WordPress e-shop má své výhody

WordPress e-shop: 15 důvodů, proč mu říct ano i v roce 2024

22. 2. 2024 | Blog

Toužíte po e-shopu a nejste si jisti, zda je WordPress e-shop tou správnou volbou pro vás? V tom případě je dnešní článek přesně pro vás. Přinášíme 15 důvodů, proč je WordPress e-shop dobrá volba.

WordPress má mnoho lidí spojeno hlavně s blogováním, ale ti znalejší vědí, že je multifunkční. Nejen blogy, ale i úspěšné firemní stránky, portfolia a dokonce i známé e-shopy šlapou na WordPressu.

WordPress jako platforma pro e-shop je velmi populární – v Česku je na celkovém třetím místě mezi používanými e-shopovými řešeními a dokonce na prvním místě mezi open-source platformami.

Open-source je počítačový software s otevřeným kódem. To znamená, že upravování kódu a bezplatné používání těchto programů je povoleno.

Pojďte zjistit proč je WordPress e-shop tak populární a jak si ho můžete pořídit také.

Plugin pro WordPress e-shop – WooCommerce

Způsob jak běžný WordPress přeměnit na e-shop je celkem jednoduchý. Podobně jako u ostatních funkcí, které si do WordPressu chcete přidat, je řešením plugin. Funkci e-shopu do WordPressu přidá plugin s názvem WooCommerce, který je, stejně jako WordPress sám, zdarma.

WooCommerce je celosvětově rozšířená e-shopová platforma, kterou v současnosti využívá asi 3,9 milionu e-shopů a je zdaleka nejrozšířenějším e-shopovým řešením pro WordPress.

Proč zvolit WordPress e-shop?

Pojďte se s námi podívat, jaké benefity přináší řešení e-shopu přes WordPress a WooCommerce.

WordPress e-shop nabízí spoustu funkcí

Výhodou WordPress e-shopu je, že je 100% váš a můžete si jej upravovat podle libosti.

1. Vlastnictví

Pokud se rozhodnete založit WordPress e-shop, budete jeho vlastníkem a můžete si s ním dělat, co chcete (v mezích legislativy, samozřejmě). Zvětšení, vylepšení, změny od základů nebo smazání je čistě na vaší úvaze a rozhodovací právo stojí na vaší straně.

Toto je podstatný rozdíl mezi WordPressem a tzv. “krabicovým” řešením e-shopu (např. Shopify), ve kterém si na e-shopové platformě svůj e-shop pouze pronajímáte. Jakožto nájemník pak máte rozhodování omezeno tím, co vám vaše “krabice” dovolí.

2. Nízké náklady

WordPress i plugin pro e-shop WooCommerce je zdarma. To samozřejmě neznamená, že byste zvládli postavit celý e-shop zadarmo – čeká vás minimálně investice do hostingu a domény, kam svůj e-shop umístíte. Pravděpodobně budete také chtít využít některé z dalších pluginů, které vám pomůžou s chodem e-shopu a jeho přizpůsobením.

Přesto se jedná o poměrně nízkonákladové řešení. U WordPress e-shopu nemusíte platit pravidelné měsíční nájemné jako u krabicových řešení ani vysokou vstupní investici jako je tomu u e-shopů programovaných na míru.

3. Jednoduchá instalace

Další výhodou WordPress e-shopu je jeho snadná instalace, kterou zvládne i běžný uživatel PC. Pro zprovoznění nemusíte umět programovat a návody na instalaci WordPressu, WooCommerce, šablon i pluginů jsou zdarma dostupné v mnoha jazycích včetně češtiny.

4. Integrace do stávajícího webu

Pokud již máte svůj web na WordPressu a rozhodnete se pro pořízení e-shopu, pak je velice snadné nový e-shop integrovat přímo do stávajícího WordPress webu. Není třeba zakládat další web. Navíc i s novým e-shopem budete těžit ze stávajícího obsahu a historie webu. Zavedené weby vyhledávače upřednostňují před těmi, které jsou na světě krátce.

Šablony pro WordPress e-shop umožňující upravit jeho vzhled podle potřeby.

Pro WordPress e-shopy je k dispozici široké spektrum šablon, které uspokojí i toho nejnáročnějšího majitele e-shopu.

5. Dostupné šablony pro WordPress e-shop

Pro přizpůsobení vzhledu vašeho WordPress e-shopu existuje nespočet šablon, které můžete využít a dále si je upravit. Můžete vybírat z placených i free verzí, různých rozvržení stránek i kompatibility. Váš e-shop si tak můžete zařídit přesně podle svých představ a potřeb.

