Reklamní platforma Sklik.cz vychází vstříc zpřísňující se evropské legislativě o ochraně osobních údajů. Aby vám nadále fungoval remarketing (Sklik retargeting) a měření konverzí, budete nyní potřebovat souhlas návštěvníků vašeho webu.
V dnešním článku si ukážeme, jak vyhovět novým požadavkům ze strany Sklik.cz ve vašem WooCommerce e-shopu.
Sklik vyžaduje nový parametr consent
Nový parametr consent slouží k vyjádření souhlasu (1) nebo nesouhlasu (0) uživatele se sběrem a zpracováním dat pro marketingové a analytické účely. Bez uděleného souhlasu nelze data návštěvníků webu využívat pro tvorbu remarketingových publik ani přesnému měření konverzí.
Pokud po 1. srpnu nebude váš web Skliku tento parametr předávat, nebudete moci vytvářet aktuální retargetingové seznamy a postupně váš remarketing na této platformě přestane fungovat.
Jak ve WooCommerce nastavit Sklik retargeting a měření konverzí podle nových požadavků?
S implementací nových požadavků vám pomohou dva pluginy – plugin Toret Srovnávače zboží (pro propojení WooCommerce se systémem Sklik) a plugin Complianz (pro správu cookies ve WordPress).
1. Plugin Srovnávače zboží
Plugin Srovnávače zboží slouží pro propojení WooCommerce se systémem Sklik. Zakoupíte jej zde.
Pro jeho zprovoznění je třeba do určených polí v nastavení pluginu vložit vaše Sklik ID pro měření konverzí a retargetingové ID.
Pokud již plugin Srovnávače zboží používáte, ujistěte se, že máte aktualizováno na verzi 1.10.2 nebo novější, které jsou kompatibilní s pluginem Complianz. Právě ve spolupráci s ním dojde k předávání nového souhlasu.
2. Plugin Complianz
Complianz je plugin, který slouží pro správu cookies ve WordPress. Je lokalizován do českého jazyka a najdete jej přímo v administraci WordPress (Pluginy > Přidat nový plugin).
Nastavení parametru consent pro Sklik provedete v Průvodci (Complianz > Průvodce), který vás procesem provede krok za krokem.
Podrobný návod pro nastavení pluginu Complianz od WPlama.
Včasná implementace zajistí hladký chod vašeho remarketingu
Uvedené změny pro Sklik začínají platit od 1. srpna 2024. Čím dříve nový parametr consent implementujete, tím hladší bude přechod a váš remarketing poběží efektivně, jak jste zvyklí.
V opačném případě přestanou být vaše remarketingová publika aktuální a to se odrazí na snížení konverzí e-shopu. Implementaci nového nařízení proto zbytečně neodkládejte.