,...

pokračovat ve čtení

WooCommerce dokumentace česky: 4. Prodej produktů

Připravili jsme čtvrtou část přeložené WooCommerce dokumentace zdarma k přečtení, tentokrát se jedná o návody spojené s přidáváním a správou produktů. Kapitola 4. Prodej produktů Která platební metoda je pro mě ta pravá? Bankovním převodem Dobírka Správa kupónů Bloky...

pokračovat ve čtení

15% SLEVA

Přidejte se do newsletteru a získejte slevu.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón