Usnadněte si práci: Využití umělé inteligence pro provozovatele e-shopů

Umělá inteligence

Jste provozovatelem e-shopu nebo ho zatím jen plánujete? Podívejte se, jak vám může využití umělé inteligence usnadnit práci a ušetřit čas.

Umělá inteligence pomalu mění svět. Někteří ji vítají s nadšením, jiní těžko skrývají své obavy. Faktem je, že umělá inteligence (AI) nám může šetřit čas, kterého jako by nebylo nikdy dost. Při provozování e-shopu najde umělá inteligence řadu uplatnění, z nichž některá byste možná ani nečekali.

Popisky produktů umělá inteligence zvládne

V kreativní práci zatím AI člověka nenahradí, ale psaní 20 popisků pro varianty jednoho produktu není zrovna vrcholem kreativity. Otextování produktů u velkých e-shopů zabere moře času, ale přitom se často jedná o rutinní práci, ve které by byl prostor pro využití umělé inteligence.

Umělá inteligence vám nenapíše tak dobrý popisek, jako zvládne zkušený copywriter. Porozumění produktu a zákazníkovi je u umělé inteligence pořád ještě omezené. Můžete ale zkusit zadat do ChatGPT hotový text popisku a požádat jej o vytvoření několika variací. To vám může velmi usnadnit psaní popisků u podobných produktů, když už dochází inspirace.

Pokud do zadání přidáte požadovaný tón textu a cílovou skupinu, na kterou míříte, výsledek bude ještě lepší.

ChatGPT - popisky pro e-shop
ChatGPT umí popisky pro e-shop

Využijte umělou inteligenci pro výzkum konkurence

Je dobré znát svoji konkurenci. Ne snad proto, abyste ji napodobovali nebo vedli cenovou válku. Na co tedy poznávat konkurenci? Co potřebujete, je odlišit se. Hodí se vědět, které další e-shopy prodávají stejné produkty jako vy a jak je prezentují, abyste svůj e-shop mohli udělat unikátním. I tady najde své využití umělá inteligence a pomůže s průzkumem.

Bing GPT prozkoumá konkurenci
Copilot prozkoumává konkurenci

Návrhy klíčových slov za pomoci umělé inteligence

Pro přivedení návštěvnosti na e-shop je důležitá optimalizace pro vyhledávače (SEO), jejíž součástí jsou správně zvolená klíčová slova. Vymýšlení klíčových slov je činnost, která je časově náročná a kterou, alespoň částečně, můžete přenechat umělé inteligenci. Možnosti využití umělé inteligence máte dvě:

  • nechat AI zjistit, na jaká klíčová slova jsou optimalizovány podobné stránky (e-shopy)
  • požádat o vygenerování nápadů na klíčová slova pro zadané téma

Myslete na to, že ChatGPT vám generuje nápady. To, jestli jsou daná klíčová slova opravdu relevantní a jaká je jejich hledanost, si musíte ověřit sami. Nicméně takový AI brainstorming může být velice nápomocný v případě, že jste se svými nápady v koncích.

Využití umělé inteligence - ChatGPT vymýšlí klíčová slova
ChatGPT vymýšlí klíčová slova

Tvorba obsahu s využitím umělé inteligence

Potřebujete obsah pro sociální sítě nebo na blog a vaše kreativita zrovna spí? Když se vhodně zeptáte, AI může být nápomocná i tady. Pokud požádáte o příspěvek na sociální síť, AI ho umí vytvořit celý včetně smajlíků a hashtagů. Na vás je pouze příspěvek upravit na míru a publikovat.

Čím konkrétnější bude vaše zadání pro AI, tím lepší dostanete výsledek. Můžete použít umělou inteligenci pro nápady na články do svého blogu, ale nezapomeňte specifikovat téma a cílovou skupinu, kterou chcete oslovit.

ChatGPT napíše příspěvek na Facebook
ChatGPT napíše příspěvek na Facebook

Na co si při využití umělé inteligence dát pozor?

Využití umělé inteligence může mít svá rizika. Existuje pár bodů, které se vyplatí ohlídat:

  • zadávání osobních a citlivých údajů
  • faktická správnost
  • strojovost a nekonkrétnost textů

I když poskytovatelé ChatGPT i ostatních AI aplikací deklarují ochranu osobních údajů, přesto některé instituce i státy jejich použití zakazují či omezují kvůli potenciálnímu riziku úniku citlivých informací. Stejně jako v běžném životě je na místě předběžná opatrnost v nakládání se svými osobními údaji.

Druhým kamenem úrazu může být faktická správnost výstupů. Již byly zaznamenány případy, kdy AI uváděla nesprávné informace. Kritické myšlení a ověřování faktů jsou proto nutné.

Pokud využíváte ChatGPT pro psaní textů, je třeba vždy texty překontrolovat a před použitím upravit. Jejich vyznění může být často strojové a příliš všeobecné na to, aby dobře fungovaly. Takové texty nejenže se návštěvníkům špatně čtou a nepřinášejí žádnou přidanou hodnotu, navíc mohou být ve vyhledávání být penalizovány. To znamená, že se stránky s takovým obsahem budou uživatelům ve vyhledávání zobrazovat méně. A to je přesný opak toho, co jako majitelé e-shopu chcete.

Používáte AI? Podívejte se, co o rizicích používání ChatGPT říká samotná umělá inteligence:

ChatGPT zná rizika využití umělé inteligence
ChatGPT zná rizika využití umělé inteligence

Jako každý nástroj je AI dobrý sluha, ale špatný pán. Umělá inteligence má široké využití a může být velice užitečná, ale neměli bychom zapomínat na její rizika a využívat ji moudře.

Nenechte si ujít novinky ze světa e-shopů. Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a už vám nic neuteče. 👇

150 Kč

na první nákup 🎁

Odebírejte novinky a buďte informováni o našich nejnovějších produktech a nabídkách!

Nespamujeme! Další informace naleznete v našich zásadách ochrany osobních údajů.