Připravte se na úspěšný Black Friday a Cyber Monday

28. 10. 2021 | Návody

S plánováním největších výprodejů v roce, Black Friday a Cyber Monday, nikdy nemůžete začít příliš brzy. Obě nákupní akce meziročně zaznamenaly silný nárůst, takže se musíte připravit na potenciální větší návštěvnost webu a větší konkurenci v reklamě ve srovnání s minulými roky. Ať už se bude jednat o vaše první Black Friday/Cyber Monday, nebo tyto akce pořádáte pravidelně, čím dřív začnete s přípravami na letošní ročník, tím lépe.

Připravili jsme praktický seznam, který vám pomůže s přípravou.

Načítá se váš web rychle?

Pokud se vaše stránky načítají pomalu, 90 % zákazníků ho opustí. Rychlost webu by měla být hlavní prioritou vždy, ale je obzvlášť nezbytná, když očekáváte zvýšenou návštěvnost. Existuje několik rychlých a snadných triků, kterými můžete váš web zrychlit:

  • Otestujte výkon webu: Zjistěte, které oblasti webu potřebují optimalizovat pomocí testu rychlosti. Pomůže vám například nástroj Pingdom, který vám prozradí, jak rychle se váš web načítá a co by se dalo zlepšit.
  • Implementujte síť pro doručování obsahu (CDN): Síť CDN distribuuje soubory na vašem webu z vysokorychlostních, dedikovaných a geograficky rozdělených datových center. Návštěvníkům se bude zobrazovat obsah z mezipaměti nejbližšího CDN serveru, což zkrátí dobu načítání stránek, optimalizuje šířku pásma a sníží zatížení vašeho serveru. Jetpack obsahuje síť CDM zdarma a na rozdíl od jiných sítí můžete Jetpack CDN nainstalovat a nastavit jediným kliknutím.
  • Optimalizujte obrázky: Síť CDN sice soubory optimalizuje, je ale vhodné používat soubory co nejmenší velikosti při zachování kvalitního rozlišení. Jednoduchým způsobem optimalizace obrázků je použít možnost Export pro web ve Photoshopu. Alternativou placeného Photoshopu jsou bezplatné nástroje pro změnu velikosti a optimalizaci obrázků, jako je Tinyjpg, které se dají na WordPress napojit.
  • Upgradujte svůj hosting: Pokud využíváte sdílený server, může se váš web načítat pomaleji, zejména pokud na jiných webech na serveru dochází k prudkému zvýšení provozu. Zvažte virtuální privátní server (VPS) nebo dedikovaný server.

Je váš server připraven na velký provoz?

Kromě zajištění rychlého načítání za běžných okolností si musíte být jisti, že váš web zvládne náhlý nárůst návštěvníků, aniž by došlo k jeho zpomalení. Zjistěte, zda u vašeho poskytovatele hostingu nemáte nějaké limity provozu. Poté se můžete rozhodnout, zda chcete svůj hostingový plán upgradovat, nebo požádat provozovatele o dočasné navýšení v období, kdy očekáváte více návštěvníků.

Fungují vaše stránky na všech zařízeních a prohlížečích?

Zkontrolujte, zda se váš web správně zobrazuje na stolním počítači, tabletu, mobilním telefonu a ve všech hlavních prohlížečích. Kontrolu můžete provést na vlastních zařízeních, nebo vyzkoušejte aplikaci LambdaTest.

Google Analytics

Přestože je téměř nemožné, aby váš web vypadal a fungoval bezchybně na úplně všech zařízeních a platformách, můžete pomocí nástrojů jako Google Analytics zjistit, jaké prohlížeče a zařízení vaši návštěvníci používají. Poté můžete zaměřit svou energii na úpravu webu tak, aby fungoval co nejlépe právě na těchto platformách.

Funguje vše tak, jak má?

Měli byste pravidelně provádět kontrolu menu, tlačítek pro přidání do košíku a platby, abyste se ujistili, že všechny fungují správně. Je to obzvlášť důležité před prodejní akcí jako je BFCM. Zálohujte své stránky a aktualizujte pluginy na nejnovější verze. Poté otestujte funkčnost webu, abyste se ujistili, že vše funguje.

Pokud narazíte na problémy, použijte nástroje pro kontrolu prohlížeče (dostupné v Chromu a v Safari), které vám pomohou zjistit případné další chyby. Zkontrolujte také stav systému WooCommerce a protokoly a zaměřte se na zastaralé šablony, závažné chyby nebo jiné problémy.

Najdou vaši zákazníci snadno to, co hledají?

Zákazníci používají k vyhledávání produktů na webu různé metody. Mohou procházet zboží podle kategorií, nebo mohou použít vyhledávač na vašem webu a najít produkt podle klíčového slova nebo přesného názvu.

Toret - Filtrace pluginů

Jak zajistit, aby vaši zákazníci snadno našli přesně to, co hledají:

  • Umístěte do menu vyhledávání.
  • Použijte rozšíření, které umožňuje filtrovat produkty podle kategorií, atributů, tagů, ceny a množství skladem.

Mohou u vás zákazníci zaplatit rychle a bez problémů?

Zákazníci sice nakoupí, je pro ně ale celý proces efektivní a intuitivní? Vaším cílem by mělo být to, aby formulář na stránce dokončení nákupu byl co nejjednodušší a zákazníci jej úspěšně vyplnili.

  • Zbavte se vizuálního nepořádku. Odstraňte z pokladny menu v záhlaví a zápatí, widgety v postranním panelu a další rušivé prvky, aby se zákazník mohl soustředit na dokončení nákupu.
  • Snižte množství požadovaných údajů v pokladně. Zbytečná políčka jako „Název společnosti“ je může obtěžovat natolik, že vaše stránky zcela opustí. Odstraňte zbytečná pole a urychlete tak proces objednávky.
  • Nabídněte více možností platby. Umožněte zákazníkům zaplatit tak, jak jim to nejvíce vyhovuje. Vyberte plugin, které umožňuje přijímat platby ve více měnách, podporuje také Apple Pay nebo Google Pay. Mezi moderní české a slovenské platební brány patří GoPay, Comgate nebo ThePay 2.0.
  • Nabídněte expresní dopravu. Během svátků se může doba dopravy prodloužit a zákazníci často očekávají rychlejší dodání. Možnost expresní dopravy nebo vyzvednutí balíčku ve výdejním místě nebo boxu může být právě to, co je přiměje k nákupu ve vašem obchodě, zejména pokud porovnávají dodací lhůty s jinými prodejci. Zákaznicky populární dopravci jsou Zásilkovna, Česká poštaPPL.
  • Umožněte zákazníkům platbu bez registrace. Minimalizujte dobu potřebnou k nákupu tím, že nebudete po návštěvnících vyžadovat, aby si před dokončením nákupu vytvořili účet nebo se přihlásili.
  • Přidejte QR platbu. Ne všichni zákazníci chtějí pro platbu využít platební bránu. Ulehčete jim proces zaplacení přidáním QR kódu vygenerovaným na děkovné stránce a v e-mailu. Zvýšíte tak rychlost poslání peněz a snížíte chybovost, protože QR kód vše vyplní automaticky. Máme otestováno, že použitím QR kódů, klesne procento nezaplacených objednávek přes bankovní převod.

Máte jasno o zlevněných produktech a speciálních nabídkách?

Rozhodněte se, jaké produkty chcete dát do výprodeje a jaké slevy chcete nabídnout. Na Black Friday a Cyber Monday můžete nabídnout například zboží s velkými skladovými zásobami, sezónní zboží nebo produkty, které se již nevyrábí.

Koupit produkt

Můžete zvážit následující typy speciálních nabídek:

  • Kupte jeden, získejte druhý zdarma
  • Procentuální sleva na jednu položku
  • Procentuální sleva z celého nákupu
  • Doprava zdarma při objednávce nad určitou částku
  • Zlevněné balíčky
  • Dárková karta k nákupu zdarma

Vytvořili jste slevové kupony?

Usnadněte svému týmu práci před rušnými prodejními akcemi a vytvořte slevové kupony již nyní. Naplánovat začátek a konec výprodeje při vytváření nebo úpravě produktu je snadné a ušetříte si tím stres, když budete muset mít na paměti spuštění půlnočního výprodeje.

Máte jasno o propagaci?

Podle cílové skupiny, kterou se snažíte oslovit, si rozhodněte, kdo dostane jakou slevovou nabídku, a také kde a kdy ji uvidí. Při Black Friday a Cyber Monday zvažte následující:

  • E-mailový marketing: E-mail je jednou z nejlevnějších forem marketingu a představuje skvělý způsob, jak oslovit vaše stávající zákazníky a inspirovat je k dalšímu nákupu.
  • Reklamy na sociálních sítích: Využijte sílu lajků, sdílení a propagujte své produkty a prodej na Facebooku, Instagramu, Twitteru a TikToku.
  • Placené vyhledávání: Placené reklamy ve vyhledávání se zobrazují nad výsledky organického vyhledávání na základě výrazů, které uživatel zadá. Propagujte svůj obchod reklamou ve vyhledávači a využijte přitom klíčová slova svých konkurentů, abyste se ve výsledcích vyhledávání objevili dříve než oni.
  • Remarketingové reklamy: Remarketing je typem zobrazovací reklamy, která se zaměřuje na uživatele, kteří již navštívili vaše webové stránky. Pomocí remarketingových reklam můžete nabízet speciální kupónové kódy nebo jiné akce, které zákazníky přesvědčí, aby se na váš web vrátili a nakoupili.

Jsou vaše slevy dostatečně viditelné?

Pokud zákazníci o slevách neví, nemohou je využít. Ať už lidé přicházejí na vaše stránky organicky, nebo je navštíví díky e-mailovému marketingu a placené reklamě, je vaším cílem, aby slevové akce našli bez problémů. Existuje několik způsobů, jak toho dosáhnout:

  • Informujte o akci napříč celým obchodem pomocí banneru s oznámením o slevách, který umístěte do horní části stránky.
  • Využijte pop-up okno s informací o slevách a CTA tlačítkem, které je přesměruje přímo na prodej.
  • Přidejte na domovskou stránku banner s informací o slevách.
  • Přidejte do menu kategorii „Black Friday/Cyber Monday“.
  • Zobrazte položky ve slevě v postranním panelu.
  • Zobrazte ikony označující slevu na miniaturách svých produktů.

Měříte si návštěvnost?

Během Black Friday/Cyber Monday je dobré sledovat výkon vašich marketingových akcí. Na to můžete využít rozšíření WooCommerce pro Google Analytics a pro další platformy, na kterých inzerujete rozšíření Conversion Tracking Pro propojí váš obchod s dalšími weby, jako jsou Facebook, Google Ads, Twitter, Microsoft Advertising a Perfect Audience. S měřením začněte co nejdříve, abyste měli dostatek času marketingovou strategii upravit ještě před slevami.

Upozorňujete zákazníky na nedokončený nákup?

Měli byste. E-maily s upozorněním na nedokončený nákup jsou levným a velmi účinným způsobem, jak zákazníky motivovat. AutomateWoo umožňuje snadné nastavení právě takových e-mailů. Umožní zasílání kampaní, slevových kupónů a dalších pobídek, včetně měření hodnoty konverze a neomezeného množství e-mailů.

E-maily si nastavte v předstihu, abyste měli dostatek času na otestování strategií a nabídek, které na vaše zákazníky zafungují nejlépe.

Je váš web bezpečný?

Zabezpečení vašich stránek je alfou a omegou každý den – nejen při velkých prodejních akcích. Ujistěte se, že máte platný certifikát SSL a zajistěte si ochranu proti spamu a hackerům.

Bezpečnost WordPress

Jednoduchým a účinným způsobem, jak zvýšit zabezpečení svých stránek, je instalace bezpečnostního pluginu. iThemes obsahuje bezplatnou ochranu, která zastaví ty nejčastější typy hackerských útoků. Nabízí také vícefázové ověřování, které chrání proces přihlašování.

Máte synchronizované skladové zásoby?

Jsou vaše skladové zásoby rozmístěny mezi více sklady nebo mezi fyzickými a online obchody? Zajistěte, abyste během slev neprodali více produktů, než jich máte na skladě.

Zavedli jste možnost zrychlené nebo expresní přepravy?

Podle studie společnosti Baymard z roku 2021 přeruší nákup kvůli příliš pomalé době dodání 19 % zákazníků. Jejich ztrátě můžete zamezit nabídkou rychlejší dopravy. Rychlé způsoby doručení nejenže motivují zákazníky, ale také zajišťují, že vaše produkty dorazí včas během svátků, kdy mohou být dodací lhůty o něco pomalejší kvůli velkému objemu objednávek.

Bez ohledu na to, jaké možnosti dopravy poskytujete, byste na webu měli uvést upozornění o době dodání produktů, které zákazníci chtějí obdržet do určitého data.

Jsou vaši dodavatelé připraveni na nárůst objednávek?

Pokud před Black Friday/Cyber Monday potřebujete větší skladové zásoby, ujistěte se, že jste včas zadali objednávky svým dodavatelům. Totéž platí, pokud vaše výrobky vyrábí zcela jiná společnost – zejména pokud se tyto produkty vyrábí v zahraničí. Větší objednávky budou před Black Friday/Cyber Monday zadávat všichni prodejci, proto tak učiňte s dostatečným předstihem. V opačném případě byste se mohli setkat s vyššími cenami nebo s nedostatkem zboží na skladě.

Pokud spolupracujete s poskytovatelem logistických služeb třetí strany (3PL), který zajišťuje přepravu vašeho zboží, projděte si minulé trendy prodeje a přepravy vašich výrobků a požádejte ho, aby přesunul zásoby do skladů, které jsou nejblíže oblastem, kde máte tendenci uskutečňovat největší prodeje. Tím urychlíte doručení zboží vašim zákazníkům. Pokud jsou pro vaše podnikání nejdůležitější rychlé dodací lhůty, požádejte 3PL poskytovatele o častější zasílání zásilek a využívejte dopravce, kteří nabízejí nejrychlejší dodací lhůty.

Jste připraveni navýšit efektivitu?

Je nejvyšší čas podívat se na vaše kapacity a zjistit, zda před Black Friday/Cyber Monday potřebujete najmout nové zaměstnance nebo navýšit pracovní dobu vašich stávajících pracovníků. To je vhodné zejména v případě, že prodáváte ručně vyráběné zboží nebo vyrábíte produkty přímo ve firmě. Ale i pokud zadáváte výrobu produktů externím dodavatelům, můžete očekávat vyšší nároky na zákaznický servis, kompletování objednávek, marketing a další oblasti prodeje.

Ujistěte se, že váš tým má dostatečnou kapacitu na pokrytí zvýšené poptávky po produktech a začněte se na Black Friday/Cyber Monday připravovat co nejdříve. Váš tým tak nebude v týdnech před velkými výprodeji ve stresu.

Je na vyšší nápor připravena i vaše zákaznická podpora?

Možná zjistíte, že před Black Friday/Cyber Monday budete muset najmout nové zaměstnance, kteří během náročného období podpoří váš tým.

Livechat pro WordPress

LiveChat pro WooCommerce

Podívejte se, jak můžete zvýšit efektivitu zákaznické podpory:

  • Nabídněte několik možností zákaznické podpory:
    • Často kladené dotazy nebo nápověda: Pomozte zákazníkům, aby si pomohli sami. Připravte pro ně snadno přístupnou stránku s nejčastějšími dotazy nebo nápovědu.
    • Použijte kontaktní formulář: Umožněte zákazníkům kontaktovat váš tým zákaznického servisu pomocí kontaktního formuláře. Zajistěte, aby zákaznický dotaz byl přesměrován na správnou e-mailovou adresu.
    • Chatboty s umělou inteligencí: Pomocí chatbota můžete odfiltrovat některé z nejčastěji kladených otázek, jako například „Kolik stojí doprava?“ nebo „Doručujete do mé země?“. Ušetříte tak svému zákaznickému servisu drahocenný čas a poskytnete zákazníkům rychlé odpovědi na základní otázky.
    • Live chat: Některé společnosti nabízejí místo telefonické podpory možnost live chatu. To je užitečné zejména při práci s podrobnými informacemi, jako jsou jména zákazníků, adresy a sledování zásilek. Vyhledání objednávky zákazníka může být mnohem rychlejší, pokud vám informaci pošle v písemné podobě.
    • Telefonická podpora: Pokud má zákazník potíže s vašimi webovými stránkami nebo e-mailem, může být možnost kontaktovat podporu telefonicky jediným způsobem, jak se s vámi spojit.
  • Používejte software pro řízení vztahu se zákazníky (CRM): CRM vám může pomoci sledovat interakce zákazníků s vaší společností a rychle řešit zákaznické dotazy, získávat kvalifikované leady a zvyšovat prodej. Dostupným nástrojem je Jetpack CRM, který se integruje přímo do ovládacího panelu WooCommerce. Neobsahuje omezení množství kontaktů a jedná se o jednu z cenově nejdostupnějších možností CRM pro obchody WooCommerce.
  • Aktualizujte svůj zákaznický servis: Pravidelně kontrolujte postupy vašeho zákaznického servisu a ujistěte se, že jsou správné, aktuální a připravené na Black Friday/Cyber Monday. Váš tým by měl mít přístup ke všem postupům a dokumentacím, které si můžete společně projít zhruba týden před slevovou akcí.

Jakmile se pustíte do optimalizace zákaznické podpory, možná zjistíte, že budete muset najmout další zaměstnance, kteří vám v době výprodeje a svátků vypomohou. Pokud však zvýšíte efektivitu vašeho stávajícího týmu na minimum, snížíte tak počet sezónních pracovníků, které budete muset přijmout.

Po přečtení tohoto článku můžete mít pocit, že tak krátká prodejní akce, jako je Black Friday a Cyber Monday, vyžaduje mnoho úsilí. Jedná se však o systémy a postupy, které můžete při prodeji využívat denně. Pokud budete všechny body důsledně dodržovat po celý rok, nebudete muset před svátky vynakládat větší úsilí.

Zdroj: Checklist: Preparing for a Successful Black Friday and Cyber Monday

Přihlašte se k odběru našeho newsletteru a získejte slevu 15% na nákup

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Další články

15% SLEVA

Přidejte se do newsletteru a získejte slevu.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón