To, jak vypadají stránky jednotlivých produktů ve vašem e-shopu, má rozhodující vliv pro uskutečnění prodeje. Jak upravit zobrazení produktů ve WooCommerce e-shopu, aby žádný zákazník s nákupem neváhal?
V tomto článku se dozvíte:
- proč jsou důležité produktové stránky
- jak vylepšit zobrazení produktů ve WooCommerce e-shopu
- jaké pluginy vám mohou pomoci k vyšší konverznosti produktových stránek
Zvyšte prodeje díky vychytaným produktovým stránkám
Zatímco většina e-shopařů šperkuje úvodní stránku e-shopu, na ty produktové se trochu zapomíná. Přitom stránky produktů mají podstatný vliv na množství uskutečněných prodejů.
Velká část provozovatelů e-shopů si představuje, že zákazníci přijdou na úvodní stránku e-shopu a poté prochází jednotlivé kategorie a produkty. Ale takhle to většinou nefunguje. Ve skutečnosti je míra konverzí od takových zákazníků jen něco okolo 2 %.
Daleko zajímavější jsou ti zákazníci, kteří skrz vyhledávače vstupují přímo na stránky produktů. Takoví zákazníci jsou připraveni nakoupit a právě pro ně musíte připravit perfektní produktové stránky. U takových návštěvníků můžete dosáhnout i na 7% míru konverzí.
Obrázky zaujmou jako první
Pro většinu e-shopů budou kvalitní produktové fotografie naprostou nezbytností. Jsou totiž tím prvním, co upoutá zákazníkovu pozornost po příchodu na stránku, a proto je třeba věnovat jim náležitou péči.
Hlavním účelem produktové fotografie je ukázat, jak daný produkt vypadá. Na to vám pravděpodobně nebude stačit pouze jedna fotka. Ukažte zákazníkům produkt z různých úhlů a ideálně také přímo v akci (např. oblečení na modelce). Pokud ukážete produkty na bílém pozadí i v reálném prostředí, zákazník si udělá nejlepší obrázek o daném produktu.
I v případě, že neprodáváte fyzický produkt a nemáte tedy žádné fotografie, zajímavý obrázek nebo grafika pomůže zákazníky zaujmout a směřovat jejich pozornost.
Texty jsou klíčové
Texty na produktové stránce jsou druhým klíčovým pilířem, který zajistí úspěch u zákazníků. Dobrý popisek produktu musí obsahovat informace důležité pro rozhodování zákazníka, ale zároveň nesmí být příliš dlouhý a nepřehledný. V ideálním případě bude také dodržovat tone of voice vaší značky.
Co je tone of voice? Je to hlas, kterým vaše značka promlouvá k zákazníkům. Pokud jej začleníte do všech forem komunikace značky (na webu, v e-mailu, na soc. sítích…), pomůže vám zaujmout zákazníky, odliší vás od konkurence a zvýší pravděpodobnost, že si vás lidé budou pamatovat a nakoupí u vás znovu.
Tone of voice by se měl odvíjet od vaší cílové skupiny. Co vaši zákazníci upřednostní, seriózní tón, hravost nebo starostlivost? Reflektujte to i ve vašich produktových popiscích.
Krátký úvodní text pro navnadění zákazníka
Úvodní odstavec či dva by se měl zaměřovat na benefity, které zákazník získá, pokud si zakoupí daný produkt. Přesvědčte zákazníka o tom, že zrovna váš produkt vyřeší jeho problém.
Dlouhý popis milují vyhledávače
Produktové stránky v ideálním případě obsahují také dlouhý popis produktu, ve kterém se podrobně rozepíšete o funkcích, vlastnostech a benefitech. Do dlouhého popisu snadno včleníte relevantní klíčová slova. To vám pomůže umístit se s daným produktem ve výsledcích vyhledávání webových vyhledávačů a přivádět zákazníky připravené nakupovat.
TIP: O tom, jak zajistit, aby se váš e-shop zobrazoval ve výsledcích vyhledávání ve vyhledávačích jsme se více rozepsali v článku Jak na dobré SEO e-shopu ve WooCommerce? Přinášíme 9+1 tipů.
Technický popis pro detailisty
Říkáte si, na co ještě technický popis produktu, když už jste se rozepsali v tom dlouhém? Technický popis je především vyjmenováním funkcí a vlastností produktu. Je přehledný a zákazníci si v něm snadno najdou, co potřebují. Sám o sobě by ale k nákupu nerozhodnuté zákazníky nepřesvědčil.
TIP: Vytvořte si u produktu záložku pro technický popis, kterou může zákazník v případě potřeby rozkliknout. Produktová stránka tak zůstane přehledná a zároveň budou všechny technické informace dostupné. Takovou záložku umí na e-shop přidat plugin Toret Toolkit.
Q&A pro nerozhodné
I přes skvěle napsané produktové texty se může stát, že mají zákazníci ohledně produktu další otázky. Někteří zákazníci, spíše než aby se zeptali, se raději poohlédnou jinde. Často pokládané otázky (a odpovědi na ně) proto můžou být dalším způsobem, jak přesvědčit zákazníky ke koupi právě u vás.
Zapisujte otázky, na které se zákazníci opakovaně ptají, a přiřaďte je i s odpověďmi k danému produktu. Můžete také nabídnout přímo formulář pro odesílání dotazů ke konkrétním produktům.
Tlačítko musí zářit
Akční tlačítko je to nejdůležitější na produktové stránce. Právě díky tlačítku mohou vaši zákazníci produkt zakoupit. Proto je důležité, aby bylo na první pohled jasně viditelné a bylo naprosto zřejmé, k čemu slouží.
Aby tlačítko “zářilo”, využijte kontrastní barvu, která se na produktové stránce neopakuje. Zároveň dbejte, aby tlačítko nebylo “utopené” mezi dalšími výraznými prvky nebo v textu. Zvýraznit tlačítko také pomůže jeho velikost. Z textu na tlačítku musí být na první pohled všem jasné, co se po stisknutí tlačítka stane.
Pořiďte si hlídacího psa
Raději než prosté “Není skladem”, nabídněte zákazníkům něco víc. Pokud už zákazník přišel na stránku daného produktu, znamená to, že o něj má zájem. Neztraťte tyto zákazníky jen proto, že momentálně je produkt vyprodaný. Nabídněte možnost hlídacího psa, který zájemcům odešle e-mail při opětovném naskladnění produktu. Nejen, že tak nepřijdete o potenciální prodej, ale ještě rozšíříte svou databázi kontaktů, kterou pak dobře zúročíte při následném e-mail marketingu.
TIP: Hlídacího psa k produktům snadno přidáte díky pluginu Toret Toolkit, který u vyprodaných produktů zobrazí formulář pro zadání e-mailu. Po naskladnění systém sám odešle zájemcům e-mailové upozornění.
Social proof pomáhá zákazníkům v rozhodování
Social proof neboli sociální důkaz je pro řadu zákazníků klíčový v rozhodování zda nakoupit. A pokud jej neposkytnete zákazníkům sami, budou jej hledat jinde.
Co je to vlastně social proof? Jedná se o psychologický fenomén, který lidem velí opakovat chování ostatních. Takže pokud na stránkách svého produktu lidem zobrazíte recenze a hodnocení zákazníků, daleko spíše nakoupí také.
Zákaznické recenze
Klíčem k vyšším prodejům tedy můžou být zákaznické recenze. Ale jak dosáhnout toho, aby zákazníci recenze psali? Kontaktujte zákazníky e-mailem a požádejte je o ně! Můžete např. nabídnout kupón se slevou za přidanou recenzi.
Pokud e-mail se žádostí o recenzi personalizujete – např. oslovíte zákazníka jménem a zobrazíte produkty, které zakoupil – mají zákazníci vyšší tendenci vaší žádosti vyhovět. Na tomto principu fungují i dotazníky spokojenosti zasílané srovnávači zboží, pokud zákazník nakupuje přes ně.
TIP: Využijte recenzí ze srovnávačů zboží. Pokud inzerujete zboží na srovnávači Heuréka nebo Zboží.cz, můžete díky pluginu Srovnávače zboží produktové recenze z nich zobrazovat přímo ve vašem e-shopu.
Nechte zákazníky sdílet vaše skvělé produkty
Dalším social proof nástrojem mohou být sociální sítě. Když umístíte ke každému produktu tlačítka sociálních sítí, díky kterým můžou zákazníci produkty sdílet, oslovíte širší publikum. Příspěvky šířené samotnými zákazníky jsou pro ostatní uživatele daleko přesvědčivější.
Můžete také své sledující na sociálních sítích vybízet, aby sdíleli a označovali vaše produkty v příspěvcích, které pak následně přesdílíte všem svým fanouškům. Tomu se říká uživateli generovaný obsah a je to další velmi silný social proof.
Produktová videa
Videa, na kterých je váš produkt vidět v akci nebo která nabízejí různé návody, jak ho používat, se na produktovou stránku hodí také. Zákazníka na stránce díky videu udržíte déle a máte větší šanci přesvědčit jej k nákupu. Kromě toho vám produktová videa dobře poslouží i k propagaci jinde, třeba na sociálních sítích.
Informace o době doručení a příplatcích
Překvapení při placení v podobě příplatků navíc nebo extrémně dlouhé dodací lhůty není nic příjemného a může to vést až k opuštění celého e-shopu – bez objednávky. Pokud tyto informace zákazníkům naservírujete již na produktové stránce, daleko spíše objednají. Anebo si u vás vyberou jiný produkt, který bude k dispozici dříve.
TIP: Možnosti a ceny dopravy, další příplatky i dobu doručení k jednotlivým produktům přidáte snadno. Plugin Toret Toolkit, který jsme již několikrát zmiňovali, vylepší produktové stránky i o tyto položky.
Chytrý doplňkový prodej
Když už máte ve svém e-shopu zákazníka s otevřenou peněženkou, je škoda toho nevyužít. Začněte používat tzv. doplňkový prodej a u produktů, které zákazník prohlíží, zobrazujte další, které by se mu mohly hodit. Doplňkový prodej lze nastavit přímo ve WooCommerce.
Prohlíží váš zákazník pánské kalhoty? Doplňkovým prodejem mu nabídněte např. pásky do kalhot. K dámským botám třeba kabelku, a k saku kravatu. Při chytře navrženém doplňkovém prodeji se vám povede zvýšit hodnoty objednávek vašich zákazníků.
Jak upravíte zobrazení produktů ve vašem WooCommerce e-shopu?
Nastínili jsme si způsoby, jak díky úpravám produktových stránek můžete zvýšit jejich konverznost. Tyto úpravy, ač jsou spíše drobného rázu, mohou výrazně ovlivnit prodeje e-shopu. Vylepšíte své texty, fotografie, nebo nasadíte hlídacího psa? Podívejte se, jak by vám mohly pomoci pluginy pro vylepšení produktových stránek.