Platební brány jsou dnes běžnou součástí e-shopu – je to zákazníky oblíbený způsob platby a zároveň je velmi pohodlný také pro provozovatele e-shopu. Není ovšem brána jako brána.
V zásadě můžeme platební brány dělit na dva převládající typy: inline a redirect. Jaký je mezi nimi rozdíl a kterou vybrat do e-shopu? Dozvíte se v dnešním článku.
Rozdíl mezi inline a redirect platebními branami
Pokud si zákazník v e-shopu jako způsob platby vybere platební bránu, dojde po odeslání objednávky ke spuštění platebního procesu. Ten se liší v závislosti na tom, zda e-shop používá inline nebo redirect platební bránu.
Co je to redirect platební brána?
Redirect platební brána je taková, která zákazníka pro placení přesměruje na samostatnou stránku platební brány. Tato stránka je zabezpečená SSL certifikátem a provede zákazníka platebním procesem.
Podle konkrétního druhu platební brány si zde zákazník může vybrat mezi vícero platebními metodami (platební kartou, bankovním tlačítkem, elektronickou peněženkou apod.) a uskutečnit platbu.
Po potvrzení (příp. zrušení) platby je zákazník přesměrován zpět do e-shopu – typicky na děkovnou stránku.
Co je to inline platební brána?
Inline platební brána zákazníka z e-shopu nepřesměrovává, ale zobrazí se v pop-up okně, řidčeji bývá přímo implementovaná ve stránce pokladny. Zákazník tedy neopouští e-shop, na kterém nakupuje.
Zároveň ale zabezpečení platebních údajů stále zajišťuje poskytovatel platební brány (stejně jako u redirect varianty). Jedinou povinností e-shopu v tomto případě je použití protokolu HTTPS, který je v případě e-shopů ale téměř standardem.
Kterou platební bránu do e-shopu – inline nebo redirect?
Rozdíl mezi inline a redirect platební bránou je tedy pouze v tom, zda přesměrovává nebo nepřesměrovává zákazníka z e-shopu na jiné stránky. Zdá se to jako drobný detail, nicméně právě ten má významný psychologický aspekt.
Přesměrování na jinou webovou stránku (byť s bezpečnostním certifikátem) totiž na zákazníky působí méně důvěryhodně. Častěji platbu v takové platební bráně nedokončí z obavy, že se jedná o podvodnou stránku.
Podle průzkumu* přes inline platební bránu dokončí zákazníci o 9,3 % více plateb, a to jen z důvodu, že platí “přímo v e-shopu”, kterému věří.
Inline platební brána tedy vychází jako konverznější. Cenově vychází inline platební brána podobně jako redirect varianta a její implementace také není obtížná. Zdá se, že pro e-shop máme jasného vítěze.
Problémem ovšem zůstává, že ne všichni poskytovatelé platebních bran nabízí jejich inline variantu. Pokud poskytovatele nechcete měnit, může pro vás být cestou jak zvýšit konverze personalizace redirect platební brány.
Personalizace platební brány
Někteří poskytovatelé platebních bran umožňují tzv. grafickou personalizaci platební brány. To znamená, že můžete do určité míry změnit vzhled jejího rozhraní, aby zákazníkům připomínala váš e-shop.
Typicky se jedná o změnu barevného schématu brány nebo implementaci vašeho loga. Tímto opatřením můžete v očích zákazníků zvýšit důvěryhodnost a tím i konverze.
Personalizace bývá dostupná pro redirect i inline platební brány.
Inline platební brána ve WooCommerce e-shopu
Stejně jako klasické redirect, i inline platební brány můžete do WooCommerce e-shopu snadno implementovat pomocí vhodných pluginů.
Z naší nabídky pluginů si můžete vybrat:
- Inline platební brány
- Comgate (inline, redirect)
- GoPay Inline
- Platební brány umožňující grafickou personalizaci
- ČSOB platební brána (redirect)
- The Pay 2.0 (redirect)
- Comgate (inline, redirect)
- GoPay Inline
Závěrem
Výběr platební brány hraje roli v množství dokončených plateb. Inline platební brána je konverznější, protože je z pohledu zákazníka důvěryhodnější. U redirect platební brány můžete vylepšit její skóre grafickou personalizací.
Nenechávejte si zákazníky proklouznout mezi prsty a vyberte si takovou platební bránu, která jich co nejvíc dovede k úspěšnému zaplacení! Kompletní nabídku pluginů pro platební brány najdete v kategorii WooCommerce platby.
* Případová studie GoPay Inline.