správa skladu a skladová evidence ve WooCommerce

Správa skladu e-shopu a skladová evidence ve WooCommerce: Jak na ni?

15. 7. 2024 | Blog, Marketingové tipy

Sklad je elementární, a přesto často přehlížený, pilíř e-shopu. Efektivní správa skladu e-shopu ušetří spoustu času i starostí, podpoří prodeje a přispěje k zákaznické spokojenosti. Vedení skladové evidence e-shopu je navíc ze zákona povinné, a tak jej rozhodně nedoporučujeme podceňovat.

V dnešním článku se podíváme na možnosti, které pro skladové hospodářství nabízí WooCommerce, a ukážeme si, jak na skladovou evidenci e-shopu efektivně.

Proč je správa skladu pro e-shop důležitá?

Efektivní řízení vašeho skladu vám v konečném důsledku ušetří čas i peníze a povede ke spokojenějším zákazníkům.

Dobře nastavené procesy mají např. tyto výhody:

  • Neztrácíte prodeje: Díky včasnému naskladnění budou vaše produkty k dispozici vždy, když se zákazník rozhodne nakoupit.
  • Budujete dobrý vztah se zákazníky: Aktuální stav skladu předchází tomu, že si zákazník objedná vyprodanou položku a jeho následnému zklamání při zrušení nebo změně objednávky.
  • Můžete efektivně plánovat: Přehled o prodejích v konkrétních obdobích roku vám pomůže naskladnit dostatek produktů předem nebo naopak nenakupovat jich příliš a zbytečně tak neblokovat cash flow „ležáky“.
správa skladu a skladová evidence ve WooCommerce

Správa skladu a skladová evidence umožňují efektivně plánovat.

Jaké jsou možnosti správy skladu ve WooCommerce?

WooCommerce obsahuje základní funkce, které vám v praxi pomůžou se správou skladu. Pokud povolíte v nastavení WooCommerce řízení skladových zásob a uvedete k jednotlivým produktům jejich množství skladem, můžete využít:

  • automatické odečítání stavu skladu při prodeji produktu, díky kterému budete mít vždy přehled o aktuálním stavu zásob,
  • upozornění na nízký stav a vyčerpání zásob na zadaný e-mail, abyste mohli včas naskladnit nové zásoby,
  • zobrazování stavu skladu zákazníkům u produktů (vždy, nikdy nebo jen při nízkých zásobách), které pomůže zákazníky přesvědčit k nákupu,
  • volitelné skrytí vyprodaných položek, abyste zákazníky rychleji směřovali na produkty skladem,
  • interval držení skladem pro nezaplacené objednávky, díky kterému se nezaplacené produkty po určitě době vrátí znovu na sklad.

Nastavení skladu ve WooCommerce provedete v administraci: WooCommerce > Nastavení > Produkty > Sklad.

Nastavení skladu ve WooCommerce

Nastavení skladu ve WooCommerce

Pro jednotlivé produkty nastavíte parametry skladu přímo v jejich detailu. Najdete zde také funkci povolení nákupu na objednávku pro produkty, které nejsou skladem.

Nastavení skladu ve WooCommerce na úrovni produktu

Nastavení skladu ve WooCommerce na úrovni produktu

TIP: Chcete u produktů zobrazovat také dodací lhůtu? Nejen s tím umí pomoci náš plugin Toolkit.

Tyto funkce vám s řízením skladu pomohou prakticky. Ve WooCommerce ale nenajdete nástroje pro skladovou evidenci, kterou vyžaduje zákon.

Skladová evidence e-shopu

Pokud provozujete e-shop se skladem, je pro vás vedení skladové evidence dané zákonem. Vždy musíte mít zaznamenané:

  • název položky
  • datum a způsob naskladnění (nákup)
  • datum a důvod vyskladnění (prodej, odpis)
  • číslo dokladu
  • množství skladem (včetně měrné jednotky – ks, kg, m…)

Samotný způsob zaznamenání je čistě na vás. Využít můžete papírovou podobu či elektronickou – od excelového souboru až po specializované programy. Vše ale musí být dohledatelné, jinak hrozí sankce ze strany finančního úřadu.

Skladová evidence e-shopu je ze zákona povinná

Ať už máte malý či velký sklad, skladová evidence e-shopu je ze zákona povinná.

Jak vést efektivně skladovou evidenci ve WooCommerce?

Samotná WooCommerce neobsahuje nástroj pro skladovou evidenci e-shopu. Pokud nechcete vést evidenci manuálně, lze WooCommerce propojit se softwarem třetí strany, např. fakturačním, účetním nebo ERP software, který tuto funkci zastane.

Skladová evidence e-shopu ve fakturačních systémech

Pokročilejší fakturační programy nabízejí kromě fakturace a evidence nákladů také možnost evidence skladu.

Položky skladu ve fakturačním software jsou párovány s položkami na vystavených i nákladových fakturách. Množství produktů skladem se automaticky mění na základě uskutečněných objednávek a naskladnění. Systém také obvykle nabízí upozornění na množství zásob a přehled pohybů na skladě.

Výhodou skladové evidence ve fakturačním programu je nízká časová náročnost, snadná obsluha a jednoduché propojení s WooCommerce pomocí pluginu.

TIP: Funkce pro skladovou evidenci nabízí např. fakturační systémy iDoklad a Fakturoid. S WooCommerce je jednoduše propojíte pomocí pluginů. Podívejte se na naše pluginy pro iDoklad a pro Fakturoid.

fakturační systém přehledy

Primární funkcí fakturačních systémů je fakturace. Nabízí toho ale více, např. evidenci skladu i nákladů a finanční přehledy.

Skladová evidence prostřednictvím účetních a ERP systémů

Účetní, ekonomické a ERP systémy nabízí výrazně širší paletu funkcí pro větší podniky (fakturace, vedení účetnictví/daňové evidence, DPH, podání FÚ, mzdy, evidence majetku, analýza, řízení a plánování podniku atd.) mezi nimiž je i evidence skladů.

Právě rozsáhlá nabídka funkcí je jejich největší devizou, kterou ocení střední a větší podniky.

Nevýhodou je pak vyšší cena a složitost jejich použití. Integrace těchto systémů s WooCommerce je náročnější a obvykle se provádí individuálně.

Máte v e-shopu vyřešenou správu a evidenci skladu?

Dobře nastavené procesy řízení skladu předcházejí nedostatku produktů, ale i jejich nadbytečnému hromadění. WooCommerce nativně nabízí základní funkce pro řízení zásob, které vám s tím pomohou.

Nezapomínejte ani na zákonnou povinnost evidence skladu. Pro menší, střední i větší e-shopy mohou tuto funkci efektivně zastávat fakturační programy propojené s WooCommerce pomocí pluginu. Pro náročnější uživatele jsou pak k dispozici ERP a účetní systémy, které kromě evidence skladu nabízí širokou paletu funkcí pro komplexní řízení podniku.

Podívejte se na naše pluginy pro iDoklad a Fakturoid, díky kterým zvládnete evidenci skladu svého WooCommerce e-shopu snadno a rychle.

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 15% slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

GPSR je tady: Nové nařízení EU, které ovlivní e-shopy

GPSR je tady: Nové nařízení EU, které ovlivní e-shopy

E-shopaři pozor, Evropská unie připravila další nařízení, se kterým musíte ve svém e-shopu počítat. A protože toto nařízení vejde v platnost již 13. prosince 2024, pojďte se podívat, o co se jedná, když se řekne GPSR. Co je to GPSR? GPSR (nařízení EU 2023/988 o obecné...

číst více
Kompletní průvodce e-mail marketingem pro e‑shopy

Kompletní průvodce e-mail marketingem pro e‑shopy

Ať už máte s e-mail marketingem nějaké zkušenosti nebo jste úplný nováček, rozhodně byste ho neměli podceňovat. Jen těžko totiž najdete efektivnější marketingový nástroj, než je právě e-mailing. V našem článku se dozvíte vše, co potřebujete, aby e-mail marketing ve...

číst více

Odebírejte novinky a získejte 15% slevu na první nákup.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón