srovnávače zboží, xml feedy

Co je XML feed a jak díky němu inzerovat na srovnávačích zboží?

30. 10. 2023 | Blog, Marketingové tipy

Víte, co je XML feed? Pokud provozujete vlastní e-shop, tak jste na tento pojem jistě už narazili. XML feed je základním pilířem marketingu na srovnávačích zboží, který dostane vaše produkty mezi široké publikum zákazníků. Takovými srovnávači je například známá Heuréka, Zboží.cz nebo třeba Nákupy Google.

Nakupování se stále více přesouvá do online světa. Nejen, že roste objem prodejů uskutečněných online, zároveň stoupá počet aktivních e-shopů. Dostat se k zákazníkovi v takovém množství konkurence je čím dál těžší, a tak provozovatelé e-shopů musí kontinuálně pracovat na strategii svého marketingu. Jednou z položek marketingového mixu, která vám pomůže oslovit širší publikum, je inzerce na srovnávačích a vyhledávačích zboží.

Zbožové srovnávače a vyhledávače nabízejí zákazníkům zboží z různých e-shopů napříč internetem. XML feed slouží právě k tomu, aby se i vaše produkty zobrazovaly v nabídkách srovnávačů.

TIP: Zajímají vás hlouběji zbožové srovnávače a jak mezi nimi vybrat ten pravý pro váš e-shop? Podívejte se na náš článek o srovnávačích zboží.

Co je XML feed?

XML feed je soubor obsahující data o sortimentu zboží, které chcete prodávat na zbožových srovnávačích. Právě díky XML feedu mohou tyto nákupní platformy načítat aktuální informace o vaší nabídce a zobrazovat ji zákazníkům.

S pomocí nástrojů, které automaticky generují a aktualizují XML feedy, je snadno vytvoříte i pro svůj e-shop. Pokud existuje pro váš sortiment zboží více relevantních srovnávačů, nic vám nebrání využít jich několik, ačkoliv většinou pro každý z nich budete potřebovat vlastní feed. Požadavky jednotlivých srovnávačů se totiž mírně liší.

Potřebuji XML feed pro WooCommerce e-shop?

Pokud chcete inzerovat na srovnávačích zboží, tak ano. Výhodou inzerce na zbožových srovnávačích a vyhledávačích je bezpochyby vysoká míra konverze. Zákazníci totiž tyto platformy navštěvují s úmyslem nakoupit, a tak je velká pravděpodobnost, že skutečně k nákupu dojde.

Díky srovnávačům zboží můžete oslovit daleko širší publikum, které by jinak do vašeho e-shopu ani nezavítalo, a inzerovat bok po boku konkurence. Navíc za zobrazování produktů zákazníkům nemusíte platit. Poplatek je účtován v případě, že se zákazník proklikne do e-shopu, a v takovém případě už je prodej na spadnutí. Pozice, na kterých se zákazníkům zobrazí vaše zboží, určuje nejen cena, jakou jste za proklik ochotni zaplatit, ale také kvalita vaší nabídky.

Co obsahuje XML Feed pro srovnávače zboží?

Každý srovnávač nebo vyhledávač může mít mírně odlišné podmínky týkající se dat v XML feedech, ale v zásadě se jedná o tyto údaje:

  • název produktu
  • ID produktu
  • popis produktu
  • kategorie produktu
  • cena produktu
  • dostupnost produktu
  • značka/výrobce produktu
  • URL adresa obrázku produktu
  • URL produktu
  • Skladová jednotka produktu
  • Rozměry/váha produktu

Kvůli rozdílným požadavkům jednotlivých platforem budete pro každý srovnávač potřebovat vlastní feed s požadovanými údaji. Některé platformy rozlišují povinné a doplňkové údaje, které nejsou nezbytně nutné, ale zkvalitní vaši nabídku v očích zákazníka.

Srovnávače zboží díky XML feedům nabídnou zákazníkům i vaše produkty.

Srovnávače zboží díky XML feedům nabídnou zákazníkům i vaše produkty.

Jak vytvořit XML feed ve WooCommerce?

Máte e-shop vystavěný na systému WooCommerce a rádi byste začali s inzercí na srovnávačích zboží? Máme pro vás dobrou zprávu. Tvorba XML feedů ve WooCommerce je hračka. Díky pluginu XML feedy můžete feedy automaticky generovat a aktualizovat pro české, slovenské, maďarské i celosvětové zbožové srovnávače.

Výhodou generování XML feedu pomocí pluginu je, že přebírá do souboru data, která již u svých produktů v e-shopu máte uvedená. Vytvoříte i obsáhlé feedy čítající tisíce položek jednoduchým naklikáním v administraci e-shopu.

Podívejte se na příklad jednoduchého nastavení a vygenerování XML feedu:

1. V rozhraní pluginu XML feedy zadejte název feedu a vyberte srovnávač, pro který je určený. Po kliknutí na “Vytvořit” se feed objeví ve spodní části obrazovky.

XML feedy pro různé srovnávače zboží

Feed vytvoříte v pluginu XML Feedy velmi jednoduše – stačí zadat název feedu a srovnávač, pro který je určený.

2. V nastavení feedu vyberte, zda se bude generovat pro všechny produkty, pouze z vybraných kategorií nebo některé kategorie vylučte.

XML Feedy - výběr produktů pro feed

Vyberte, které produkty do feedu zahrnete

3. Pokud srovnávač používá kategorie, je třeba je spárovat s kategoriemi e-shopu.

XML feed přiřazení kategorií

Přiřaďte kategorie vašich produktů ke kategoriím srovnávače.

4. V nastavení můžete stejně snadno upravit další atributy feedu, jako je značka nebo výrobce produktů, použitý popis produktů nebo obrázek.

5. Po dokončení úprav klikněte na “Generovat feed”. Máte hotovo!

TIP: Podrobně vás nastavením a generováním feedů provede dokumentace k pluginu XML feedy.

Nezapomeňte měřit konverze

Aby byl váš marketing na srovnávačích efektivní, budete potřebovat sbírat a vyhodnocovat data. K tomu, abyste zjistili, kolik zákazníků vidělo vaši nabídku na srovnávači, prokliklo se a nakoupilo, je třeba e-shop vybavit ještě nástrojem pro měření konverzí. K tomu slouží plugin Srovnávače zboží. Ten umí měřit konverze z nejpoužívanějších srovnávačů – Heuréka.cz, Heuréka.sk a Zboží.cz.

Kromě měření konverzí pak využijete i jeho funkci načítání uživatelských recenzí a certifikátů spokojenosti. Ty můžete zobrazovat přímo u vás na e-shopu a pomůžou tak přesvědčit zákazníka k nákupu.

Nepodceňujte sílu srovnávačů zboží

Nyní už víte, že XML feedy jsou prostředkem komunikace srovnávačů zboží s e-shopem. Díky nim budete moci nabízet své produkty skrze srovnávače a vyhledávače zboží, na kterých oslovíte potenciální kupce. XML feedy a srovnávače zboží jsou efektivním marketingovým nástrojem, který umí srovnat šance malých i velkých e-shopů a přivést nové zákazníky.

Využijte ke generování XML feedů ve WooCommerce e-shopu plugin XML feedy. Díky němu bude vytváření feedů pro srovnávače jednoduché a vaše nabídka na těchto platformách vždy aktuální.

 

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 15% slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

Odebírejte novinky a získejte 15% slevu na první nákup.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón