E-mail marketing je efektivní nástroj pro zvyšování prodejů

Jak na e-mail marketing pro e‑shopy? Tyhle 3 typy e‑mailů jsou nejdůležitější!

12. 9. 2023 | Marketingové tipy

Na co je dobrý e-mail marketing? Jako majitel e-shopu určitě víte, že hledání nových zákazníků pro váš e-shop nebývá vždy snadné. Oproti tomu znovu oslovit zákazníky, kteří již u vás nakoupili nebo se přihlásili k odběru newsletteru, je efektivnější.

Zákazníci, kteří vám svěřili svůj e-mail, už vás znají, možná dokonce důvěřují vaší značce a jejich oslovení je levnější než akvizice nových zákazníků. Dobře vyladěný e-mail marketing je skvělým nástrojem pro remarketing, zvyšování celoživotní hodnoty zákazníka e-shopu (CLV) i budování značky.

Jak efektivně využít možnosti, které e-mail marketing nabízí? Čtěte dál.

E-mail marketing: Levný, jednoduchý, efektivní

I když se nákupní a komunikační zvyklosti lidí mění, e-mail stále zůstává důležitým komunikačním kanálem, který používá naprostá většina uživatelů internetu. E-maily kontrolujeme několikrát denně a díky smartphonům víme o každé doručené zprávě hned.

Dobře zvládnutý e-mail marketing přináší výsledky a jeho návratnost je vysoká. Přitom náklady na tento druh marketingu jsou poměrně nízké a ani technologicky nebo časově se nejedná o příliš náročnou aktivitu.

Navíc databáze kontaktů, kterou vytvoříte, je aktivem ve vašich rukách – na rozdíl od sledujících na sociálních sítích, o které můžete lusknutím prstu Marka Zuckerbergera příjít.

Doporučujeme využívat v e-shopu e-mail marketing? Jednoznačně ano.

Jak začít v e-shopu s e-mail marketingem?

Zapomeňte na ruční odesílání e-mailů. Za prvé je to neefektivní a za druhé by vaše e-maily stejně skončily u zákazníků ve spamu. Pro e-mail marketing budete potřebovat e-mailingovou platformu, která se o doručení postará.

E-mailingové platformy jsou programy, které umožňují vytvářet, odesílat a automatizovat e-maily. Navíc nám dovolují e-maily personalizovat a segmentovat, např. oslovovat zákazníky jménem a posílat jim různé typy e-mailů, podle toho, co by je mohlo zajímat.

Cena za e-mailingovou platformu se liší v závislosti na tom, kolik kontaktů bude ve vaší databázi a jaké funkce budete potřebovat. Pro začátek můžete využít u některých platforem tarif zdarma a poté jej navyšovat. Nižší tarify se pohybují v řádech stokorun, vyšší pak i v tisících za měsíc.

Dále budete potřebovat kontakty, na které budete e-maily zasílat. Dejte si pozor! Není možné zasílat vaše e-maily na náhodné adresy. E-mailová adresa je totiž osobní údaj a nakládání s ní podléhá směrnici GDPR.

E-maily nelze zasílat na náhodné adres

Marketingová sdělení nelze zasílat na náhodné adresy – vystavujete se riziku vysokých pokut.

Komu lze zasílat marketingové e-maily bez souhlasu?

Existuje tzv. zákaznická výjimka pro zasílání e-mailů zákazníkům, kteří již u vás nakoupili. Díky ní můžete stávajícím zákazníkům zasílat nabídky podobného zboží a služeb, které u vás zakoupili.

Nakupující zákazník ale musí mít možnost zasílání e-mailů předem odmítnout – např. checkboxem v pokladně, který zaškrtne pokud si nepřeje dostávat reklamní sdělení.

Jak na sběr kontaktů pro e-mailing?

Pokud chcete zasílat e-maily i těm, kdo u vás nenakoupili, budete potřebovat jejich souhlas se Zásadami zpracování osobních údajů. To je dokument, ve kterém přesně popíšete, co se svěřenými osobními údaji budete dělat.

Souhlas musí být svobodný, aktivní a vědomý, a jste povinni jej evidovat. Může se opět jednat o formu checkboxu ve formuláři, ale nesmí být dopředu zaškrtnutý.

Nejbezpečnější volbou je tzv. double opt-in:

  1. Zákazník požádá (většinou prostřednictvím kontaktního formuláře) o zasílání newsletteru.
  2. Na zadanou e-mailovou adresu mu přijde e-mail, který ho vybízí k potvrzení odběru kliknutím na přiložený odkaz.
  3. Po kliknutí dojde k zařazení příjemce do e-mailové databáze.

Takto zajistíte z hlediska GDPR takřka neprůstřelný důkaz pro případ kontroly a zároveň odfiltrujete chybné adresy.

TIP: Vše o GDPR pro e-shopy najdete v našem článku GDPR pro e-shopy: Jak vyhovět nařízení o ochraně osobních údajů?

Nezapomeňte, že každý e-mail musí obsahovat odkaz pro odhlášení, jehož prostřednictvím se dá z odběru newsletteru odhlásit. O to se ale většinou postarají e-mailingové platformy automaticky.

3 typy e-mailů pro úspěšný e-mail marketing

Ve chvíli, kdy získáte e-mail od svého zákazníka, dostáváte do ruky malý poklad. Víte totiž, že toto je člověk, který se již o vás zajímá a bude chtít vaše e-maily číst. Můžete zákazníkům pravidelně zasílat newsletter a vytvářet různé kampaně a strategie, ale pro začátek si pohlídejte tyhle 3 typy e-mailů, které jsou často podceňované, ale o to důlěžitější!

Ty nejdůležitější e-maily, které zákazníci opravdu čtou, jsou:

  • uvítací e-mail
  • připomenutí opuštěného košíku
  • oslovení neaktivních zákazníků

Všechny tyto e-maily si nastavíte v e-mailingové platformě a budou se zákazníkům odesílat automaticky. Pojďme se na ně podívat blíže.

Nepodceňujte uvítací e-mail

Uvítací e-mail je první e-mail, který od vás zákazník dostane poté, co vám svěřil svou adresu. Čtenost uvítacích mailů je až 50 %, a proto tento e-mail dobře využijte.

Při nákupu nebo registraci k odběru newsletteru zákazníci očekávají potvrzení své akce. Nastavte odesílání uvítacího e-mailu ihned nebo maximálně do hodiny.

V uvítacím e-mailu kromě potvrzení akce můžete např.:

  • přidat krátké představení své značky, ve kterém vypíchnete vaši přidanou hodnotu – např. skvělý zákaznický servis nebo důraz na ekologii
  • vybídnout ke sledování vašich sociálních sítí
  • poskytnout malou slevu pro příští nákup
  • navnadit na zajímavý obsah dalších e-mailů apod.

Pokud zákazníka nepřesvědčíte k nákupu nyní, alespoň tak zvýšíte svou šanci na otevření dalšího e-mailu od vás.

E-mail marketing má smysl

Uvítací e-maily mají vysokou čtenost. Využijte toho ke sdělení důležitých informací adresátovi.

Připomeňte opuštěný košík

Až tři čtvrtiny zákazníků nedokončí nákup na poprvé. Naštěstí můžete využít e-mail a připomenout se. Čtenost těchto e-mailů bývá vysoká a část zákazníků po takovém připomenutí opravdu nakoupí. Takový postup zvyšuje vaši efektivitu.

V připomínacím e-mailu můžete např.:

  • nabídnout radu ohledně nákupu
  • poskytnout malou slevu
  • připomenout konkrétní zboží z košíku

Uvidíte, že to zákazníci i vy oceníte.

Oslovte neaktivní zákazníky

Pokud váš zákazník dlouho nenakoupil nebo neotevřel e-mail od vás, pošlete mu e-mail, ve kterém se pokusíte znovu získat jeho pozornost. Možná prostě jen zapomněl a přehlédl vaše maily mezi jinými.

Napište nepřehlédnutelný předmět e-mailu nebo zkuste nabídnout malou speciální slevu. Zlákání neaktivního zákazníka k opětovnému nákupu je snazší než u zákazníka nového, který vaši značku ještě vůbec nezná.

Pro opravdu výrazný předmět e-mailu můžete využít emoji. Ovšem méně je více, a tak si je šetřete pro ty opravdu důležité e-maily – jako je třeba tento aktivizační.

E-mail marketing ve WooCommerce e-shopu

Ve WooCommerce e-shopu vám s e-mail marketingem pomůže vhodný plugin, který zařídí propojení WooCommerce s e-mailingovou platformou. Díky tomu se v e-shopu sesbírané kontakty dostanou přímo do platformy, ve které vytváříte a odesíláte své e-maily.

Podívejte se například na plugin Smart Emailing pro WooCommerce, který propojí váš internetový obchod se českou e-mailovou platformou Smart Emailing.

Jak jste na tom s e-mail marketingem ve vašem e-shopu? Přihlaste se k odběru našeho newsletteru a my vám budeme zasílat další inspirativní články pro ten nejlepší e-shop.

Zaujal vás článek?

Nechte si 1x měsíčně zasílat upozornění na nové články a další už vám neutečou.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Novinky, slevy a aktualizace už vám neutečou. Přihlaste si odběr newsletteru a jako bonus pošleme 15% slevu.

Souhlasím se zasíláním newsletterů a přečetl jsem si vše o zpracování osobních údajů.

Zajímají vás příspěvky ze světa e-shopů a WooCommerce? Sledujte nás na sociálních sítích.

Mohlo by vás zajímat

Odebírejte novinky a získejte 15% slevu na první nákup.

Potvrďte přihlášení odkazem v e-mailu.

0
    0
    Košík
    Košík je prázdnýZpět do obchodu
      Použít kupón