Máte WooCommerce e-shop? Pak víte, že provozování e-shopu není vůbec jednoduché. Majitelé internetových obchodů se musí postarat o nekonečnou řadu úkolů – zajistit produkty, spravovat objednávky, zákaznickou podporu i technickou funkčnost e-shopu. Vypíchli jsme pár bodů, které není radno zanedbat, aby váš WooCommerce e-shop šlapal, jak má.
Stará verze WooCommerce
WooCommerce se stále vyvíjí a vylepšuje, proto dříve nebo později narazíte na potřebu aktualizace. Možná si říkáte, že vám stačí verze, kterou máte, že nepotřebujete žádné novinky, ale brzy byste mohli narazit na problémy s funkčností WooCommerce e-shopu. Pluginy, které v obchodě používáte, totiž nemusí podporovat starší verze WooCommerce.
Nezapomeňte před aktualizací novou verzi otestovat ve zkušebním prostředí. Více o aktualizacích se můžete dozvědět přímo z dokumentace WooCommerce, kterou jsme pro vás přeložili.
Neaktuální pluginy pro WooCommerce e-shop
I WooCommerce pluginy, které ve svém internetovém obchodě používáte, je třeba udržovat aktuální. Zastaralé pluginy mohou být bezpečnostní hrozbou pro váš WooCommerce e-shop a hlavně nemusí správně fungovat. Vzhledem k tomu, že pluginy zajišťují pro e-shop tak klíčové věci, jako je doprava a platba, je více než nutné starat se o to, aby fungovaly na jedničku. Upozornění na zastaralé pluginy se zobrazí přímo na hlavní stránce i v bočním menu.
Ignorování zpráv o stavu systému
Chyby se stávají. Pokud je ale budete ignorovat, může to ohrozit funkčnost celého e-shopu. Plugin WooCommerce naštěstí v kategorii “Stav” umí vypsat, jaké položky systému fungují dobře, a kterým je třeba věnovat pozornost. U položek s chybou vám nabídne i krátké vysvětlení o jaký problém se jedná. Sekci „Stav“ najdete přímo na hlavní stránce („Nástěnka“) administrace.
Nesbíráte e-maily
Máte WooCommerce e-shop, ale nemáte žádnou databázi e-mailů? Chyba! E-mail marketing je jeden z nejefektivnějších způsobů, jak přivést zpět své zákazníky. Požádejte své zákazníky o e-mailovou adresu. Můžete je nalákat na zajímavý newsletter, bonusový obsah, který zašlete, nebo je vyzvat k odběru novinek při objednávce.
Vlastní e-mailová databáze je přímou cestou k zákazníkům, je škoda toho nevyužít. Podívejte se na naše WooCommerce pluginy pro e-mailing, které vám práci usnadní.
Netvoříte brand e-shopu
E-shopy vytvořené prostřednictvím WooCommerce jsou dost flexibilní, a to může být požehnání stejně jako prokletí. Pokud se neustále mění uspořádání a vzhled vašeho e-shopu, zákazníky to mate.
Vytvořte obchodu jasnou image a té se držte. Slaďte vizuál i styl komunikace napříč celým e-shopem, sociálními sítěmi i e-mailem. Zákazníci si vás lépe zapamatují a budou se vracet.
Neuvádíte své USP
Víte, proč by zákazníci měli nakoupit právě u vás a ne na jiném e-shopu? Výborně, to je váš USP (unique selling proposition) neboli unikátní prodejní argument. A teď je třeba tento argument představit zákazníkům. Přivezete balíček až domů, pomůžete s instalací nebo nabízíte ekologické zabalení zásilky? Odlište se od konkurence!
Nenabízíte zákaznickou podporu
Možná máte obsáhlé popisky u produktů na vašem WooCommerce e-shopu, ale nikdy nevíte, zda zákazník nebude potřebovat další informace, aby se rozhodl nakoupit. Možnost zeptat se ve formuláři, v chatu nebo po telefonu zvýší důvěryhodnost e-shopu a přesvědčí k nákupu.
Nemáte dopravu zdarma
Vysoká cena dopravy je pro většinu zákazníků problém, který je odrazuje od nákupu v e-shopu. Zkuste svým zákazníkům nabídnout dopravu zdarma s minimální celkovou objednávkou, jde to i na WooCommerce e-shopu. Uvidíte, že to bude zákazníky motivovat k větším objednávkám, aby na dopravu zdarma dosáhli.
Víte o tom, že máme v nabídce WooCommerce pluginy pro dopravu, které dopravu zdarma zvládnou?