Jak používat WooCommerce jako katalog

3. 5. 2022 | Návody

Cílem internetového obchodu je samozřejmě realizovat prodej, že? No, obvykle. Ale může se stát, že „realizace prodeje“ nemusí nutně znamenat přijímání plateb za vaše zboží online.

Přepnutí obchodu WooCommerce do režimu katalogu znamená, že můžete prezentovat své produkty, aniž byste umožnili nákupy. Ačkoli se to může zdát neintuitivní, existuje několik důvodů, proč to firmy mohou chtít udělat. Podívejme se na tyto důvody a na to, jak nejlépe nastavit svůj obchod jako katalogový.

Proč vytvářet web WooCommerce, který nic neprodává?

Více informací a větší viditelnost jsou pro vaše podnikání vždy dobré. Takže, i když nechcete přijímat online objednávky, přidání kompletní galerie vašich produktů a nabídky na vaše webové stránky může mít vliv na vaše hospodářské výsledky. I bez skutečného umožnění prodeje mohou webové stránky ve stylu katalogu pomoci budovat vaše podnikání a maximalizovat zisky tím, že:

  • Zlepšení SEO: Každý produkt se stává stránkou plnou relevantních klíčových slov a popisů, které vyhledávače indexují.
  • Budování povědomí o vaší značce: Nové produkty a nabídky získají vlastní stránku, která je ideální pro sdílení na sociálních sítích a zasílání vašim nejlepším klientům.
  • Zdůraznění řešení, která musí mít: Sdílejte řešení problémů zákazníků a vyzvěte je, aby si požádali o cenovou nabídku.
  • Úspora času vašich zaměstnanců: Poskytněte index produktů s možností vyhledávání. Klienti a zákazníci mohou najít odpovědi na své otázky na vašich stránkách, aniž by museli oslovit obchodního zástupce.
  • Poskytování analytických údajů: Zjistěte, které stránky s produkty jsou u zákazníků nejoblíbenější, a využijte tyto údaje k dalšímu vývoji produktů.

Kdo může mít prospěch z katalogových webových stránek

  • Online katalogy mohou být vhodné pro mnoho typů podniků. Může to být váš konečný cíl nebo jen jeden z kroků na cestě k vytvoření plnohodnotného elektronického obchodu. Vaše firma může mít z katalogových stránek prospěch, pokud:
  • Své produkty raději prodáváte v kamenných obchodech nebo na akcích. Možná dáváte přednost osobnímu prodeji, pokud jste podnikatel založený na hotovosti, řemeslník, který nechce mít režijní náklady na dopravu, nebo malý podnik, pro který je snazší spravovat zásoby pouze jedním prodejním kanálem. Ale i online prezentace vašeho zboží může dát lidem vědět, že váš obchod nebo akce stojí za návštěvu.
  • Prodáváte zboží na zakázku, které vyžaduje cenovou nabídku. Možná prodáváte zakázkové zboží, které vyžaduje, abyste si nejprve promluvili se zákazníkem a sestavili pro něj jedinečný balíček. V takovém případě můžete do katalogu zahrnout různé možnosti, ale místo toho, abyste zákazníkům umožnili přímý nákup, je přesměrujete na formulář s žádostí o cenovou nabídku.
  • Chcete poskytnout informace obchodům, které chtějí vaše výrobky prodávat velkoobchodně. Pokud jste velkoobchodním dodavatelem nebo většinou provádíte B2B transakce, pak nechcete mít internetový obchod, který je přístupný široké veřejnosti. Ať už chcete, aby vás potenciální prodejci kontaktovali přímo, nebo abyste prováděli online objednávky prostřednictvím soukromého účtu, katalogový režim vám může pomoci zahájit konverzaci.
  • Ceny vašich produktů jsou nestálé. Pokud prodáváte zboží, které je vázáno na tržní hodnotu a ceny se mění každý den, nemusí být praktické investovat čas do neustálé aktualizace vašich webových stránek. Místo toho vám katalogový režim může umožnit zobrazit vaše produkty a přijímat objednávky prostřednictvím formuláře, který lze následně převést na manuální transakci se správně vypočtenou cenou.
  • Dáváte si pauzu od online prodeje. Možná potřebujete čas na vyrovnání zásob nebo jen potřebujete osobní volno. Převedení internetového obchodu do katalogového režimu je skvělý způsob, jak si na dveře pověsit metaforickou ceduli „zavřeno“ a zároveň zachovat pozice ve vyhledávačích.

fotografie z: velkoobchodsmodou.cz

Jak používat WooCommerce jako katalog

Při používání WooCommerce jako katalogu začněte vytvořením produktů. Pak je třeba udělat dvě věci:

  1. Odstranit, přesměrovat nebo omezit všechna tlačítka „Přidat do košíku“.
  2. Odstranit nebo omezit všechny stránky a funkce košíku a pokladny.

Katalog můžete nastavit pomocí vlastního kódu nebo rozšíření, které za vás zpracuje podrobnosti.

 

Běžné zobrazení

Běžné zobrazení

 

 

Katalogové zobrazení

Katalogové zobrazení

Vlastní kód

Pokud umíte pracovat s kódem, můžete na své stránky přidat několik vlastních kódu, které odstraní nebo změní funkci pokladny WooCommerce. Tento kód lze přidat do souboru functions.php vaší child šablony a vytvořit tak jednoduše zobrazení katalogu.

Pro vložení snippetů můžete použít náš prázdný plugin Toret Boilerplate.

Zde je několik tipů:

Odstraní tlačítka Přidat do košíku a nahradí je zprávou „kontaktujte nás pro zjištění ceny“ a odstraní všechny stránky košíku a pokladny

/**
 * @snippet       WooCommerce mód prázdniny
 * @author        Toret.cz
 * @testedwith    WooCommerce 6
 */
 
add_filter( 'woocommerce_is_purchasable', '__return_false' );

Po přidání snippetu běžte do WP administrace > Vzhled > Přizpůsobit > WooCommerce > Upozornění obchodu, zadejte zprávu a klikněte na „Povolit upozornění obchodu“.

Odstraní tlačítka Přidat do košíku pro nepřihlášené uživatele, ale umožní přihlášeným uživatelům – například vašim schváleným velkoobchodním partnerům – přidat produkty do košíku a odhlásit se

/**
 * @snippet       WooCommerce mód prázdniny
 * @author        Toret.cz
 * @testedwith    WooCommerce 6
 */
  
add_filter( 'woocommerce_get_price_html', 'toret_hide_price_addcart_not_logged_in', 9999, 2 );
 
function toret_hide_price_addcart_not_logged_in( $price, $product ) {
   if ( ! is_user_logged_in() ) { 
      $price = '

'; remove_action( 'woocommerce_after_shop_loop_item', 'woocommerce_template_loop_add_to_cart', 10 ); remove_action( 'woocommerce_single_product_summary', 'woocommerce_template_single_add_to_cart', 30 ); } return $price; }

Jednoduše odstraní všechny zobrazené ceny a tlačítka. Vytvoří čistou, základní galerii produktů

/**
 * @snippet       WooCommerce mód prázdniny
 * @author        Toret.cz
 * @testedwith    WooCommerce 6
 */
  
add_action( 'init', 'toret_hide_price_add_cart_not_logged_in' );
  
function toret_hide_price_add_cart_not_logged_in() {
   if ( ! is_user_logged_in() ) {
      remove_action( 'woocommerce_after_shop_loop_item', 'woocommerce_template_loop_add_to_cart', 10 );
      remove_action( 'woocommerce_single_product_summary', 'woocommerce_template_single_add_to_cart', 30 );
      remove_action( 'woocommerce_single_product_summary', 'woocommerce_template_single_price', 10 );
      remove_action( 'woocommerce_after_shop_loop_item_title', 'woocommerce_template_loop_price', 10 );
   }
}

Pokud jste již dříve pracovali s WooCommerce hooky, můžete tyto snippety kombinovat a upravit podle potřeby. Například tlačítka Přidat do košíku lze změnit tak, aby přesměrovala na formulář žádosti o cenovou nabídku, nebo lze přidat další omezení uživatelů nebo typů produktů a řídit, kdo může co koupit.

Jako vždy při práci s webovými stránkami dbejte na to, abyste zákazníky informovali! Při zřizování internetového obchodu katalogového typu vysvětlete, jak vše funguje a jak si potenciální zákazníci mohou vaše výrobky skutečně koupit, ať už osobně, nebo tak, že vás kontaktují přímo prostřednictvím e-mailu. Udržujte svůj katalog aktuální s nejnovějšími a nejlepšími produkty a sledujte, jak díky tomu roste váš zisk.

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 15% na nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Další články

9+1 SEO tipů pro WooCommerce e-shopy

Pokud plánujete prodávat produkty nebo služby online, musíte se ujistit, že vás lidé skutečně najdou. Nemá smysl mít dobře navržené webové stránky s nejlepšími produkty za úžasné ceny, pokud vás lidé nemohou najít při vyhledávání na internetu. A čím vyšší pozici máte,...

pokračovat ve čtení

WooCommerce dokumentace česky: 4. Prodej produktů

Připravili jsme čtvrtou část přeložené WooCommerce dokumentace zdarma k přečtení, tentokrát se jedná o návody spojené s přidáváním a správou produktů. Kapitola 4. Prodej produktů Která platební metoda je pro mě ta pravá? Bankovním převodem Dobírka Správa kupónů Bloky...

pokračovat ve čtení

15% SLEVA

Přidejte se do newsletteru a získejte slevu.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón