Srovnávače zboží přinášejí e-shopům konverze

Srovnávače zboží: Jak fungují, co nabízí a jak vybrat ten správný pro váš e-shop?

22. 9. 2023 | Blog, Marketingové tipy

Existuje nástroj, který e-shopu přivede návštěvnost a zvýší prodeje, ale zároveň není příliš složitý a ani nestojí majlant? Ano! Přesně takovým nástrojem jsou srovnávače zboží. Vy je se svým e-shopem ještě nepoužíváte?

Srovnávače zboží jsou webové stránky, které návštěvníkům pomáhají vybírat mezi produkty e-shopů napříč internetem. U zapojených e-shopů se srovnávače zboží na konverzích podílí až ze 44 %, platíte pouze za přivedené návštěvníky a zprovoznění zvládne téměř každý. Právě proto se inzerce na srovnávačích zboží stává pro e-shopy standardem a rozhodně by ve vašem marketingu neměla chybět.

Víte, jaké zbožové srovnávače můžete využít pro prodej v Česku, pro jaký druh zboží se hodí a jak to celé funguje? V našem článku se o výběru zbožového srovnávače pro e-shop dozvíte vše, co je třeba.

Srovnávače zboží – co to vlastně je?

Srovnávače zboží jsou weby, prostřednictvím kterých zákazníci hledají a porovnávají zboží. Určitě je znáte – jedná se o weby typu Heuréka či Zboží.cz. Zákazníci mohou zboží vyhledávat podle názvu, procházet kategorie zboží nebo nabídku konkrétních e-shopů. Zbožové srovnávače kromě obrázku a popisu produktu obvykle zobrazují také možnosti dopravy, hodnocení a recenze produktu a e-shopu.

Superschopnost srovnávačů – vysoký konverzní poměr

Srovnávače zboží přitahují návštěvníky, kteří často již mají konkrétní produkt v hledáčku a hledají nejlepší nabídku. Tato vysoká míra záměrnosti vede k vyššímu konverznímu poměru. Průměrný konverzní poměr návštěvníků přicházejících přes srovnávače může být až trojnásobný ve srovnání s průměrem všech návštěvníků e-shopu.

Konverzní poměr zákazníků přivedených srovnávači může být až trojnásobný oproti zákazníkům, kteří na e-shop přišli jiným způsobem

Jak srovnávače zboží fungují?

Zbožové srovnávače fungují na principu platby za proklik (PPC). To znamená, že srovnávači platíte pouze za návštěvníky, kteří se skrz něj proklikli na váš web. Cena, kterou si nastavíte jako maximální za proklik (CPC), určí pořadí, v jakém se vaše produkty zobrazí mezi ostatními.

Funguje to tedy podobně jako PPC reklama ve vyhledávačích? Ano, fungování je podobné, ale lidé, kteří vyhledávají na srovnávačích, jsou spíše rozhodnutí nakoupit, a tak jsou konverze vyšší.

Některé srovnávače nabízí také funkci přímého prodeje. Při tomto způsobu mohou zákazníci vaše zboží koupit bez prokliknutí na e-shop, přímo na srovnávači, který za takový prodej získá provizi.

Srovnávače zboží kromě toho poskytují i data pro analytiku, a tak si můžete snadno ověřit, nakolik se vám inzerce na nich vyplatí.

Díky měření konverzí lze snadno ověřit, zda se vám inzerce na srovnávačích zboží vyplácí.

Jak začít prodávat přes srovnávače zboží?

Jste majitel e-shopu a chcete zvýšit své prodeje prostřednictvím srovnávačů zboží? Není to těžké. Podívejte se, jak na to:

  1. Výběr srovnávače: Ze všeho nejdříve potřebujete vybrat srovnávač vhodný pro váš e-shop. Ne každý srovnávač se hodí pro každý druh zboží. Přehled jednotlivých srovnávačů uvádíme níže v článku.
  2. Registrace: Až budete mít vybraný vhodný srovnávač pro vaše zboží, nastane je čas vytvořit váš účet na srovnávači. Registrace bývá zdarma.
  3. Implementace: Dalším krokem je propojení e-shopu se srovnávači, aby se zákazníkům na srovnávači zobrazovala aktuální nabídka vašich produktů. K tomu slouží tzv. XML feedy.
Srovnávače zboží osloví nové zákazníky za vás
Kvalita feedu je jedním z faktorů, které ovlivňují pozici produktu na srovnávači i rozhodování zákazníků.

Co je XML feed?

XML feed je soubor s informacemi o produktech, jejich aktuální dostupnosti, cenách a dalších důležitých údajích pro prodej. Informace z XML feedu poslouží jak srovnávači, tak zákazníkům. Kvalita feedu je jedním z faktorů toho, jak bude vaše inzerce na srovnávačích úspěšná.

Vytváření XML feedů lze pomocí různých nástrojů automatizovat. Díky tomu bude vaše nabídka na srovnávačích vždy aktuální a vy nebudete muset nic řešit.

XML Feeds

Toret XML feedy

Automatické generování feedů pro WooCommerce e-shop

S Toret XML feedy bude inzerce na srovnávačích hračka. Vytvářejte feedy pro srovnávače na základě údajů, které již u produktů v e-shopu máte uvedené. Generování feedů je tak rychlé a pohodlné a feedy vždy aktuální.

TIP: Potřebujete více informací o XML feedech? Podívejte se do našeho článku Co je XML feed a jak díky němu inzerovat na srovnávačích zboží?

Jaké srovnávače zboží můžete využít?

V Česku je aktivních více zbožových srovnávačů. Největším a nejnavštěvovanějším je srovnávač Heuréka, na druhém místě se stabilně drží Google Nákupy. Na poli módy je nejznámější srovnávač zboží Glami.cz, ze sortimentu nábytku pak FAVI. Pojďme se na jednotlivé srovnávače podívat blíž.

Graf popularity srovnávačů zboží a online tržišť mezi českými zákazníky
Graf popularity srovnávačů zboží a online tržišť mezi českými zákazníky

Heuréka

Srovnávač Heuréka je největším a nejoblíbenějším srovnávačem v Česku a jako takový nabízí nejširší spektrum služeb. Kromě klasických funkcí vyhledání produktu, e-shopu nebo procházení kategorií umožňuje také hodnotit produkty i e-shopy, a to jak počtem udělených bodů, tak textovými recenzemi.

Heuréka navíc uděluje vlastní certifikáty (“Ověřeno zákazníkem”) prověřeným obchodům. Uživatelské recenze a certifikáty jsou významným faktorem pro rozhodování zákazníků o nákupu. Dobré jméno e-shopu může převážit i cenově výhodnější nabídku.

Heuréka též umožňuje přímý prodej (bez nutnosti proklikávat se do obchodu). Jeho podmínkou je, že e-shop musí vlastnit Heuréka certifikát Ověřeno zákazníky. Z takto uskutečněného prodeje srovnávači náleží provize. U přímého prodeje Heuréka uživatelům garantuje bezpečný nákup (chrání před podvody). Tento přímý prodej pro své produkty můžete povolit či zakázat.

Vyhledávání ve srovnávači zboží Heuréka
Takhle vypadá vyhledávání ve srovnávači Heuréka

Heuréka je aktivní v 9 zemích Evropy a sortiment nabízeného zboží je téměř neomezený. Pro provozovatele e-shopů Heuréka poskytuje statistiky prodeje a měření konverzí.

TIP: Recenze i certifikáty ze srovnávače můžete zobrazit zákazníkům přímo na svém e-shopu za pomoci WooCommerce pluginu Srovnávače zboží. Tento plugin zároveň implementuje do e-shopu měřící kód nezbytný pro získávání analytických dat.

Zboží.cz

O něco menší, s méně funkcemi, ale přesto stále v Česku velice populární srovnávač je Zboží.cz. I Zboží.cz podporuje vyhledávání, srovnávání a filtrování, stejně jako hodnocení produktů a e-shopů. Textové recenze jsou možné pouze u produktů.

Sortiment produktů na Zboží.cz je v řádech tisíců položek. Protože Zboží.cz patří společnosti Seznam.cz, položky z tohoto srovnávače se zobrazují ve výsledcích vyhledávání Seznam.cz. Pluginem se dá tento srovnávač propojit s e-shopem pro měření konverzí a zobrazování recenzí přímo na e-shopu.

Oproti Heuréce je Zboží.cz jednodušší – má méně funkcí, na druhou stranu je ale velmi přehledný. Zajímavá je u něj zvláštní kategorie pro slevy a funkce porovnávač produktů.

Srovnávač Zbozi.cz ve výsledcích vyhledávání
Zboží.cz ve výsledcích vyhledávání

Google Nákupy (Google Shopping)

Srovnávač zboží od společnosti Google je velmi podobný. Jeho položky se zobrazují přímo ve výsledcích vyhledávání Google. Stejně jako ostatní srovnávače umí produkty vyhledat a filtrovat, nabídne kategorie zboží k procházení a hodnocení produktů i e-shopů.

Google Nákupy svou službou pokrývají téměř celý svět a veškerý sortiment zboží. Datové přehledy a měření konverzí je u Googlu samozřejmostí.

Srovnávač zboží Google nákupy ve výsledcích vyhledávání
Google nákupy ve výsledcích vyhledávání

Glami.cz

Jednička mezi vyhledávači módy, obuvi a doplňků. Glami prodává ve 14 zemích světa. Vyhledávání, filtrování i kategorie produktů jsou přizpůsobeny pro obor módy. Glami zvládne filtrovat oblečení na dámské, pánské a dětské, podle barvy, stylu, značek i podle typu postav. Filtrování produktů je velmi propracované, a tak si každý vybere, co potřebuje.

Kromě vyhledávání přináší Glami také zajímavé články o módních trendech, sezónní inspiraci apod. Glami neporovnává ceny, ale vyhledává různé položky a potom zákazníka přesměruje přímo do e-shopu.

Srovnávač zboží Glami - jednička v oblasti módy a doplňků
Srovnávač zboží Glami – jednička v oblasti módy a doplňků

TIP: Pro měření efektivity inzerce na vyhledávači Glami poslouží plugin Glami Pixel.

Favi.cz

Favi je vyhledávač specializovaný na vyhledávání nábytku a bytových doplňků. Nabízí řadu kategorií podle typu zboží nebo místností v domě. Filtrovat umí podle stylu, barvy, ceny, dopravy zdarma nebo slev. Také obsahuje funkci hodnocení produktů.

Stejně jako předchozí Glami funguje Favi spíš jako vyhledávač než srovnávač, ale je jeho kategorizace a filtrování produktů jsou na takové výši, že se vyplatí věnovat mu pozornost.

FAVI - srovnávač nábytku a bytových dekorací
Srovnávač FAVI hraje prim v oblasti nábytku a bytových dekorací

Biano.cz

Další vyhledávač specializující se na nábytek a bytové doplňky. Na Bianu najdete přehledně rozčleněné kategorie napříč sortimentem, možnosti filtrování podle velikosti, barvy, ceny a typu. 

Přímo na stránkách Biano si může zákazník navrhnout vlastní interiér s využitím zboží z Biano.cz. Kromě toho umí Biano vyhledávat pomocí obrázků a pravidelně přináší zajímavosti a inspiraci týkající se vybavení domácnosti.

Vyhledávač zboží Biano.cz
Vyhledávač zboží Biano.cz

Srovnáme.cz

Jeden z nejstarších českých srovnávačů se širokým sortimentem porovnávaného zboží. Srovnáme.cz umí vyhledávat produkty a porovnávat je, filtrovat podle ceny, výrobce a základních parametrů přizpůsobených kategorii.

Jedná se spíše o jednodušší srovnávač, přesto na něm najdete přes 4 miliony produktů a 10 tisíc e-shopů. Samozřejmostí je měření konverzí, hodnocení produktů i e-shopů. Srovnáme.cz působí pouze v Česku.

V Česku jsou aktivní i méně známe srovnávače, např. hledejceny.cz
V Česku jsou aktivní i méně známe srovnávače, např. hledejceny.cz

Hledejceny.cz

Hledejceny.cz nabízí srovnání cen v široké škále kategorií produktů – od elektroniky přes hobby, domácnost až po hračky a knihy. Na úvodní stránce zobrazuje populární produkty a “Hity měsíce” a poměrně přehledný soupis kategorií. V každé kategorii má navíc šikovnou sekci zboží ve slevě a umí též porovnávat různé produkty.

Stejně jako ostatní srovnávače zobrazuje hodnocení produktů i e-shopů. Zahraniční prodej nebo pokročilé služby od tohoto srovnávače ovšem nečekejte.

Porovnejte výhody jednotlivých srovnávačů zboží

Srovnávačů a vyhledávačů zboží existuje samozřejmě daleko více. Shrnuli jsme pro vás ty nejznámější a z hlediska majitelů e-shopů v Česku nejzajímavější varianty. Správně využitý zbožový srovnávač je důležitou součástí marketingové strategie úspěšného e-shopu.

Podívejte se do tabulky, co jednotlivé srovnávače nabízejí:

 Heuréka.czZboží.czGlami.czGoogle NákupyFavi.czBiano.czSrovnáme.czHledejceny.cz
zaměřenívševšemódavšenábyteknábytekvševše
ppc++++++++
přímý prodej+
filtrování produktů+++++++
datové přehledy++++
měření konverzí++++++
zahraniční prodej9 zemí14 zemícelý svět9 zemí8 zemí
hodnocení produktu+++++++
hodnocení obchodu+++++
doplňkové službyzákaznická poradna magazín  plánovač interiéru, blog  

Všechny zbožové vyhledávače fungují na stejném principu a nabízejí podobné služby. Při výběru srovnávače je nejdůležitějším kritériem sortiment vašeho e-shopu a velikost srovnávače. Čím větší konkurence na daném srovnávači bude ve vaší kategorii, tím vyšší bude cena za proklik, na druhou stranu vaši nabídku uvidí více lidí.

Podpořte prodeje svého e-shopu a vyzkoušejte inzerci na srovnávačích zboží

Inzerce na srovnávačích vám může pomoci s oslovením širšího publika a přivedením zákazníků, kteří by do vašeho e-shopu jinak nezavítali. Jejich největší devizou je publikum s vyšším konverzním potenciálem. Abyste mohli nabízet produkty a udržovat nabídku aktuální, budete ve WooCommerce potřebovat plugin pro generování XML feedů.

Jestliže chcete potenciál srovnávačů využít na maximum, neobejdete se bez dat k vyhodnocování. Pro měření konverzí slouží plugin Srovnávače zboží, díky kterému implementujete do e-shopu měřící kód. Další výhodou tohoto pluginu je možnost přejímat recenze produktů i obchodu a zobrazovat je na vašem webu, stejně jako případný Heuréka certifikát Ověřeno zákazníky. Takto můžete posilovat důvěru vašich zákazníků a dále zvyšovat efektivitu prodeje.

Inzerujete na srovnávačích zboží? Nenechávejte úspěch svého e-shopu náhodě a přihlaste se k odběru našeho newsletteru, kde se dozvíte vše podstatné.

(aktualizováno 13. 5. 2025)

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 150 Kč slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

Nové funkce u Toret pluginů přidané v 4/2025

Nové funkce u Toret pluginů přidané v 4/2025

Duben za námi a je ten správný čas shrnout, co nového se v Toretu událo. Podívejte se, jaké nové funkce byly mezi 58 aktualizacemi, které jsme v dubnu vydali. Těmi nejdůležitějšími novinkami vás ve videu provede Milan, kterého znáte ze zákaznické podpory. Kompletní...

číst více
0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón