Srovnávače zboží přinášejí e-shopům konverze

Srovnávače zboží: Jak fungují, co nabízí a jak vybrat ten správný pro váš e-shop?

22. 9. 2023 | Blog, Marketingové tipy

Srovnávače zboží jsou webové stránky, které návštěvníkům pomáhají vybírat mezi produkty e-shopů napříč internetem. Na konverzích zapojených e-shopů se prodej na srovnávačích zboží podílí až ze 44 %. To je podstatná část prodejů, a tak se určitě vyplatí věnovat jim pozornost.

Víte, jaké zbožové srovnávače můžete využít pro prodej v Česku, pro jaký druh zboží se hodí a jak to celé funguje? V našem článku se dozvíte vše, co je třeba.

Srovnávače zboží – co to vlastně je?

Srovnávače zboží jsou weby, prostřednictvím kterých zákazníci hledají a porovnávají zboží. Zákazníci mohou zboží vyhledávat podle názvu, procházet jednotlivé kategorie zboží nebo nabídku konkrétních e-shopů.

Zbožové srovnávače kromě obrázku a popisu produktu obvykle zobrazují také možnosti dopravy, hodnocení a recenze produktu a e-shopu. Jsou velice efektivní v konverzích, protože uživatelé je navštěvují s úmyslem nakoupit.

Jak začít prodávat přes srovnávače zboží?

Pokud jste majitel e-shopu a chcete zvýšit své prodeje prostřednictvím srovnávačů zboží, ze všeho nejdříve potřebujete vybrat srovnávač vhodný pro váš e-shop. Ne každý srovnávač se hodí pro každý druh zboží. Přehled jednotlivých srovnávačů uvádíme níže v článku.

Až budete mít vybraný vhodný srovnávač pro vaše zboží, nastane je čas vytvořit váš účet. Registrace na srovnávači bývá zdarma.

Dalším krokem je propojení e-shopu se srovnávači, aby se zákazníkům na srovnávači zobrazovala aktuální nabídka vašich produktů. K tomu slouží tzv. XML feedy.

XML feed zajistí, aby se na srovnávači zobrazovaly produkty, jejich aktuální dostupnost, ceny, obrázek a další důležité údaje pro prodej. Pro e-shopy na WooCommerce je umí jednoduše generovat Toret plugin XML Feedy. Po prvotním nastavení generování feedů pak celá inzerce dál běží automaticky.

TIP: Potřebujete více informací o XML feedech? Podívejte se do našeho článku Co je XML feed a jak díky němu inzerovat na srovnávačích zboží?

Jak srovnávače fungují?

Zbožové srovnávače fungují na principu platby za proklik (PPC). To znamená, že srovnávači platíte pouze za návštěvníky, kteří se skrz něj proklikli na váš web. Cena, kterou si nastavíte jako maximální za proklik (CPC), určí pořadí, v jakém se vaše produkty zobrazí mezi ostatními.

Funguje to tedy podobně jako PPC reklama ve vyhledávačích? Ano, fungování je podobné, ale lidé, kteří vyhledávají na srovnávačích, jsou spíše rozhodnutí nakoupit, a tak jsou konverze vyšší.

Srovnávače zboží kromě toho poskytují i data pro analytiku, a tak si můžete snadno ověřit, nakolik se vám inzerce na nich vyplatí.

Jaké srovnávače zboží můžete využít?

V Česku je aktivních více zbožových srovnávačů. Největším a nejnavštěvovanějším je srovnávač Heuréka, na druhém místě se stabilně drží Zboží.cz. Na poli módy je nejznámější srovnávač zboží Glami.cz. Jasnou mezinárodní jedničkou aktivní i v tuzemsku jsou pak Google Nákupy.

Pojďme se na jednotlivé srovnávače podívat blíž.

Srovnávač zboží Heuréka.cz

Srovnávač Heuréka je největším a nejoblíbenějším srovnávačem v Česku a jako takový nabízí nejširší spektrum služeb. Kromě klasických funkcí vyhledání produktu, e-shopu nebo procházení kategorií umožňuje také hodnotit produkty i e-shopy, a to jak počtem udělených bodů, tak textovými recenzemi. Heuréka navíc uděluje vlastní certifikáty (“Ověřeno zákazníkem”) prověřeným obchodům.

Dobré uživatelské recenze a certifikáty jsou významným faktorem pro rozhodování zákazníků o nákupu. Dobré jméno e-shopu může převážit i cenově výhodnější nabídku.

Heuréka jako jediný srovnávač také umožňuje přímý prodej (bez nutnosti proklikávat se do obchodu). Jeho podmínkou je, že e-shop musí vlastnit Heuréka certifikát Ověřeno zákazníky a z takto uskutečněného prodeje srovnávači náleží provize. U přímého prodeje Heuréka taktéž uživatelům garantuje bezpečný nákup (chrání před podvody).

Heuréka je aktivní v 9 zemích Evropy a sortiment nabízeného zboží je téměř neomezený. Pro provozovatele e-shopů Heuréka poskytuje statistiky prodeje a měření konverzí. Recenze i certifikáty ze srovnávače můžete zobrazit zákazníkům přímo na svém e-shopu za pomoci WooCommerce pluginu Srovnávače zboží.

Vyhledávání ve srovnávači zboží Heuréka

Takhle vypadá vyhledávání ve srovnávači Heuréka

Srovnávač Zboží.cz

O něco menší, s méně funkcemi, ale přesto stále velice populární srovnávač je Zboží.cz. I Zboží.cz podporuje vyhledávání, srovnávání a filtrování, stejně jako hodnocení produktů a e-shopů. Textové recenze jsou možné pouze u produktů.

Sortiment produktů na Zboží.cz je v řádech tisíců položek. Protože Zboží.cz patří společnosti Seznam.cz, položky z tohoto srovnávače se zobrazují ve výsledcích vyhledávání Seznam.cz. Pluginem se dá tento srovnávač propojit s e-shopem pro měření konverzí a zobrazování recenzí přímo na e-shopu.

Oproti Heuréce je Zboží.cz jednodušší – má méně funkcí, na druhou stranu je ale velmi přehledný. Zajímavá je u něj zvláštní kategorie pro slevy a porovnávač produktů.

Srovnávač Zbozi.cz ve výsledcích vyhledávání

Zboží.cz ve výsledcích vyhledávání

Srovnávač zboží Google nákupy

Srovnávač zboží od společnosti Google je velmi podobný. Jeho položky se také zobrazují přímo ve výsledcích vyhledávání Google. Stejně jako ostatní srovnávače umí produkty vyhledat a filtrovat, nabídne kategorie zboží k procházení a hodnocení produktů i e-shopů.

Google Nákupy svou službou pokrývají téměř celý svět a veškerý sortiment zboží. Datové přehledy a měření konverzí je u Googlu samozřejmostí.

Srovnávač zboží Google nákupy ve výsledcích vyhledávání

Google nákupy ve výsledcích vyhledávání

Glami.cz

Jednička mezi vyhledávači módy, obuvi a doplňků. Glami prodává ve 14 zemích světa. Vyhledávání, filtrování i kategorie produktů jsou přizpůsobeny pro obor módy. Glami zvládne filtrovat oblečení na dámské, pánské a dětské, podle barvy, stylu, značek i podle typu postav. Filtrování produktů je velmi propracované, a tak si každý vybere, co potřebuje.

Glami kromě vyhledávání přináší také zajímavé články o módních trendech, sezónní inspiraci apod. Glami neporovnává ceny, ale vyhledává různé položky a potom zákazníka přesměruje přímo do e-shopu.

TIP: Pro měření efektivity inzerce na vyhledávači Glami poslouží plugin Glami Pixel.

Favi.cz

Favi je vyhledávač specializovaný na vyhledávání nábytku a bytových doplňků. Nabízí řadu kategorií podle typu zboží nebo místností v domě. Filtrovat umí podle stylu, barvy, ceny, dopravy zdarma nebo slev. Také obsahuje funkci hodnocení produktů.

Stejně jako předchozí Glami funguje Favi spíš jako vyhledávač než srovnávač, ale je jeho kategorizace a filtrování produktů jsou na takové výši, že se vyplatí věnovat mu pozornost.

Biano.cz

Další vyhledávač specializující se na nábytek a bytové doplňky. Na Bianu najdete přehledně rozčleněné kategorie napříč sortimentem, možnosti filtrování podle velikosti, barvy, ceny a typu. 

Přímo na stránkách Biano si může zákazník navrhnout vlastní interiér s využitím zboží z Biano.cz. Kromě toho umí Biano vyhledávat pomocí obrázků a pravidelně přináší zajímavosti a inspiraci týkající se vybavení domácnosti.

Vyhledávač zboží Biano.cz

Vyhledávač zboží Biano.cz

Srovnávač zboží Srovnáme.cz

Jeden z nejstarších českých srovnávačů se širokým sortimentem porovnávaného zboží. Srovnáme.cz umí vyhledávat produkty a porovnávat je, filtrovat podle ceny, výrobce a základních parametrů přizpůsobených kategorii.

Jedná se spíše o jednodušší srovnávač, přesto na něm najdete přes 4 miliony produktů a 10 tisíc e-shopů. Samozřejmostí je měření konverzí, hodnocení produktů i e-shopů. Srovnáme.cz působí pouze v Česku.

Srovnávač zboží Hledejceny.cz

Hledejceny.cz nabízí srovnání cen v široké škále kategorií produktů – od elektroniky přes hobby, domácnost až po hračky a knihy. Na úvodní stránce zobrazuje populární produkty a “Hity měsíce” a poměrně přehledný soupis kategorií. V každé kategorii má navíc šikovnou sekci zboží ve slevě a umí též porovnávat různé produkty.

Stejně jako ostatní srovnávače zobrazuje hodnocení produktů i e-shopů. Zahraniční prodej nebo pokročilé služby od tohoto srovnávače ovšem nečekejte.

Porovnejte výhody jednotlivých srovnávačů zboží

Srovnávačů a vyhledávačů zboží existuje samozřejmě daleko více. Shrnuli jsme pro vás ty nejznámější a z hlediska majitelů e-shopů v Česku nejzajímavější varianty. Správně využitý zbožový srovnávač je důležitou součástí marketingové strategie úspěšného e-shopu.

Podívejte se do tabulky, co jednotlivé srovnávače nabízejí:

  Heuréka.cz Zboží.cz Glami.cz Google Nákupy Favi.cz Biano.cz Srovnáme.cz Hledejceny.cz
zaměření vše vše móda vše nábytek nábytek vše vše
ppc + + + + + + + +
přímý prodej +
filtrování produktů + + + + + + +
datové přehledy + + + +
měření konverzí + + + + + +
zahraniční prodej 9 zemí 14 zemí celý svět 9 zemí 8 zemí
hodnocení produktu + + + + + + +
hodnocení obchodu + + + + +
doplňkové služby zákaznická poradna   magazín     plánovač interiéru, blog    

Všechny zbožové vyhledávače fungují na stejném principu a nabízejí podobné služby. Při výběru srovnávače je nejdůležitějším kritériem sortiment vašeho e-shopu a velikost srovnávače. Čím větší konkurence na daném srovnávači bude ve vaší kategorii, tím vyšší bude cena za proklik, na druhou stranu vaši nabídku uvidí více lidí.

Podpořte prodeje svého e-shopu a vyzkoušejte inzerci na srovnávačích zboží

Inzerce na srovnávačích vám může pomoci s oslovením širšího publika a přivedením zákazníků, kteří by do vašeho e-shopu jinak nezavítali. Abyste mohli nabízet produkty a udržovat nabídku aktuální, budete ve WooCommerce potřebovat plugin pro generování XML feedů.

Pro využití dalších, pokročilejších funkcí srovnávačů, jako je přejímání recenzí a certifikátů, nebo měření konverzí slouží plugin Srovnávače zboží, díky kterému pak potenciál srovnávačů využijete na maximum.

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 15% slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

Jak připravit e-shop na Black Friday 2024?

Jak připravit e-shop na Black Friday 2024?

Black Friday 2024 se blíží raketovou rychlostí. Letos vychází “Černý pátek” na 29. listopadu, a tak je nejvyšší čas připravit svůj WooCommerce e-shop. V tomto období mají e-shopy tradičně nejvyšší zisky, proto se vyplatí přípravu nezanedbat. Jakou strategii zvolíte...

pokračovat ve čtení

Odebírejte novinky a získejte 15% slevu na první nákup.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón