Dostat se k zákazníkovi v konkurenci ostatních e-shopů je čím dál těžší. Jednou z cest, která vám pomůže oslovit širší publikum, je inzerce na srovnávačích a vyhledávačích zboží. Abyste mohli inzerovat svou nabídku na srovnávačích, budete potřebovat tzv. XML feed.
Co je to XML feed a jak jej snadno vytvořit přímo ve vašem WooCommerce e-shopu se dozvíte v dnešním článku.
Co je XML feed?
XML feed je soubor obsahující data o sortimentu zboží, které chcete prodávat na zbožových srovnávačích. Právě díky XML feedu mohou tyto nákupní platformy načítat aktuální informace o vaší nabídce a zobrazovat ji zákazníkům.
S pomocí nástrojů, které automaticky generují a aktualizují XML feedy, je snadno vytvoříte i pro svůj e-shop. Pokud existuje pro váš sortiment zboží více relevantních srovnávačů, nic vám nebrání využít jich několik, ačkoliv většinou pro každý z nich budete potřebovat vlastní feed. Požadavky jednotlivých srovnávačů se totiž mírně liší.
Potřebuji XML feed pro WooCommerce e-shop?
Pokud chcete inzerovat na srovnávačích zboží, tak ano. Výhodou inzerce na zbožových srovnávačích a vyhledávačích je bezpochyby vysoká míra konverze. Zákazníci totiž tyto platformy navštěvují s úmyslem nakoupit, a tak je velká pravděpodobnost, že skutečně k nákupu dojde.
TIP: Zajímají vás hlouběji zbožové srovnávače a jak mezi nimi vybrat ten pravý pro váš e-shop? Podívejte se na náš článek o srovnávačích zboží.
Díky srovnávačům zboží můžete oslovit daleko širší publikum, které by jinak do vašeho e-shopu ani nezavítalo, a inzerovat bok po boku konkurence.
Navíc za zobrazování produktů neplatíte. Poplatek je většinou účtován až v okamžiku, kdy se zákazník proklikne do e-shopu. V takovém případě už je prodej na spadnutí. Pozice, na kterých se zákazníkům zobrazí vaše zboží, určuje nejen cena, jakou jste za proklik ochotni zaplatit, ale také kvalita vaší nabídky.
Co obsahuje XML Feed pro srovnávače zboží?
XML feed obsahuje údaje, které slouží k představení vašeho produktu zákazníkům a jeho správnému zařazení do nabídky srovnávače. Každý srovnávač nebo vyhledávač může mít mírně odlišné podmínky týkající se dat v XML feedech, ale v zásadě se jedná o tyto údaje:
- název produktu
- ID produktu
- popis produktu
- kategorie produktu
- cena produktu
- dostupnost produktu
- značka/výrobce produktu
- URL adresa obrázku produktu
- URL produktu
- Skladová jednotka produktu
- Rozměry/váha produktu
Kvůli rozdílným požadavkům jednotlivých platforem budete pro každý srovnávač potřebovat vlastní feed s požadovanými údaji. Některé platformy také rozlišují povinné a doplňkové údaje, které nejsou nezbytně nutné, ale zkvalitní vaši nabídku v očích zákazníka.
Jak vytvořit XML feed ve WooCommerce a propojit e-shop se srovnávači zboží?
Máte e-shop vystavěný na systému WooCommerce a rádi byste začali s inzercí na srovnávačích zboží? Máme pro vás dobrou zprávu. Tvorba XML feedů ve WooCommerce je hračka. Díky pluginu XML feedy můžete feedy automaticky generovat a aktualizovat pro celou řadu tuzemských i zahraničních srovnávačů zboží. Z těch nejznámějších se jedná o:
- Heuréka.cz, Heuréka.sk
- Zboží.cz
- Google nákupy
- Glami
…a další.
Výhodou generování XML feedu pomocí pluginu je, že přebírá do souboru data, která již u svých produktů v e-shopu máte uvedená. Vytvoříte tak i obsáhlé feedy čítající tisíce položek jednoduchým naklikáním v administraci e-shopu.
Podívejte se na příklad jednoduchého nastavení a vygenerování XML feedu
1. V rozhraní pluginu XML feedy zadejte název feedu a vyberte srovnávač, pro který je určený. Po kliknutí na „Vytvořit“ se feed objeví ve spodní části obrazovky.
2. V nastavení feedu vyberte, pro které produkty se bude generovat. Do XML feedu můžete zahrnout všechny produkty nebo produkty pouze z vybraných kategorií. Konkrétní produkty nebo kategorie lze z feedů vyloučit. Vyloučení nastavíte přímo v detailu konkrétního produktu/kategorie.
3. Pokud srovnávač používá kategorie, je třeba je spárovat s kategoriemi e-shopu. Pole pro vyplnění kategorií srovnávače obsahují našeptávač, který vám pomůže vyhledat vhodné kategorie daného srovnávače.
4. V nastavení můžete stejně snadno upravit výchozí hodnoty i další atributy feedu, jako je tvar názvu produktů, použitý popis, možnosti generování apod. Nastavení dokončete kliknutím na „Uložit“.
5. Po dokončení úprav klikněte na „Generovat feed“. Nyní jste vygenerovali XML feed své nabídky.
6. Aby byl váš XML feed vždy aktuální, je třeba, aby se generoval automaticky a opakovaně. To zajistíte pomocí CRONu, který nastavíte v klientské sekci hostingu vašeho e-shopu.
Ve sloupci CRON je URL daného feedu. Tu zkopírujete a vložíte do určeného pole na hostingu, kde také nastavíte, jak často se bude spouštět. Interval spouštění CRONu je čistě individuální. Záleží na tom, zda generujete XML feed najednou nebo po částech. Žádoucí je, aby se celý feed alespoň 1x denně aktualizoval.
TIP: Podrobně vás nastavením a generováním feedů provede dokumentace k pluginu XML feedy.
7. Pokud již máte připravený feed, můžete zahájit registraci e-shopu v daném srovnávači. Registrace probíhá formou vyplnění formuláře a vytvoření účtu, který podléhá schvalování. V tabulce níže uvádíme odkazy pro registraci na jednotlivých srovnávačích, pro které můžete generovat feedy prostřednictvím pluginu XML feedy.
Srovnávač | Registrace |
---|---|
Heuréka.cz | https://heureka.group/cz-cs/pro-e-shopy/registrovat-novy-e-shop/ |
Heuréka.sk | https://heureka.group/sk-sk/pre-e-shopy/registrovat-novy-e-shop/ |
Zboží.cz | https://klient.seznam.cz/registration/zbozi/ |
Google Nákupy | https://www.google.com/retail/ |
Glami | https://www.glami.cz/info/pridat-obchod/ |
Pricemania | https://admin.pricemania.cz/registrace-obchodu |
Najnákup.sk | https://www.najnakup.sk/registracia… |
Árukereső.hu | https://www.arukereso.hu/admin/ |
8. Posledním krokem je vložení URL adresy XML feedu během registrace e-shopu ve zvoleném srovnávači zboží. Otevřete feed klikem na „Zobrazit“…
…a zkopírujte URL z adresního řádku prohlížeče. Tuto URL pak vložte do určeného pole na vybraném srovnávači.
Po dokončení registrace a schválení e-shopu může již zvolený srovnávač načítat vaši nabídku produktů.
TIP: Kromě samotného generování feedů je důležité také vyhodnocování úspěšnosti vašich kampaní na srovnávačích. S měřením dat vám pomůže plugin Srovnávače zboží. Tento plugin vám kromě toho také umožní zobrazovat zákaznické recenze a certifikáty ze srovnávačů přímo ve vašem e-shopu.
Nepodceňujte sílu srovnávačů zboží
Nyní už víte, že XML feedy jsou prostředkem komunikace srovnávačů zboží s e-shopem. Díky nim budete moci nabízet své produkty skrze srovnávače a vyhledávače zboží, na kterých oslovíte potenciální kupce. XML feedy a srovnávače zboží jsou efektivním marketingovým nástrojem, který umí srovnat šance malých i velkých e-shopů a přivést nové zákazníky.
Využijte ke generování XML feedů ve WooCommerce e-shopu plugin XML feedy. Díky němu bude vytváření feedů pro srovnávače jednoduché a vaše nabídka na těchto platformách vždy aktuální.