6. Téměř neomezené možnosti rozšíření

Rozšířit svůj e-shop o další funkce je ve WordPressu hračka. Téměř pro jakýkoliv účel najdete dostupný plugin a pokud ne, můžete o vylepšení požádat webového vývojáře, který vám funkci doprogramuje. Potřebujete pop-up okno, formulář nebo souhlas se zpracováním cookies? Ve WordPressu to snadno vyřešíte.

7. Početná komunita

S předchozím bodem souvisí i tento. Díky tomu, že je WordPress a WooCommerce celosvětově rozšířený, je komunita okolo nich velmi početná a také nabídka pluginů a šablon pro tyto platformy je veliká. Spousta webových vývojářů se zabývá stavbou a úpravami webů ve WordPressu, a tak nebudete mít problém sehnat odborníka, pokud budete potřebovat pomoc.

Napříč internetem pak funguje spousta diskuzních fór a skupin, kde členové často zdarma poradí a pomůžou, a dostupné je i velké množství informačních materiálů a návodů zdarma.

Rozhraní WordPress e-shopu je velmi přehledné a intuitivní

Rozhraní WordPress e-shopu je velmi přehledné, intuitivní a dostupné také v češtině, proto pro vás bude každodenní práce s ním snadná.

8. Snadná obsluha

Každodenní provoz e-shopu na WordPressu je velmi snadný díky přehledné a pro uživatele přátelské administraci. WordPress sám je přeložen do mnoha jazyků, včetně češtiny, takže každodenní práce okolo e-shopu pro vás nebude problém.

9. Různorodý sortiment i způsob prodeje

WooCommerce nabízí opravdu široké možnosti prodeje. Kromě běžných fyzických produktů umí pracovat také s produkty ve více variantách, s virtuálními produkty ke stažení nebo s předplatným.

Problém nenastane ani v případě, že chcete místo produktů prodávat služby. Díky vhodným pluginům můžete vytvořit členskou sekci, rezervační systém nebo poptávkový formulář.

10. Automatizace

Pro e-shopy na WordPressu je k dispozici řada možností, jak jejich provoz automatizovat, a tak si ulehčit práci a ušetřit čas. Pluginy vám mohou pomoci s automatizací správy a expedice zásilek, ověřováním plateb nebo fakturací. Díky automatizaci zvládnete maximalizovat kapacity e-shopu a zároveň se zbavíte ubíjejících rutinních činností.

TIP: Tipy na konkrétní pluginy pro automatizace ve vašem e-shopu najdete v našem článku Efektivní provoz e-shopu? Přinášíme tipy, jak ušetřit čas i práci ve WooCommerce

Dobré SEO zlepšuje pozice WordPress e-shopu ve vyhledávání.

WordPress e-shop je dobře přizpůsobený pro SEO. Díky tomu s ním můžete dosáhnout dobrých pozic ve výsledcích vyhledávání webových vyhledávačů a organicky získávat návštěvníky.

11. Skvělé SEO ve WordPress e-shopu

SEO neboli optimalizace pro vyhledávače pomůže váš e-shop dostat do výsledků vyhledávání vyhledávačů, aby si vás vaši zákazníci mohli sami najít. Čím lepší SEO, tím výše se váš e-shop ve výsledcích zobrazí a tím spíše se návštěvníci do e-shopu prokliknou.

WordPress je jako takový přizpůsobený tomu, aby požadavkům vyhledávačů vyhovoval. To je dobrý základ, na kterém se dá stavět. Nezapomeňte ale, že ani pro vás není SEO bez práce.

TIP: Rady, jak na SEO WordPress e-shopu najdete v našem článku 9+1 SEO tipů pro WooCommerce e-shopy.

12. Snadné propojení se sociálními sítěmi

Sociální sítě se pro e-shopy staly nedílnou součástí marketingového mixu a WordPress je přátelský i k nim. Propojení se sociálními sítěmi je díky pluginům snadné. Zobrazování obsahu ze sociálních sítí na webu, tlačítka pro sdílení či sledování profilů nebo nahrávání produktového katalogu na sociální sítě vám pomůže s budováním komunity okolo vašeho podniku.

13. Zahraniční prodej

Jak váš e-shop poroste, budete možná potřebovat provozovat ho ve více jazycích, používat více měn k platbě nebo řešit dopravu pro různé země světa. S e-shopem na WordPressu nic z toho není problém. Při použití vhodných multijazykových a multiměnových pluginů je mezinárodní prodej snadný. Nastavení dopravních a platebních metod rozdílně pro jednotlivé země je nativní součástí WooCommerce.

Sběr a analýza dat jsou pro e-shop stěžejní.

Sběr a analýza dat jsou pro e-shop stěžejní. WordPress snadno propojíte s dalšími analytickými nástroji a můžete také využít nativní statistiky WooCommerce.

14. Dostupné analytiky

Sbírání a vyhodnocování dat je základem úspěšného podniku. Ve WooCommerce můžete využít jak statistiky, které jsou do ní přímo implementované, tak propojit svůj e-shop s externími službami, např. Google Analytics.

15. Propojení s marketingovými nástroji

Bez marketingu se se svým e-shopem neobejdete. O propojení se sociálními sítěmi,SEO a analýze dat, které jsou důležitou součástí marketingové strategie, jsme se již zmínili. Ve WordPress e-shopu jsou dostupné i další možnosti.

Jednou z nich je propojení s e-mailingovým softwarem, který vám pomůže oslovovat zákazníky pomocí e-mail marketingu. Sběr kontaktů, vytváření seznamu odběratelů, segmentace adresátů a odesílání e-mailů, ať už manuálních, personalizovaných nebo automatických, vám pomůže zvýšit konverze. WordPress e-shop můžete přímo propojit s e-mailingovým programem díky pluginům, jako je např. plugin pro SmartEmailing.

Další marketingovou možností je prodej na srovnávačích a vyhledávačích zboží. Propojit váš e-shop se srovnávači a inzerovat na nich je opět díky vhodnému pluginu pro generování XML feedů snadné. Prodej na srovnávačích může tvořit podstatnou část zisku e-shopu díky tomu, že svou nabídkou oslovíte širší publikum.

Co je potřeba pro e-shop na WordPressu?

Pakliže už víte, že WordPress e-shop je řešením pro vás, bude vás nejspíš zajímat, co je k jeho založení potřeba. V první řadě se jedná o doménu a hosting, na který nahrajete WordPress, poté bude následovat šablona, WooCommerce a další pluginy pro hladký provoz e-shopu.

Doména je unikátní webová adresa, na které zákazníci najdou váš e-shop. Vybírejte její název pečlivě – měl by se shodovat s názvem vašeho e-shopu, vystihovat vaši nabídku a být snadno zapamatovatelná a napsatelná. Za doménu budete platit ročně menší finanční částku.

Hosting je prostor na internetu, který vám bude sloužit k nahrání vašeho obsahu. Stejně jako doménu, i hosting vás ročně bude něco stát, ale jedná se o investici nezbytnou.

Pokud již máte zařízenou doménu a hosting, jste již téměř majitelem e-shopu. Nyní můžete začít s instalací WordPressu a WooCommerce, výběrem vhodné šablony a dalších pluginů.

TIP: Už máte nainstalovaný WordPress a WooCommerce, ale nevíte, jaké další pluginy potřebujete? Podívejte se na článek 3 + 1 klíčové pluginy, které potřebuje každý WooCommerce e-shop.

Začněte s WordPress e-shopem

E-shop na WordPressu je nízkonákladové a přitom uživatelsky přívětivé e-shopové řešení. Můžete jej uzpůsobit přesně podle svých představ a nemusíte se bát, že by bránil vašemu podniku v rozvoji. Bezpochyby velkým benefitem WordPressu je obrovská komunita, díky které žádný problém není neřešitelný.

Přemýšlíte o pořízení e-shopu na WordPressu nebo už jej máte? Přihlaste se k odběru našeho newsletteru, aby vám neunikly žádné novinky, užitečné tipy a slevy ze světa WooCommerce.

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 15% slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

GPSR je tady: Nové nařízení EU, které ovlivní e-shopy

GPSR je tady: Nové nařízení EU, které ovlivní e-shopy

E-shopaři pozor, Evropská unie připravila další nařízení, se kterým musíte ve svém e-shopu počítat. A protože toto nařízení vejde v platnost již 13. prosince 2024, pojďte se podívat, o co se jedná, když se řekne GPSR. Co je to GPSR? GPSR (nařízení EU 2023/988 o obecné...

číst více
Kompletní průvodce e-mail marketingem pro e‑shopy

Kompletní průvodce e-mail marketingem pro e‑shopy

Ať už máte s e-mail marketingem nějaké zkušenosti nebo jste úplný nováček, rozhodně byste ho neměli podceňovat. Jen těžko totiž najdete efektivnější marketingový nástroj, než je právě e-mailing. V našem článku se dozvíte vše, co potřebujete, aby e-mail marketing ve...

číst více

Odebírejte novinky a získejte 15% slevu na první nákup.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón