Jako majitel e-shopu určitě víte, že hledání nových zákazníků pro váš e-shop nebývá vždy snadné. Oproti tomu znovu oslovit zákazníky, kteří již u vás nakoupili, může být lehčí. Takoví zákazníci už znají váš produkt, důvěřují vašemu obchodu a mnohem snáze je přesvědčíte k opětovnému nákupu. S jejich oslovením vám pomůže právě e-mail marketing.
Proč se zabývat e-mail marketingem?
I když se nákupní a komunikační zvyklosti lidí mění, e-mail stále zůstává komunikačním kanálem, který používá naprostá většina uživatelů internetu. E-maily kontrolujeme několikrát denně a díky smartphonům víme o každé doručené zprávě hned.
E-mailingové platformy nám dovolují zasílané zprávy personalizovat, např. posílat různé typy e-mailů různým zákazníkům, podle toho, co by je mohlo zajímat. Vyladěným e-mail marketingem můžeme zákazníka oslovit jeho jménem a navázat tak s ním osobnější vztah, který ho dovede k dalšímu nákupu.
Ty nejdůležitější e-maily, které byste svým zákazníkům měli posílat, jsou:
- uvítací e-mail
- připomenutí opuštěného košíku
- oslovení neaktivních zákazníků
3 typy e-mailů pro úspěšný e-mail marketing
Ve chvíli, kdy získáte e-mail od svého zákazníka, dostáváte do ruky malý poklad. Víte totiž, že toto je člověk, který se již o váš produkt zajímá a bude chtít vaše e-maily číst. Můžete zákazníkům pravidelně zasílat newsletter, ale především si pohlídejte tyhle 3 typy e-mailů, které jsou z hlediska e-mail marketingu nejefektivnější.
Nepodceňujte uvítací e-mail
Uvítací e-mail je první e-mail, který od vás zákazník dostane poté, co vám svěřil svou adresu. Čtenost uvítacích mailů je až 50 %, proto tento e-mail dobře využijte. Při nákupu nebo registraci k odběru newsletteru zákazníci očekávají potvrzení své akce. Nastavte odesílání uvítacího e-mailu ihned nebo maximálně do hodiny.
V uvítacím e-mailu kromě potvrzení akce můžete přidat krátké představení své značky, vybídnout ke sledování vašich sociálních sítí a poskytnout malou slevu pro příští nákup. Pokud zákazníka nepřesvědčíte k nákupu nyní, minimálně zvýšíte svou šanci na otevření dalšího e-mailu od vás.
Připomeňte opuštěný košík
Až tři čtvrtiny zákazníků nedokončí nákup na poprvé. Naštěstí můžete využít e-mail a připomenout se. Čtenost takových e-mailů bývá vysoká a část zákazníků po takovém připomenutí opravdu nakoupí. Takový postup zvyšuje vaši efektivitu.
Připomínající e-mail můžete začít slovy “Nezapomněli jste na něco?”, nabídnout radu ohledně nákupu a připomenout vybrané zboží. Uvidíte, že to zákazníci ocení.
Oslovte neaktivní zákazníky
Pokud váš zákazník dlouho nenakoupil nebo neotevřel e-mail od vás, pošlete mu e-mail, ve kterém se pokusíte znovu získat jeho pozornost. Možná prostě jen zapomněl a přehlédl vaše maily mezi jinými.
Napište nepřehlédnutelný předmět e-mailu nebo zkuste nabídnout malou speciální slevu. Zlákání neaktivního zákazníka k opětovnému nákupu je snazší než u zákazníka nového, který vaši značku ještě vůbec nezná.
Propojte svůj WooCommerce e-shop s e-mailingovou platformou
Aby mohl být e-mail marketing efektivní, je třeba ho automatizovat. K automatickému zasílání vámi vytvořených e-mailů slouží e-mailingové platformy. Ty umí samy vyhodnotit, kdy poslat uvítací e-mail a kdy aktivizovat spící zákazníky. Nejprve ale začněte se sbíráním e-mailových kontaktů. S tím vám pomůže náš plugin Smart Emailing pro WooCommerce, který propojí váš internetový obchod s platformou Smart Emailing.